Matala happisaturaatio
Viime päivät ollut todella huono olo ja olen mittaillut happisaturaatiotq, joka pysyy 91 pinnassa. Kuinka alas pitää mennä, että kehtaa soitella päivystykseen? Joudun muutenkin jatkuvasti rampata lääkärissä ja pelkään, että kohta saan porttikiellon tai luulosairaan paperit kun koko ajan jotain ongelmaa.
Kommentit (23)
Jos sä ramppaat siellä kokoajan eikö tuon voi ottaa samalla puheeksi.
Ei ole ohjeita tähän. Seuraava käynti viikon päästä ja mietin pärjäänkö siihen asti. Olen raskaana ja siksi vähän ylivarovainen. Ap
Mulla oli 89 ja oli jo todella vaikea hengittää. Sain atrodualia pari annosta hengitysmaskia. Astma.
Onko sydämen vajaatoiminta suljettu pois? Vaadi nyt ihmeessä kunnon tutkimukset.
Kokeile ihan ensimmäisenä vaihtaa siihen mittariin paristot. Itse ihmettelin kerran että onpa outoa kun saturaatio on 93-94, että varmaan astma pahassa jamassa. Ja etenkin ihmettelin että onpa outoa, kun silti ei henkeä ahdista, kun yleensä ahdistaa kun saturaatio on 96:kin. Sitten kokeilin laittaa mittariin uudet paristot ja se saturaatiohan olikin sen jälkeen 98-99.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ihan ensimmäisenä vaihtaa siihen mittariin paristot. Itse ihmettelin kerran että onpa outoa kun saturaatio on 93-94, että varmaan astma pahassa jamassa. Ja etenkin ihmettelin että onpa outoa, kun silti ei henkeä ahdista, kun yleensä ahdistaa kun saturaatio on 96:kin. Sitten kokeilin laittaa mittariin uudet paristot ja se saturaatiohan olikin sen jälkeen 98-99.
Kokeilin puolisolla ja hälle näyttää 98 sama mittari, patterit siis kunnossa.
Onko koko ajan? Itsellä saattaa näyttää herätessä 91-93,mutta nousee välillä 95. Ja mikä mittari?
Mielestäni jos kovin vaivaa voi varmaan soittaa johonkin ja kysyä?
Rannemittarit näyttää ihan omiaan.
Tuo on koronankin oire eli testiin.
Ja mulla tulee vielä eri lukema eri sormista/eri kädestä.
Kannattaa soittaa päivystykseen. Vauvakin tarvitsee happea
Mua kiinnostaa miksi seuraat saturaatiota?
Onko sellainen määrätty?
Onko olosi huono? Onko kätesi kylmät? Onko niissä kynsilakkaa? Juotko tarpeeksi?
Poltatko tupakkaa? Tai poltitko ennen raskautta?
Ohis, mutta aikoinaan kun opiskelin hoitajaksi, mitattiin toisiltamme happisaturaatioita. Katsoin lukemat väärinpäin, 69. Opettaja ihmetteli, että oletko nyt aivan varma? 😂
hypokondriaa?jos ramppaa jatkuvasti lekurilla
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen määrätty?
Onko olosi huono? Onko kätesi kylmät? Onko niissä kynsilakkaa? Juotko tarpeeksi?Poltatko tupakkaa? Tai poltitko ennen raskautta?
En ole ap, mutta tupakointihan nostaa saturaatiota. Siis ei se mittari pysty erottamaan happea/häkää. Itsestäni on käsittämätöntä etteivät esim. Lääkärit tajua tätä.
Vierailija kirjoitti:
hypokondriaa?jos ramppaa jatkuvasti lekurilla
Laskeeko hypokondria saturaatiota?
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen määrätty?
Onko olosi huono? Onko kätesi kylmät? Onko niissä kynsilakkaa? Juotko tarpeeksi?Poltatko tupakkaa? Tai poltitko ennen raskautta?
En ole ap, mutta tupakointihan nostaa saturaatiota. Siis ei se mittari pysty erottamaan happea/häkää. Itsestäni on käsittämätöntä etteivät esim. Lääkärit tajua tätä.
Ja minä en pysty käsittämään, jos et pysty ymmärtämään yhtään enempää asiasta kuin häkä.... :)
Huono kunto ja reilusti ylipainoa ?
Millaiset ohjeet olet saanut? Toimi niiden mukaan.
"Normaali happisaturaatio ihmisellä on vähintään 96 prosenttia. Lievä hypoksemia eli happivajaus 89-95 prosenttia, keskivaikea 80-88 prosenttia ja vaikea alle 80 prosenttia."