Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa mammografia yksityisellä?

Vierailija
08.07.2021 |

Kärsin oudoista kainalo- ja rintatuntemuksista, vihlontaa ym. ja kävin terveyskeskuksessa. Terveyskeskuksen lääkäritäti totesi että on vaan hormonimuutos koska olen nelikymppinen ja kainalot ja rinnat oli ultrattu patin takia puoli vuotta aiemmin eikä mitään löytynyt, vain rintarauhasta kainalosta. Ongelma on että oudot kivut vaan jatkuvat ja olen huolissani, eikös rintasyöpä ole aika ärhäkkä tauti ja puolessa vuodessakin voi levitä. Mielenrauhan vuoksi haluaisin mammografiaan mutta tuolla terveyskeskuksessa eivät ota vakavissaan. Mitä sellainen maksaa yksityisellä noin suurinpiirtein? Että osaa varautua..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä gynekologilla, joka määräs mammografian, mutta suostuivat sen tekemään tk:ssa. Ehkä siksi, kun eivät olleet antaneet mulle aikaa ja tavallaan siksi kävin yksityisellä. Kyllä se mammo siellä 700-800 siihen aikaan maksoi, nyt varmaan jo enemmän.

Vierailija
2/5 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin yksityisellä gynekologilla, joka määräs mammografian, mutta suostuivat sen tekemään tk:ssa. Ehkä siksi, kun eivät olleet antaneet mulle aikaa ja tavallaan siksi kävin yksityisellä. Kyllä se mammo siellä 700-800 siihen aikaan maksoi, nyt varmaan jo enemmän.

Korjaus, muistelen varmaan jotain muuta tutkimusta nyt. 

"Rintarauhasen kuvaus ja ultraäänitutkimus,mammografiaHA1BAAlk. 261,00 € Omavastuu alk. 235,00 €", tämä Terveystalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Gynekossa maksoi tänä keväänä 160e rintojen suppeampi mammografia ja perusteellinen ultraus. Hyvinkin kohtuullinen hinta mielenrauhasta ja nopeasta tutkimukseen pääsystä. Laajempi mammografia (eli lisää kuvakulmia) oli jonkun kympin kalliimpi. Ja asiakaspalvelu oli ensiluokkaista.

Vierailija
4/5 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laajan mammografian hinta on Kela-korvauksen jälkeen alkaen 165 euroa." Mehiläinen.

Vierailija
5/5 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu mammografia työterveyteen, kannattaa varmaan tarkistaa kuuluisiko teilläkin.

Itse olen parikin kertaa käynyt vastaavista syistä (kova kipu rinnassa) mammografiassa ja ultrassa. Diagnoosiksi olen saanut mastopatiset rinnat.  Kiputiloja tulee ja menee edelleen, mutta kun tietää mistä se johtuu niin en ole enää peloissani.