miksi on ok uskoa olevansa vastakkaista sukupuolta, mutta ei ole ok uskoa että Jumala on olemassa?
Kommentit (60)
Molemmat on naurettavia. Sukupuolta ei voi vaihtaa ja Jumala on satuhahmo.
Harvemmin jumalasta löytyy merkkejä aivoissa tai aivojen hormonitoiminnassa. Transsukupuolisuuden pystyy toteamaan aivoista.
Vastakkainen sukupuoli nyt sentään on olemassa, vaikka sekin on jollain tasolla ihmisen keksimä käsite.
Ole rauhassa. Kumpikin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin jumalasta löytyy merkkejä aivoissa tai aivojen hormonitoiminnassa. Transsukupuolisuuden pystyy toteamaan aivoista.
Väärin, aivoissa on oma paikka Jumalalle. Sitä vaan ei ole pystytty todentamaan, että mille Jumalalle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen, joka nuorena oli transnainen, mutta nykyään hän on cis-mies. Oliko hänellä siis nuorena toisenlaiset aivot?
Toinen on kokemus sinusta itsestäsi.
Toinen on kokemus ympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tosi ookoo kumpikin. Mutta se ei ole ookoo, että Jumalalla tai Jumalan/uskonnon nimeen yritetään manipuloida, kiristää ja rankaista muita. Ihan sama, jos itse uskot, mutta kohdista siitä johtuvat toimenpiteet sitten vain itseesi äläkä muihin. Vähän kuin ne, jotka sanojesi mukaan "uskovat olevansa vastakkaista sukupuolta": heistä tuntuu siltä miltä tuntuu ja sillä sipuli. He eivät yritä pakottaa ketään muuta vaihtamaan sukupuolta. Nyt on tultu ihmisinä niin pitkä matka siitä, kun oltiin apinoita tai pilke Aatamin silmäkulmassa, että pitäisi alkaa mennä jakeluun, että kukin elää tavallaan ja on siihen oikeutettu niin kauan kuin ei elämällään vaaranna toisten ihmisten elämää.
Amen. En ole huomannut yhdenkään transihmisen vaativan että uskovaiset vaihtaisivat sukupuoltaan. Sieltä uskovaisten poterosta sen sijaan yritetään koko ajan saada päättää miten muut ihmiset elämänsä elävät. Kun yhden kiusaaminen lopetetaan niin seuraavan aloitetaan eikä mitään ole opittu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi niistä on väärä ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän transsukupuolisuus on todistetusti sairaus.
Se on ihmisen ominaisuus jota ei ole mitään tarvetta pilkata ja vähätellä. Ennen kaikkea se ei ole sinulta MITENKÄÄN pois.
https://www.duodecimlehti.fi/duo92527
"Jos tarkastellaan sukupuolierojen koko kirjoa, ei ole olemassa joko-tai-sukupuolia, vaan erot ovat liukuvia, ei niinkään anatomiaan tai lisääntymiseen liittyen mutta selvästi muiden sukupuolierojen osalta. Tämä pätee erityisesti sukupuoli-identiteettiin ja käyttäytymiseen. Koska miessukupuoli on indusoitunut, sen häiriöt ovat tavallisempia miehellä kuin "luonnostaan" syntyvällä naisella. Tyttöjen tavallisimmat sukupuolen kehityshäiriöt johtuvat siitä, että he altistuvat sikiökaudella androgeeneille, esimerkiksi synnynnäisessä lisämunuaishyperplasiassa."
Sukupuolen ja sukupuoli-identiteetin muodostuminen ei ole mikään yksinkertainen asia.
Saa uskoa mitä vaan mutta uskovaiset tuppaa tuputtamaan omaa uskoaan toisille ja pakottamaan heitäkin uskomaan ja elämään oman uskonsa mukaan. Siitä se ongelma uskovaisten suhteen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän transsukupuolisuus on todistetusti sairaus.
Ei se ole sen enempää sairaus kuin se että syntyy vaaleahiuksisena superblondina mutta aikuisena hiukset tummenevat tummanruskeiksi.
Miten sitten minä kun minä koen oman sukupuoleni vain silloin kun katson peliin?
Minulla ei ole mitään sukupuoli identiteettiä ja minä näen muiden ihmisten sukupuolen vain ulkonäön kautta ja siihen liitän myös naiseuden ja miehisyyden.
Minun mielestä sukupuoli identiteetit on huuhaata ja ihmisen sukupuoli on sitä millainen ruumiinrakenne on ja mitkä värkit on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi niistä on väärä ja miksi?
Jos sanot, että sinulla on päänsärky, niin onko sinulla?
Jos sanot, että kadulla näkemäsi auto on harmaa, niin onko se?
Miten olisi mahdollista että mies voi olla todellisuudessa nainen, jos ei ole olemassa Jumalaa joka on tarkoittanut henkilön mieheksi ja vahingossa asettanut sielun väärään ruumiiseen?
Toisessa ei ole kysymys taruolennosta.
Tämä