Miksi ihmiset menee naimisiin jos
perimmäinen tarkoitus omalle olemiselle on se että ratsastaa aina sen uutuuden ja jännityksen viimeisimmällä harjalla? Miksi perustatte perheitä ja jätätte niitä pieniä nyyttejä petetyn miehen tai vaimon syliin itkemään kun on taas kiire viimeisimmän hormonisyöksyn perään? Ihan oikeasti. Voihan seksirietasteluelämää viettää ilman että huijaa jonkun kiltin ja luottavaisen ihmisen pitämään ns. kotia pystyssä? Voihan? Eikö?
Kommentit (6)
Rakastumisvaihe kestää korkeintaan kaksi vuotta. Mitä se kun luvataan rakastaa vastoinkäymisissä, tarkoittaa ihmisille? Kun heti erotaan, kun ei jaksa tai huvita.
Tämä, mun mielestä on ihmeellistä että rakastumisen kaava tulee edelleen ihmisille yllätyksenä ja oma "vapauden tarve" siinä vaiheessa kun olet sitoutunut ylittää kaiken muun, senkin että olet vetänyt toisen ihmisen mukaan + lapset johonkin mikä tuntui sillä hetkellä hyvältä idealta (aunsolaina, häät, yhteiset tukevaisuuden suunnitelmat etc.). Ihmettelen näitä jotka tosiaan eroavat lasten ollessa pieniä tai avioliiton ollessa alle 10-vuotta vanha. Erikseen sitten nämä väkivaltaiset suhteet, mutta olisi syytä seurustella ihmisen kanssa sen verran että huomaa miten kaksinkeskinen dynamiikka toimii oikeasti suhteessa.
Aiheellinen kysymys. Jos vielä luulevat, että avioliitto on joku tunnesopimus, jossa pitää joka aamu epävarmana miettiä, miltähän MINUSTA tänään tuntuu, olenko MINÄ nyt varma tunteistani?
Vierailija kirjoitti:
Tämä, mun mielestä on ihmeellistä että rakastumisen kaava tulee edelleen ihmisille yllätyksenä ja oma "vapauden tarve" siinä vaiheessa kun olet sitoutunut ylittää kaiken muun, senkin että olet vetänyt toisen ihmisen mukaan + lapset johonkin mikä tuntui sillä hetkellä hyvältä idealta (aunsolaina, häät, yhteiset tukevaisuuden suunnitelmat etc.). Ihmettelen näitä jotka tosiaan eroavat lasten ollessa pieniä tai avioliiton ollessa alle 10-vuotta vanha. Erikseen sitten nämä väkivaltaiset suhteet, mutta olisi syytä seurustella ihmisen kanssa sen verran että huomaa miten kaksinkeskinen dynamiikka toimii oikeasti suhteessa.
Ihmiset muuttuu jo niissä alle 10 vuoden suhteissa. Harva 19v on enää sama ihminen kuin 27v. Miksi pitäisi jäädä suhteeseen, jos itse/kumppani on kasvanut aivan toiseen suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Rakastumisvaihe kestää korkeintaan kaksi vuotta. Mitä se kun luvataan rakastaa vastoinkäymisissä, tarkoittaa ihmisille? Kun heti erotaan, kun ei jaksa tai huvita.
niinpä rakkaus on ikuista ,khde vain todella voi vaihtua. Kun ei kestetä vastoinkäyminen ei arki elämä ,huuman jälkeen.
?