Yliarvostetut ja ylihintaiset kotimaiset mansikat
Onko muita jotka ei näe mansikoissa mitään erityistä? Kun ne tulee ne viedään käsistä hinnalla millä hyvänsä vaikka syksyllä voi hakea itse ilmaiset marjat metästä. Mustikat esim. on parempia ja oikeaa superfoodia niin miksi kärrätä kaupasta muuta? Pakastemansikoita saa vuoden ympäri jos niitä on pakko saada eikä kotimaiset ole yhtään parempia. Monesti 2/3 laatikon marjoista on sitä paitsi huonoja.
Kommentit (23)
Tosi hyviä on suomalaiset mansikat. Jos et pidä niistä, jätät ostamatta.
Huomenna lähtee 5 kg laatikko pakasteeseen.
Mua ällöttävä eniten epähygeniasyys.
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut viiteen vuoteen suomalaisia mansikoita. Enkä osta nytkään. Liian kalliita. Hyvin selviän ilman niitä.
Aamen!
Ostin litran kotimaisia, oli vetisiä ja mauttomia. En osta enää.
Osta hyviä äläkä paskoja vihanneksia! Tai sitten syö vaikka tomaatteja!
Kävin itse keräämässä 5kg polka mansikkaa. Kun itse kerää saa valita parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttävä eniten epähygeniasyys.
Koronan takia en todellakaan osta (en osta ilman pandemiaakaan). Maskinaamat tuhlaa kaikkien läimimiin tuoreksiin niin huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Ostin litran kotimaisia, oli vetisiä ja mauttomia. En osta enää.
En itse ostanut kun näyttivät just parhaat päivänsä nähneiltä
Vierailija kirjoitti:
Kävin itse keräämässä 5kg polka mansikkaa. Kun itse kerää saa valita parhaat.
Tulee kanssa halvemmaksi! Mulla 8 kilon saalis.
Missäpäin saa 5kg laatikoita? Itte bongannut vain 4kg laatikoita.
Yhtäkaikki,ei hyviä,puumaisia ja vetisiä.
Suomalaiset marjat on puhtaita. Jos ostaa ulkomaista niin niissä on aina kehotus kuumentaa ennen syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin saa 5kg laatikoita? Itte bongannut vain 4kg laatikoita.
Yhtäkaikki,ei hyviä,puumaisia ja vetisiä.
Häh?? Oon aina nähnyt vaan 5kg laatikoita paikasta riippumatta.
Miksi ylipäätään ostaa mitään suomalaista? Mansikat on homeisia, vaatteet muodottomia säkkejä, talot surkeita, vessapaperi ala-arvoista, ruoka ylipäätään mautonta jne. Ostaisin vain ulkolaisia tuotteita, mutta kun olen työtön, niin joudun joskus tyytymään suomalaiseen. Tarvitaan enemmän työpaikkoja, jotta jokainen voisi hankkia laatua eikä mitään roskaa.
Ostan mieluiten ruotsalaisia, ovat halvempia ja usein parempiakin. Ostan kyllä paljon suomalaisiakin.
Sitä en ole ymmärtänyt miksi näitä ostetaan pakastettavaksi? Mitä te niillä teette? Valmiiksi pakastettua mansikkaa saa ympäri vuoden kaupasta paljon halvemmalla, myös sitä kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Ostan mieluiten ruotsalaisia, ovat halvempia ja usein parempiakin. Ostan kyllä paljon suomalaisiakin.
Sitä en ole ymmärtänyt miksi näitä ostetaan pakastettavaksi? Mitä te niillä teette? Valmiiksi pakastettua mansikkaa saa ympäri vuoden kaupasta paljon halvemmalla, myös sitä kotimaista.
Hyvä huomio. Olen viime aikoina alkanut ihmetellä tätä "hysteriaa" ostaa ihania suomalaisia satokausituotteita, jotka ovat vieläpä edullisia. Minulla nousee ruokalasku joka kesä, jos ostan herneitä, mansikoita yms. Mikä ettei niillä voi herkutella, mutta kyllä joku neljä euroa pikku pussillisesta herneitä on aika kova hinta, mansikoita en raaski ostaa juuri koskaan.
Kertoisitte nyt mitä niillä pakastetuilla mansikoilla teette ja miks ei valmiiksi pakastettu kelpaa?
On varaa ostaa, mutta olen pettynyt marjojen laatuun.
AP ei vaan osaa. ;) Ostin tänään 5 kg:n laatikon 10 eurolla, myytiin 'hillomarjoina'. Olivat ns. toista poimintaa eli hiukan kuivahtaneita ja pieniä, mutta oi niin makeita ja hyviä. Tuoresoseena pakkaseen! 1.5 litraa syötiin heti pois. Njam! Viime vuonna olivat Polkat pahoja, nämä eivät olleet em. lajiketta vaan jotain uudempaa.
En ole ostanut viiteen vuoteen suomalaisia mansikoita. Enkä osta nytkään. Liian kalliita. Hyvin selviän ilman niitä.