Kannattaako nopeasti ohimenevän rintapistoksen takia mennä terkkarille?
Mietin että onko turhaa? Vasempaan rintaan on tullut nyt viikon ajan joka päivä pientä, nopeasti ohimenevää pistoa. Se pisto on sellaista etten sen aikana pysty liikkua kun sattuu, vaan keskityn tähän pistoon.
Kerran kuukaudessa/puolessatoista on myös viimeisen 9kk aikana tullut isojakin rintapistoksia, pitkään kestäviä ja ahdistavia.
Mietin kun rinnasta pistäminen ei viittaa kuitenkaan sydämeen (netistä näin luin....), kannattaako tätä mennä tutkimaan vai onko "normaalia"?
Kommentit (6)
Menisin kumminkin, pitkään kuitenkin jatkunut niin syy on hyvä selvittää. T. Sh
Riippui iästä...minut on monesti naurettu ulos kun olen halunnut tarkistaa pumpun kunnon, koska olen nuori, minulla on todella kova sukurasite saada jonkinasteinen sydänsairaus...
Nyrkkisääntö on, että jos pystyt sormella osoittamaan kohdan, johon koskee, niin kipu ei ole sydänperäistä. Sydänvaivat oireilevat laaja-alaisemmin koko rintakehällä, jopa selässä ja vatsassa. Niihin liittyy usein myös kylmä hiki, ja oireet pahenevat rasituksessa ja vähenevät levossa.
Jotkut sydänsairaudet eivät taas tunnu minkäänlaisena kipuna vaan oireilevat esim. hengenahdistuksena ja turvotuksena (itselläni on tällainen sairaus). Mutta jos sinulla on kovaa kipua niin pitäähän sen syy selvittää, olipa sitten peräisin sydämestä, lihaksista tai luustosta.
No kannattaa käydä. Vaikkei olisi sydämessä vikaa, niin voiko sinulla olla ahdistusta?
Ei kannata, koska syytä kivulle ei tule löytymään. Lihaspistokselta kuullostaa....jos nyt ihan suoraan sanon
t. lääkäri
lihasjumi? jos huolettaa, mee lääkärii