Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku! Unelmakämpästä tuli tarjouskilpailu!

Vierailija
09.07.2014 |

Äh ja voi, niin siinä sitten kävi. Löydettiin meidän unelmakämppä, mutta siitä on muitakin kiinnostuneita. Tehtiin tarjous ja heti sen jälkeen kuultiin, että toinen pariskunta on tehnyt korkeamman tarjouksen. Mitä tässä nyt pitäis tehdä? Tuskin lähtee niin halvalla kuin ajateltiin tai oltais valmiita maksamaan. Mutta tekin mieli korottaa tarjousta taas "ihan hiukan vaan", jos toinen pariskunta sitten luovuttaisi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:13"]

Niin hyvään asuntoon en ole vielä törmännyt, että millekään tarjouskusetuslinjalle lähtisin. Kyllä talo pitää rakentaa itse, jos haluaa mieleisensä. Asunto-osakkeeseen en koskaan laittaisi yli 100 000 euroa. Eihän sellaista voi kutsua edes oikeaksi kodiksi.

[/quote]

Tyhmä landepaukku.

Vierailija
2/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:48"]

Minä taas uskon tuohon vedätykseen. Useampaan otteeseen on käynyt niin, että joku muu on muka tehnyt korkeamman tarjouksen, mutta sitten ei olekaan saanut rahoja tms. Nykyisen asuntommekin saimme tarjoamaamme hintaan edullisesti, kun korkeamman tarjouksen tehnyt perui tarjouksensa. Eikö tarjouksen pitäisi aina olla periaatteessa sitova?

[/quote]

Minä ainakin vedätin myydessäni taloani, kauppa se on joka kannattaa! Yksi ainoa tarjous tuli, mutta tarjouksen tekijä erehtyi sanomaan, että he todella haluavat taloni, jos joku tarjoaa enemmän kuin he, minun pitää ottaa yhteyttä. Ja minä keksin tarjouksen itse, sain talostani hyvän hinnan! Eikä edes hävetä! Toki motin ison riskin, mutta onneksi loppu oli onnellinen. Kaupan ansiosta tuli tilaisuus ostaa nykyinen kotini, joka sopii minulle kuin nenä päähän!

[/quote]

Niinpä. Siksi en koskaan korota omaa tarjoustani. Jos kämppä menee sivu suun (mitä ei tosin ole vielä koskaan tehnyt) ei haittaa, mikään talo ei ole niin ainutlaatuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla niin, että nostatte tarjousta satasella ja sanotte, että tarjous on voimassa tunnin ajan ja sen jälkeen se raukeaa ettekä enää osta asuntoa vaan jatkatte etsimistä.

Sillä tavalla saa nopean vastauksen ja toisen vedätys paljastuu jos siitä on kyse.

Ja jos ei ole vedätys, voi tehdä vielä toisen tarjouksen vaikka heti perään sillä hinnalla minkä on valmis maksimissaan maksamaan, ja antaa sillekin aikaa muutaman tunnin vaan, ei enempää.

Vierailija
4/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitte, että minkä hintainen asunto on teille ja tarjoatte sen summan. Jos sillä saatte asunon, niin hyvä ja jos ette, niin se sit oli teidän mielestä liian kallis hinta. Tällä logiikalla olen itse mennyt ja hyvin on kaupat syntyneet, välillä tarjoushintaan, joskus jopa yli pyyntihinnan.

Vierailija
5/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne välittäjät vedättää. Aina sama homma tuntuu olevan. Joko on pilvin pimein tarjouksia (not) tai sitten kannattaa kyllä tonni pari laittaa enemmän, niin huusholli on teidän. Vaikka kuinka haluatte asunnon, älkää näyttäkö sitä liikaa eteenpäin. Turha innostus kyllä lisää vedätyksen riskiä. Asuntokauppa on kuitenkin itsessään jo niin järkyttävän suuri kuluerä, että syytä on pitää malttia mielessä. Ne "muutamat tonnit" lisää tietää kuitenkin jopa vuosia lisää maksuaikaa lainalle, ei nekään ole mitään pikkurahoja.

Vierailija
6/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:32"]

Kyllä ne välittäjät vedättää. Aina sama homma tuntuu olevan. Joko on pilvin pimein tarjouksia (not) tai sitten kannattaa kyllä tonni pari laittaa enemmän, niin huusholli on teidän. Vaikka kuinka haluatte asunnon, älkää näyttäkö sitä liikaa eteenpäin. Turha innostus kyllä lisää vedätyksen riskiä. Asuntokauppa on kuitenkin itsessään jo niin järkyttävän suuri kuluerä, että syytä on pitää malttia mielessä. Ne "muutamat tonnit" lisää tietää kuitenkin jopa vuosia lisää maksuaikaa lainalle, ei nekään ole mitään pikkurahoja.

[/quote]

Kylläpä suuttuisin välittäjälle jos se uhkapelaisi mun asuntokaupallani ja karkoittaisi pyyntihinnan tarjonneita ostajaehdokkaita väittämällä etten hyväksy sitä kun on parempiakin taskussa!

Vierailija
7/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon tuohon vedätykseen. Useampaan otteeseen on käynyt niin, että joku muu on muka tehnyt korkeamman tarjouksen, mutta sitten ei olekaan saanut rahoja tms. Nykyisen asuntommekin saimme tarjoamaamme hintaan edullisesti, kun korkeamman tarjouksen tehnyt perui tarjouksensa. Eikö tarjouksen pitäisi aina olla periaatteessa sitova?

[/quoteTarjoukset ovat sitovia, mutta maksaako alkaa vaivaa alkaa tappelemaan perseaukisen kanssa, jos on toinen ostaja tarjolla?

Jos tulee tunne että tarjouskilpailu on vedätystä, niin kannatta vetäytyä kisasta ja jos toinen ostaja peruu, niin seuraavaksi voi alentaa omaa tarjoustaan.

Vierailija
8/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kusetus kysymyksessä. Ostettiin itse 3 vuotta sitten kämppä, josta tuli muka tarjouskilpailu. Lopulta selvisi, että olimme tarjonneet 75 tuhatta liikaa eli edellinen ei ollut tarjonnut oikeasti yhtään aikaisempaa enemmän, vaikka näin väitettiin.

Vierailija
9/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:32"]

[/quote]

Kylläpä suuttuisin välittäjälle jos se uhkapelaisi mun asuntokaupallani ja karkoittaisi pyyntihinnan tarjonneita ostajaehdokkaita väittämällä etten hyväksy sitä kun on parempiakin taskussa!

[/quote]

No, meidän eräässä asuntokaupassa välittäjä jankutti useaan otteeseen että pistäkää nyt sitä ja tätä vielä siihen päälle, niin menee tarjous läpi että ei tuo mene. No, meni ja kaupat tuli. Jos oltais tuohon menty, omistettais toki asunto mutta oltais myös muutama tonni köyhempiä, turhaan.

Rahaahan ne välittäjätkin haluaa -> suurempi tarjous -> enemmän rahaa palkkanauhaan.

Vierailija
10/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut kolme asuntoa ja käynyt varmaan 100 näytössä. Unelma-asuntoa mun budjetilla ei ole koskaan tullut vastaan. Ei varmaan tulekaan. Näin ollen en ole koskaan kiintynyt yhteenkään asuntoon vaan jollain harkinnalla on päädytty tiettyyn. Tämä taas on tarkoittanut sitä, että en olisi ikinä lähtenyt mihinkään vedätykseen. Kerran yksi asunto kiinnosti toki, mutta välittäjä alkoi soitella perään, että toiset ovat tarjoamassa jne. Totesin, ettemme me nyt niin rakastuneita siihen olla, että lähdettäisiin kilpailemaan. Kyllä asuntoja maailmassa riittää... No,  myöhemmin soitti, että rahoitusongelmia tmv. Ei enää haluttu sitä, kun oli toiset kuviot.

Vierailija
11/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä joko hyäksyy tai hylkää tarjouksenne. Tarjoukseen kannattaa sitten aina määritellä aikaraja, eikä harkinta-aikaa kannata antaa kovin montaa päivää. Kyllä myyjä tietää jo vuorokauden miettimisellä että myykö vai ei.

Jos myyjä hylkää tarjouksen, mutta ruinaa sen jälkeen uutta tarjousta jonka pitäisi ylittää joku muu tarjous, niin kannattaa harkita tarkkaan että lähteekö mukaan selaiseen ja paljonko on valmis kyseisestä asunnosta maksamaan.

Vierailija
12/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samoin eli tarjosimme 220 000 e, välittäjä ilmoitti, että on tehty parempi tarjous. Ilmoitimme, että 220 500 e on lopullinen hinta, tarjous voimassa 2 tuntia. Välittäjä ilmoitti, että jäimme kakkosiksi, mutta voimme vielä kerran tarjota. Kiitimme ja lopetimme kaupanteon siihen. Seuraavana päivänä välittäjä soitti ja sanoi, että toinen perui, saamme sen 220 500 e:lla, mutta muistutin, että tarjouksemme ei ole enää voimassa ja uusi on 218 000 e. Sillä me sitten kämpän saimme.

Vierailija
13/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto uniikki vai ei? Jos se on todella ainutlaatuinen, ehkä vähän enemmän voi tarjotakin. Mutta oikeasti tähän aikaan vuodesta aika harva on ostoslaidalla. Toisaalta taas ne, jotka ovat, ovat tosissaan.

Vierailija
14/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:03"]

Meillä oli samoin eli tarjosimme 220 000 e, välittäjä ilmoitti, että on tehty parempi tarjous. Ilmoitimme, että 220 500 e on lopullinen hinta, tarjous voimassa 2 tuntia. Välittäjä ilmoitti, että jäimme kakkosiksi, mutta voimme vielä kerran tarjota. Kiitimme ja lopetimme kaupanteon siihen. Seuraavana päivänä välittäjä soitti ja sanoi, että toinen perui, saamme sen 220 500 e:lla, mutta muistutin, että tarjouksemme ei ole enää voimassa ja uusi on 218 000 e. Sillä me sitten kämpän saimme.

[/quote]

Juu, ehdottomasti näin. Harmi, että yleensä ihmiset innostuksissaan lyövät nimet paperiin vaikka voisi tehdä uuden tarjouksen halvemmalla hinnalla. Ei niitä ostajia yleensä nyt niin paljoa ole, kun annetaan ymmärtää..

Vierailija
15/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on parempi pokerinaama kuin minulla. Etsin meidän tarpeisiin ja budjettiin sopivaa taloa melkein kaksi vuotta, en siinä uskaltanut enää ruveta mihinkään kikkailuihin... voi olla että maksoin liikaa mutta en olisi vain mitenkään jaksanut enää etsiä toista unelmataloa joka sopii budjettiin.

Vierailija
16/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvään asuntoon en ole vielä törmännyt, että millekään tarjouskusetuslinjalle lähtisin. Kyllä talo pitää rakentaa itse, jos haluaa mieleisensä. Asunto-osakkeeseen en koskaan laittaisi yli 100 000 euroa. Eihän sellaista voi kutsua edes oikeaksi kodiksi.

Vierailija
17/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä ainakin vedätin myydessäni taloani, kauppa se on joka kannattaa! Yksi ainoa tarjous tuli, mutta tarjouksen tekijä erehtyi sanomaan, että he todella haluavat taloni, jos joku tarjoaa enemmän kuin he, minun pitää ottaa yhteyttä. Ja minä keksin tarjouksen itse, sain talostani hyvän hinnan! Eikä edes hävetä! Toki motin ison riskin, mutta onneksi loppu oli onnellinen. Kaupan ansiosta tuli tilaisuus ostaa nykyinen kotini, joka sopii minulle kuin nenä päähän!

Vierailija
18/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedättäminen on kyllä aika riskialtista puuhaa myyjälle. Varsinkin ne jotka ovat jo ehtineet myydä oman asuntonsa pois eivät voi jäädä viikkokausiksi odottelemaan että josko se toinen tarjous olisikin ollut bluffia. Meillä oli myydessä sen sijaan se tilanne että oli yhdet bluffaavat ostajat - ne vitkuttelivat vaikka kuinka kauan sellaisten "olemme varautuneet tekemään teille erittäin hyvän tarjouksen" -juttujen kanssa mutta mitään ei koskaan laitettu paperille. Ja hämmästyttävää kyllä ne sitten suuttuivat kun myimme kämpän toisille ihmisille, kun he olivat mielestään jollain lailla varanneet sen näillä vedätys"tarjouksillaan" tarjoamatta oikeasti yhtään mitään.

Vierailija
19/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/22 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korottakaa reilusti, niin toinen ehkä luovuttaa. Jos ei luovuta, niin sitten joko maksatte "liikaa" tai unohdatte kämpän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän