Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimmat ja huonoimmat äänikirjojen lukijat?

Vierailija
07.07.2021 |

Kuka suomalaisista ja miksei muistakin ääninäyttelijöistä on mielestäsi paras äänikirjojen lukija? Entä kuka huonoin? Ja miksi?

Olen itse tykästynyt Sanna Majuriin, joka lukee mm. Suon villi laulu -kirjan. Jopa 50 Shades of Grey on miellyttävää kuunneltavaa Majurin lukemana! Hänellä on rauhallinen ja kaikin tavoin miellyttävä, mutta silti selkeä ääni. Lisäksi lukutahti on minulle juuri sopiva.

Yhtä Ville Tiihosen lukemaa kirjaa en päässyt alkua pidemmälle. Äänessä ja varsinkin lukutavassa oli omaan korvaan ihan kaikki pielessä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mervi Takatalo huonoin, monotoninen ääni. Putkonen-Örn myös huono, hyvä kirja saattaa mennä pilalle kun ärsyttää lukija.

Vierailija
22/37 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävä kuunnella Teuvo Pakkalan kirjaa Esko Salervon lukemana. Hienosti osaa luontevaa luentaa lainkaan varsinaisesti eläytyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirja fani kirjoitti:

Jukka Pitkänen on todella hyvä,olen tykästynyt. Ja Erja Nanto on aivan omaa luokkaansa.

Sanna Majuria en ole kuunnellut mutta asia täytyy korjata.

Ville Tiihosta en itsekään pysty jostain syystä kuuntelemaan,sääli.sinänsä sillä hän lukee muutamia kirjoja joita nauttisin kuunnella.

Ville Virtanen loistaa roolissaan Sorjosena mutta kun kuuntelin hänen lukemaansa kirjaa,petyin. Kuuntelu jäi siihen paikkaan.

Mutta siis ehdottomat suosikit tähän mennessä : Erja Manto ja Jukka Pitkänen

Mä taas en pidä Erja Mannosta.

Sanna Majuri on huippu. Jos et ole lukenut/kuunnellut Satu Rämön Hildur sarjaa, suosittelen. Mukaansatempaavat kirjat ja lukijana Sanna.

Miehistä pidän Aarne Lindenistä.

Aivan paras kuuntelukokemus on ollut Michelle Obaman Becoming (Minun tarinani) hänen itsensä lukemana.

Vierailija
24/37 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erja Manton ääni sopii täydellisesti Elizabeth Stroutin kirjoihin ja niiden tunnelmaan.

Vierailija
25/37 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni Tani Halla-sarjassa. Mäc Möri. Edinpöri. Rousi.

Vierailija
26/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Louhivuori. Uimaaaan, nukkumaan, vaiheeseeeen. Ärsyttävää kuunneltavaa.

Vierailija
27/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi oksasen puhdistusta lukeva nainen on todella töksähtelevä, tai sitten se teksti on vain niin tönkköä. Ehkä molempia.

Vierailija
28/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Toni Kamula, huonoin ollut Anna-Leena Sipilä. Usein hätäilevää ja epäselvää lukemista, siihen ei auta edes hidastus. 

Vierailija
29/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yhden kirjan Erja Manton lukemana. En tykännyt ja toista aloitin jonkun muun lukemana. Kesken jäi. Siihen loppui äänikirjojen kuunteleminen. Luen kirjat itse. Äänikirjojen kuunteleminen ei ole lukemista muutenkaan.

Vierailija
30/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuunnella ääñkirjoja, koska itseäni ärsyttää lukijoiden äänet. 

Vierailija
31/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Paavola , Jukka Pitkänen, Erja Manto 

Vierailija
32/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on bookbeatissa monta Pekka Autiovuorenlukemaa kirjaa

Vierailija
33/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ykkönen Lars Svedberg . Monia hyviä ja riippuu kirjasta kuka mihinkin sopii . Joitakin vain ei pysty kuuntelemaan.

Vierailija
34/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa Vierikko on todella hyvä, lukee esim Harry Potterit

Vierailija
35/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Tiihosen ääni on niin kaunis ja pehmeä että voisin kuunnella sitä vuorokaudet ympäriinsä, ihan paras. Voin kuunnella vaikka vähän huonommankin kirjan hänen lukemanaan. Kun taas, jos on joku huono lukija, jätän kirjan kesken. En esim tykkää jos lukija eläytyy/näyttelee liikaa, pitää olla suht neutraali. Jukka Pitkänen on myös erittäin hyvä, samoin Sanna Majuri. 

Kaikista huonoimpia en edes muista koska lukeminen päättyy yleensä ensimmäiseen sivuun jos on joku kauhistuslukija, mm juurikin nuo asiat ,että lausuu paikannimet ja ulkomaalaiset nimet han päin mäntyä. Usein miettinyt että eikö kirjan kirjoittaja voisi ohjeistaa etukäteen miten tietyt asiat pitää lausua.

Vierailija
36/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu, kiitos paljon vinkeistä. Jukka Pitkänen on ehdoton ykkönen. Vesa Vierikko tulee toisena. Vesalta toivoisi vielä enemmän materiaalia.

Vierailija
37/37 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin, tekoäly. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi