Eräät saa puolison itsemurhauhkankin käännettyä itseensä
Olen seurannut erästä julkisivurempasta kirjoittavan bloggaajan kirjoituksia ja en tiedä olenko koskaan törmännyt yhtä itsekeskeiseen ihmiseen.
Kaikki pitää aina kääntää häneen itseensä. Nyt toinen hänen kumppaneistaan oli puhunut itsarista niin tää on marttyyrina kuinka HÄNEN yö meni pilalle, kuinka HÄN joutuu nyt kärsimään. Aina vaan minä, minä, minä.
Lisäksi hän on aina maailman paras kasvattaja. Kuinka hänen lapsensa on kehittyneempi ja älykkäämpi kuin muut, kuinka hän on aivan loistava äiti. Ihmettelen, miten noin narsistisia piirteitä omaava marttyyri on saanut jopa kaksi miestä. Kuka helvetti tollasta ihmistä jaksaa?
Kommentit (5)
Miksi ihmeessä seuraat häntä?
Itsemurhalla uhkailu on läheisten henkistä pahoinpitelyä teosta puhumattakaan.
Säälittävää huomionkerjäämistä, jos vain uhkailee itsemurhalla, eikä tee sitä. Aika saamaton ihminen. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä seuraat häntä?
Itsemurhalla uhkailu on läheisten henkistä pahoinpitelyä teosta puhumattakaan.
Joskus sitä vaan on niin huonossa jamassa, ettei näe enää muuta vaihtoehtoa kuin itsemurhan. Jos kyseessä ei ole huomionhakuinen toistuvasti itsarilla uhkaileva ja kiristävä henkilö, niin kannattaa ottaa tosissaan ja hakea apua.
Minuakin kohtaan on käytetty itsemurhaa enempivähempi suorasti kiristyksellisenä keinona jotta en lähtisi litomaan. Huolehtiva pöljä kun olen, niin minuun se tehosi pitkän aikaa. Nyt ymmärrän, että kyseessä oli hyvin sairas ihminen ja seuraava jos tulee kohdalle, tiedän heti sanoa että hakea apunsa jostain muualta, minä en jää hengailemaan.
Itsemurhalla uhkaava läheinen on kyllä todella stressaava ja ahdistava. Riippuu siitäkin, miten tämä uhkailee. Pahimmillaan kyse on kiristämisestä, jolloin se on henkistä väkivaltaa.