Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelun rahoittaminen

Vierailija
07.07.2014 |

Olen tämän kevään abiturientti ja koska motivaatio ja tulevaisuuden suunnitlemat olivat keväällä vielä täysin hukassa on edessä välivuosi. Haluaisin kovasti vslmistautua jonkinnäköisessä kansanopistossa yliopistoon ja pääsykokeisiin, mutta tajusin että se ei ole minulle rahallisesti mahdollista.

Haluaisinkin kuulla kokemuksia siitä miten olette rahoittaneet opiskelun kansanopistossa. Onko opintojen ohella mahdollista tienata tarvittava määrä rahaa?  Mun pappa ei betala mutta kovasti tahtoisin johonkin tuollaiseen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy takapuolta, pikkupöksyjä tai mene töihin heselle

Vierailija
2/3 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit ne yliopisto-opinnot sitten rahoittaa? Kyllä kansanopistossa tapahtuvaan opiskeluunkin saa opintotukea, jos se täyttää edellytykset (eli 25h/vk jne.). Ja totta kai töissä voi käydä noiden opintojen ohellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut opiston asuntolassa, niin siinä säästää aika hyvin. Olin itse yhdessä opistossa, ja siellä opiskelu maksoi noin 50€ viikko, ruoka ja asuntola yhteensä 70€ viikko. Eli noin 450€ kuukaudessa. Tuohon siis sisältyy kaikki. Jos olisin asunut omassa yksiössä, vuokra olisi ollut noin 600€ kuukaudessa. Tuli siis itse asiassa halvemmaksi opiskella kansanopistossa kuin olla opiskelematta :)