Mistä te oikeasti pitkät(180+cm) naiset löydätte vaatteita?
Joka farkuissa, missä ei ole erikseen W- ja L-kokoja, ei riitä pituus. Melkein kaikissa huppareissa ja paidoissa on hihat lyhyet, ellei ota kokoa 42/44 tai L.
t: nuori nainen 182cm
Kommentit (9)
Olen jo vuosia käyttänyt jo aikaisemmin mainittua Espritin nettikauppaa, josta housuja ja farkkuja löytyy monenpituisella lahkeella. Muualta en juuri vaatteita ostakaan, varsinkaan housuja, koska valikoima on todella laaja.
Paidat onkin sitten eri asia; niissä laatu ja hinta ei kyllä kohtaa, mutta hyvin on ilmoitettu pituus kuvauksissa, joten löytyy niistäkin joskus ihan kivoja.
Mekkoja en käytä, koska ne ovat aina liian lyhyitä (paitsi maksimekot). Hameita löytyy harvakseltaan sopivan pituisia.
Housuja kannattaa ostaa Espritin nettikaupasta. Siellä on tosi monissa malleissa tarjolla pidempiäkin lahkeenpituuksia, vaikka esim. Helsingin Aleksanterinkadun Espritin liikkeessä näitä ei ole myynnissä.
Oon 180 cm ostan yhdestä humanoidien liikkeestä kun ei normikaupoissa ole mulle muitakun capreja ja 3/4 hihaisia paitoja
Tuo on muuten ärsyttävää. Minä olen vain 178 cm, ja ottaa päähän jos paidasta olisi muuten S-koko sopiva, mutta hihat on puolessa käsivarressa jne. Vero Modasta olen joskus löytänyt sopivia.
Ostan lähes kaikki vaatteeni vero modasta. Siellä paidat ovat usein pidempihelmaisia ja hihan pituus riittävä, ja farkkujakin saa kahta eri pituutta. Esimerkiksi H&M on ketju, josta ostan äärimmäisen harvoin vaatteita, kun ovat kaikki lyhythelmaisia. Villakangastakkini taitaa kumminkin olla sieltä, ihme ja kumma kun vielä sopiikin. Mulle vaatteita suurempi ongelma on kuitenkin kengät....... t. 18v, 183cm (tämäkin ainakin vuoden vanhaa tietoa, huoh), kengänkoko 43
Oon 181cm onlyn ja dieselin farkkuja. Farkkujen kanssa en muista paljoa ongelmia olleen. Muita housuja kuin farkkuja on kyllä aina ollut vaikea löytää... Nyt aikuisena oon yrittänyt löytää hameita/mekkoja esim. töihin niihin tilanteisiin kun ei viitsi farkuissa mennä. Mutta sekin on kyllä vaikeata kun kaikissa pituus ei ehkä sitten ole tarpeeksi säädyllinen ja jää nekin löytämättä.
Paitojen kanssa on vaan aina silloin löydettävä kuin löytää kiva, joka käy. On mulle tullut kuitenkin hirveesti esim. t-paitojen yms. suhteen virheostoja, kun ekan pesun jälkeen kutistuu just sen verran, ettei oikein viitsi enää käyttää. Mutta vaikeeta siis on. Mulla toi selän pituus on eniten ongelmallisin...
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:33"]Ostan lähes kaikki vaatteeni vero modasta. Siellä paidat ovat usein pidempihelmaisia ja hihan pituus riittävä, ja farkkujakin saa kahta eri pituutta. Esimerkiksi H&M on ketju, josta ostan äärimmäisen harvoin vaatteita, kun ovat kaikki lyhythelmaisia. Villakangastakkini taitaa kumminkin olla sieltä, ihme ja kumma kun vielä sopiikin. Mulle vaatteita suurempi ongelma on kuitenkin kengät....... t. 18v, 183cm (tämäkin ainakin vuoden vanhaa tietoa, huoh), kengänkoko 43
[/quote]
Minulla myös! Kengänkoko 42, ja kaikissa kaupoissa naisten kenkien koot loppuvat 41:een. Jos ei, niin sitten ovat liian leveitä kapealle jalalleni. Esim. avokkaita en tästä syystä voi käyttää ollenkaan, ne kun on kaikki niin leveitä etteivät pysy jalassa.
T. 5
tääl nainen 183cm, kyl oon ihan vaatteit löytäny mist vaa, mut joo totta monesti muuten sopivis vaatteis, paidois / takeis hihat lyhyet, ja joissaki l-kokosis ja 42 ja myös 44-kokosis housuis liian lyhyet puntit :(