Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa tuloilla ei ole oikeasti väliä elämän kannalta

Vierailija
08.07.2014 |

Sanokaa, mitä sanotte, mutta Suomessa ei ole paljonkaan väliä sillä, onko suuri- vai pienituloinen. Pitää vain osata kohdistaa käytettävissä olevat tulot oikein ja sellaisiin asioihin, jotka ovat itselle tärkeitä.

Suomessa jopa keskimääräistä vähemmän tienaava voi elää aivan samanlaista elämää kuin melko hyvin toimeentuleva, jos on vain taloudellisesti lahjakas. On jo kauan tiedetty, että toiset osaavat käyttää rahaa paremmin kuin toiset. Sen vuoksi toiset voivat pitkällä tähtäimellä saavuttaa sellaisia asioita, mitä toiset eivät. Kaikkea ei voi tietenkään saada, ja se on elämän realiteetti.

Tiedän pienituloisia ja varakkaita ihmisiä ja talousvaikeuksissa painivia hyvätuloisia. Jopa 6000 euron kuukausituloilla voi päätyä velkaneuvojan pakeille.

Ihmisten kulutustottumukset ovat todella vaihtelevat. Siinä, missä joku pärjää hyvin 600 eurolla kuukaudessa, tarvitsee toinen 1800 euroa kohtuulliseen elämään.

Eli paljon on oikeasti itsestä kiinni. Yleensä pienistä tuloista valittavat eniten ne, jotka haaskaavat rahaa aivan turhiin asioihin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain totta, mutta hieman ylimielistä, jos et todella ole kokenut työttömän/kroonisesti sairaan tms. elämää....

Vierailija
2/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on väliä, kelle ei.

Minulle on väliä niin pirusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on oikeesti väliä silloin kun tulee iso muutos ja varsinkin niin päin, että tulot pienenee rajusti. Kuinka hemmetissä saa nopeasti asiat niin ettei joudu kuseen? 

Vierailija
4/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen laatu, ruuan laatu...

Vierailija
5/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, mikä nykymenossa ihmetyttää lisäksi on ihmisten vääristynyt käsitys siitä, millaiset asiat luetaan perustarpeeksi. Nykyisin köyhilläkin pitäisi olla tietokoneet, älypuhelimet, mahdollisuus vuosittaiseen matkaan jne. Tämä ei kerro enää siitä, kuka oikeasti elää niukasti vaan kuinka sairaan palvova suhtautuminen yhteiskunnassa vallitsee kulutusta kohtaan. Lisäksi suomalaiset köyhät käyvät ravintoloissa juomassa ja ovat lihavia. Taloudellinen lahjattomuus ja välinpitämättömyys tai pitkäjänteisyyden puute talousasioissa eivät ole aina synonyymejä köyhyydelle. Oikeasti sairaita ja Afrikan lapsia väheksymättä.

Vierailija
6/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:24"]

Yksi asia, mikä nykymenossa ihmetyttää lisäksi on ihmisten vääristynyt käsitys siitä, millaiset asiat luetaan perustarpeeksi. Nykyisin köyhilläkin pitäisi olla tietokoneet, älypuhelimet, mahdollisuus vuosittaiseen matkaan jne. Tämä ei kerro enää siitä, kuka oikeasti elää niukasti vaan kuinka sairaan palvova suhtautuminen yhteiskunnassa vallitsee kulutusta kohtaan.

[/quote]Niin, totta tämäkin, mutta sitten on myös se, että mitä kukakin pitää tärkeänä. Itse olen valmis heittämään melkeinpä kaikki vähät rahani yhteen tiettyyn tarkoitukseen, jota moni muu saattaisi pitää turhana. Itse taas pidän turhana esim. kalliita sohvia, sisustukseen panostamista, kaukolomia ja autoja, tai siis että en ainakaan vähävaraisena niihin heittäisi penniäkään.

Vierailija
7/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on terve ja säännölliset tulot, tuo on ihan totta. Monelle on tärkeää "matkustella", minulle riittää joku pieni matka joskus harvoin. Minä syön laadukasta ruokaa edullisesti. Nyt on tomaattikeittokausi, koska tomaatit ovat halpoja. Syksyllä on juurekset pääosassa. Syön toki muutakin, mutta nämä näin esimerkkinä. Tammikuussa syön paljon sitrushedelmiä, sillä silloin ne ovat edullisia. 

Vierailija
8/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko on Suomen 1000 parhaiten tienaavan joukossa, aika erilaista on heidän elämänsä verrattuna meihin (apurahatutkija ja akateeminen sekatyöläinen). Joten itse sanoisin että rahalla on kyllä väliä, vaikka ei meilläkään talousvaikeuksia ole vaikka tulot onkin vaihtelevat eikä mitkään hurjan suuret.

Vierailija
9/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä totta, että Suomessa esim. pitkäaikaistyötön tai jopa sellainen, joka ei ole tehnyt koskaan päivääkään työtä, voi asua varsin mukavalla asuinalueella varsin uudessa ja hyväkuntoisessa asunnossa. Sellaisessa, jossa moni työssäkäyvä ei raaski/pysty asumaan, koska joutuu rahoittamaan asumisensa palkastaan. Lisäksi monella työssäkäyvällä ei jää juurikaan minimitoimeentolunormia enempää elämiseen.

Erot yhteiskunnan tuilla elävien ja pieni-/keskituloisten elintasossa ovat tässä maassa todellakin hämmästyttävän pienet.

Vierailija
10/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan väliä tuloilla vaan perinnöillä...niillä sitä mällätään ei auta vaikka kuinka tienaa...

Vierailija
11/11 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme