Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylimielisyydestä

Vierailija
06.07.2021 |

Ne jotka luokittelevat muita helposti ylimielisiksi ovat itse salaa sellaisia. Ovat heti tuntemassa itsensä paremmaksi, jos lähistöllä on heitä heikommassa asemassa olevia. Mitä mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä vaikuttaa.

Vierailija
2/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen, minäkin olen miettinyt samaa. Näinhän se menee, ihminen näkee muissa sitä mitä itse tekee. Lopultakin on aika vaativa taito ymmärtää, että muiden maailma saattaa olla aivan erilainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kun jotkut saavat pääteltyä toisen olevan ylimielinen, vaikka hän ei sanallakaan ilmaisisi pitävänsä itseä muita parempana. Tyyliin jos vaikka on ujo niin tulkitaan ylimieliseksi ilman mitään perustetta. Ja itse voidaan arvostella vaikka kuinka paljon muita, kuorossa - mutta ei tietenkään olla ylimielisiä. Se ujo ja ystävällinen on tottakai salaa ylimielinen muita kohtaan, ei vain kerro sitä.

Mikä logiikka.

Vierailija
4/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelen, minäkin olen miettinyt samaa. Näinhän se menee, ihminen näkee muissa sitä mitä itse tekee. Lopultakin on aika vaativa taito ymmärtää, että muiden maailma saattaa olla aivan erilainen. 

Mahtava kometti lainattu tekssti tähän.Kiitos!

Vierailija
5/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun jotkut saavat pääteltyä toisen olevan ylimielinen, vaikka hän ei sanallakaan ilmaisisi pitävänsä itseä muita parempana. Tyyliin jos vaikka on ujo niin tulkitaan ylimieliseksi ilman mitään perustetta. Ja itse voidaan arvostella vaikka kuinka paljon muita, kuorossa - mutta ei tietenkään olla ylimielisiä. Se ujo ja ystävällinen on tottakai salaa ylimielinen muita kohtaan, ei vain kerro sitä.

Mikä logiikka.

Yllättävän paljon tapahtuu tuota, että pelkän ulkonäön/olemuksen perusteella leimataan ylimieliseksi. Edelleen mietin mikä se piirre ihmisessä on, josta tuon voi päällepäin nähdä.

Vierailija
6/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuori nainen niin ei ainakaan tämän yhden vanhemman naisen mielestä saa kävellä kadulla nopeasti. Annoin muille tilaa ja katsoin tarkasti etten kävele kenenkään päälle kuitenkaan. Hän huomaa minut jo selkeästi kaukaa, tunnen tuijotuksen, hän lipuu oikein siihen päälleni ja eteeni. Kumpihan meistä oli narsisti.

Vierailija
7/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nuori nainen niin ei ainakaan tämän yhden vanhemman naisen mielestä saa kävellä kadulla nopeasti. Annoin muille tilaa ja katsoin tarkasti etten kävele kenenkään päälle kuitenkaan. Hän huomaa minut jo selkeästi kaukaa, tunnen tuijotuksen, hän lipuu oikein siihen päälleni ja eteeni. Kumpihan meistä oli narsisti.

Ja en ole koskaan aiemmin katsonut ketään päästä varpaisiin koska minusta se on törkeää. Nyt tein niin puoliksi vahingossa, sekin päivä koitti kun hän niin näyttävästi asteli siihen eteen.

Vierailija
8/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät juttelevat aamulla pukuhuoneessa. "Kylläpä Malmilla satoi kovasti, ei päässyt bussipysäkin katoksen alle, kun oli täynnä porukkaa". "Joo, samoin Eirassa, harmittaa kun kengät kastuivat".

Ne jotka haluaa nähdä ylimielisyyttä, näkee sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän