Laitoin päälle väärän hellan levyn, muoviastia suli kiinni liesiin. Apua
Epähuomiossa laitoin väärään liesin päälle. Meni takana oleva liesi päälle ja siellä oli muovi astia. Se suli kiinni tuohon liesiin. Keraaminen liesi kyseessä. Kauhea palaneen muovin haju huoneistossa :(
Mitenkähän tuo kannattaisi irrottaa. Suhkutin suihkepullolla kylmää vettä päälle.
Kommentit (13)
Mulle kävi kerran samoin. Onnistuin hinkkaamaan palaneen muovin pois ns. ihmesienellä. Tunteja siihen kyllä meni.
🇺🇦🇮🇱
Itse asiassa se lähti pois itsestään. :D
Kun suihkutin sitä kylmällä vedellä äsken. Nyt se vaan kelluu tossa veden päälle se palanut muovi kimpale. Ei jäänyt mitää jälkeä. Haju on kyllä karmea koko asunnossa.
Hyvä jos lähti. Keraamisesta liedestä saa minkä vaan irti asiaan tarkoitetulla metalliskraballa + päälle keraamisen lieden puhdistusaine.
Annat ensin jäähtyä ja kovettua kunnolla, sitten irrotat varovasti jollain ohuella lastalla/veitsellä reunasta vähän ja rauhallisesti ja varovasti vedät sen muovin pois, tarvittaessa aina vähän sillä lastalla irrottamalla auttaen. Sitten puhdistat lopun kyseisen liesityypin puhdistukseen sopivalla puhdistusaineella.
Kuulostaa haastavalta puhdistettavalta, koska joskus palanut ruokakin jää tosi napakasti kiinni, pitää olla hyvä puhdistus-suihke, saattaa siitäkin huolimatta vaatia useamman puhdistuskerran, ennenkuin lähtee täysin puhtaaksi.
Apua se haju, mulla joskus oli leikkuulauta siinä väärällä levyllä. Yksiön keittiössä ei muuta voinut. Rapsuttelin irti, ei tosin kauaa minulla ehtinyt olla. Haju oli lähinnä haitta.
Montako lietttä sulla on, jos se kippo suli liesiin?🤣