Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa asuminen

Vierailija
10.07.2014 |

Kaipaan Lontoossa asuneilta tai siellä tälläkin hetkellä asuvilta kertomuksia siellä asumisesta, työskentelystä ja opiskelusta.

Apuna voi käyttää vaikka näitä seuraavia kysymyksiä.

-Miten valmistelit muuttoa?

-Miten hankit työn/opiskelupaikan?

-Muutitko yksin vai jonkun kanssa?

-Asutko yksin vai kimppakämpässä?

-Mitä muita kustannuksia vuokran lisäksi sulla on?

-Mitä maksaa julkiset?

-Muuta huomioitavaa

Lapset sijoitettiin puolisen vuotta isälleen, ja tässä viime viikkojen aikana olen miettinyt ulkomaille muuttoa. Suomessa asuminen on alkanut tympiä ja varsinkin kylmät ihmiset. Lontoo kaupunkina kiinnostaisi, vaikka kallis on, niin sieltä löytyy kuitenkin sukulaisia. Kahden vuoden sisällä olen ajatellut kuitenkin muuttavani eli heti kun vanhojen opintojen lainat on maksettu ja nämä nykyiset on saatu päätökseen. Opiskelen sihteeriksi, joten toimistoalalla työskentelen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas lapeukku. Mistakohan. Se Windsorissa asuva.

Vastaus viestiin 20

Edellisessa kampassa oli kroatialainen naikkonen joka tyoskenteli lahihoitajan 10£/h

teki 60h viikkoa. Joutui mm itse maksamaan auto kulut kun meni asiakkaiden luokse.

Vierailija
22/30 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on kova paikka tavallisella tallaajalle, etenkin ulkomaalaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miten valmistelit muuttoa? En juuri mitenkään, kunhan lähdin kokeilemaan täällä asumista hetkeksi.

-Miten hankit työn/opiskelupaikan? Hain avoimia paikkoja ja lopulta löysin ekan työpaikan Suomessa asuvan tutun kautta joka oli kuullut avoimesta työpaikasta ja kehotti hakemaan.

-Muutitko yksin vai jonkun kanssa?

Yksin

-Asutko yksin vai kimppakämpässä?

Aluksi asuin kimppakämpässä, olin nuori ja pienipalkkainen enkä tuntenutkaan oikein ketään joten ajattelin ettäs sitä kautta löytyisi kavereitakin. Sittemmin tapasin nykyisen mieheni ja muutimme yhteen. Nyt asutaan omassa asunnossa.

-Mitä muita kustannuksia vuokran lisäksi sulla on?

Nykyään jo vaikka mitä ja viitan sijaan maksamme asuntolainaa, service charge (asumme kerrostalossa), sähkö, kaasu, Council tax, TV-lupa, lapsen päivähoito yms

-Mitä maksaa julkiset?

Kallista on verrattuna muihin Euroopan maihin, asumme ykkösvyöhykkeellä ja kävelymatkan päässä toimistolta yms joten mulla ei mene julkisiin kuin muutama kymppi kuussa.

-Muuta huomioitavaa

Itse en uskaltaisi mutta tänne nyt brexitin alla. Lontoo on ihana paikka asua, enkä haluaisi muualle. Tosin brexitin myötä voi olla että tänne jääminen ei kannata, olemme puolison kanssa yrittäjiä ja harkitsemme vakavasti yrityksen siirtämistä muualle.

Vierailija
26/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öp

Vierailija
27/30 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen ei kannata muuttaa ennen kuin selviää miten Brexit vaikuttaa ulkomaalaisten asemaan.

Vierailija
28/30 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/30 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija