Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko karppaajia jo enemmän kuin kasvissyöjiä?

Vierailija
11.07.2014 |

Jokainen tuntuu tuntevan vähintään yhden karppaajan. Kun karppaus tuli suosioon, yhtäkkiä oli kaupan leipähyllyssä karppileipää, ravintoloissakin karppaajille sopivia annoksia. Kasvissyöntihän on aika vanha juttu, mutta silti kasvissyöjille (etenkään tiukan linjan kasvissyöjille) ei ole kauheasti valikoimaa kaupan valmisruoissa eikä aina ravintoloissakaan. Onko karppaajia siis enemmän kuin kasvissyöjiä? Kasvissyöjiä lienee vain yksi prosentti Suomen väestöstä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan karppileivillä ei ole mitään tekemistä karppauksen kanssa. Elintarviketeollisuus ei ilmeisesti viitsinyt ottaa selvää mistä karppauksessa on kyse vaan luotti iltapäivälehtien uutisointiin asiasta (kuten suurin osa suomalaisista). Teollisuus kuvitteli tekevänsä hirmuiset voitot tuomalla markkinoille ns. karppileipää. Kun "karppileipien" myynti romahti, uutisoitiin, että karppaus on out. Jumaliste, mitä logiikkaa. Only in Finland.

Vierailija
2/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne enää yhtään karppaajaa, kaikki on lopettaneet viimeisen parin vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan mainosta sitä että karppaan vaan mun elämäntapa on vhh eikä se ole mikään kuuri millä olen ja sitten lopetan, tämä tuntuu niin hyvältä ja voin hyvin että haluan syödä näin lopun elämäni.
Ja kaupan karppileipiä en ole koskaan syönyt enkä syö, leivon itse leipäni jos sitä tarvitsen

Vierailija
4/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka niitä karppileipiä söi taisivat vain luulla, että se on jotain "laihduttavaa" leipää :)

Varmasti karpitkin saattoivat maistaa tuotetta, mutta tuskinpa karppaajat niistä niin perustivat. Parempaakin syötävää löytyy.

Vierailija
5/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemani karpit ovat kaikki jo lopettaneet. Itse olen kasvissyöjä, kuten myös mieheni. Myös siskoni ja todella monet ystäväni ovat kasvissyöjiä. Tuo yksi prosentti tuntuu pieneltä luvulta, uskon sen kuitenkin, koska voi olla, että Etelä-Suomen suurten kaupunkien ulkopuolella kasvissyöjiä on vähemmän. Lisäksi yliopistolla tuntui siltä, että todella moni on kasvissyöjä.

Vierailija
6/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kasvissyöjät voivat karpata.  Vertailu on siinä mielessä aika vaikeata.

Vierailija
7/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on aikaa sitten passé. Myös gluteeniton ruokavalio on kohta trendinä ohi.

Vierailija
8/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:38"]

Karppaus on aikaa sitten passé. Myös gluteeniton ruokavalio on kohta trendinä ohi.

[/quote]

Arvelusi johtuu siitä, että ns. tosissaan karppaavat ei pidä meteliä ruokavaliostaan.

Vierailija
9/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat ovat kadonneet taka-alalle vähin äänin, kun huomasivat, ettei kermavaahtoa, voita, juustoa, pekonia, pihviä ja munia voikaan syödä loputtomiin. Nykyisin toitottavat vain kuinka koko karppaus on ymmärretty väärin, mutta eivät muista mistä harhaluuloista itse aloittivat. Nykyisin ovat vain "hiilihyraattitietoisia".

Minun puolestani tiedostakoot keittöissään ihan mitä lystäävät. MItä suurimmassa määrin jokainen syököön ihan mitä haluaa, se ei vaikuta omiin valintoihini enkä yritä käännyttää ketään. Luonnonvalinta karsii.

Vierailija
10/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:50"]

Karppaajat ovat kadonneet taka-alalle vähin äänin, kun huomasivat, ettei kermavaahtoa, voita, juustoa, pekonia, pihviä ja munia voikaan syödä loputtomiin. Nykyisin toitottavat vain kuinka koko karppaus on ymmärretty väärin, mutta eivät muista mistä harhaluuloista itse aloittivat. Nykyisin ovat vain "hiilihyraattitietoisia".

Minun puolestani tiedostakoot keittöissään ihan mitä lystäävät. MItä suurimmassa määrin jokainen syököön ihan mitä haluaa, se ei vaikuta omiin valintoihini enkä yritä käännyttää ketään. Luonnonvalinta karsii.

[/quote]

Todennäköisesti kuvailemasi "karppaajat" ovat poistuneet vähin äänin.

Vierailija
11/11 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään karppaajia, enää. Taisi olla aika ohimenevä juttu. Mutta hiilihydraattitietoisesti syöviä tunnen useita, itseni mukaanlukien. En kuitenkaan kuuluttele maailmalle, että minulla nyt on tälläinen ruokavalio, enkä ole missään ehdoton. Jos kylässä tarjotaan kermakakkua tai pullaa, niin otan kyllä. Se on vain yksi hetki elämästä... Mutta kun syön itse ja kokkaan, en esimerkiksi syö leipää lainkaan, paitsi joskus näkkäriä. En myöskään syö riisiä tai pastaa kuin aniharvoin. Ruokavalio koostuu pääasiassa kasviksista, oliivi- ja rypsiöljystä sekä erilaisista lihoista ja kananmunista. Kalaa syön paljon. Maitoa yhden lasin päivässä. Jälkkärit ja välipalat on yleensä rahkaa, marjoja tai hedelmiä. Jätskiä syön myös ja tummaa suklaata. Pähkinät on suurta herkkua, sipsejä ym. välttelen. Tämä on ihan luontainen ruokavalio minulle, tykkään näistä ruoista mistä syön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi