Onko lukeva mies epämiehekäs?
Onko kirjallisuutta harrastava mies epämiehekäs? Onko lukemisharrastus turn off?
Kommentit (30)
Ei ole mitään seksikkäämpäää, kuin mies lukemassa kirjaa!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:41"]
Aah, kylläpä nämä vastaukset hivelevät tällaisen lukutoukkamiehen sielua. Kiitos.
[/quote]
No joo, ennen kuin innostut niin pidetäänpä taas mielessä, että se mitä naiset sanovat on eri asia kuin mitä ne oikeasti ajattelee/tekee.
Kumpiko nai enemmän: äyhöttäjä 'moponrassaaja' vai älykkö 'lukutoukka'.
Niin.
*vilkaisee makkariin*
Juu, oikein on seksikäs köriläs tuolla sängyssä. Lukee tällä hetkellä Linnunradan Käsikirjaa Liftareille. Klassikko!
Taitaa olla, paitsi jos lukee pelkästään äijäkirjoja kuten Remestä tai Rönkää. Jos lukee Jane Austenia tai Anna-Leena Härköstä on menetetty tapaus. Venäläisten klassikoiden kahlaajistakaan ei ole iloa talon remontoinnissa ja auton huollossa. Menee liikaa aikaa.
Samaa tasoa kuin itkevä mies, jätetty mies jne. Kaikille niin voi kerran käydä mutta jos on toistuvaa niin ongelmahan se on.
Päinvastoin! Mies joka ei lue kirjoja on todella epäseksikäs ja epämiehekäs! Yleensä tuo lukemattomuus kertoo myös koulutuksesta, elämänasenteesta ja -tavoista paljon.
Ja nrolle 15 - ehdottomasti ei se moponrassaaja!! Meillä komea raamikas älykkömies saa aina!
No joo. Mun mies lukee kaiken vapaa-ajan...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 09:21"]
kertoo myös koulutuksesta, elämänasenteesta ja -tavoista paljon.
Ja nrolle 15 - ehdottomasti ei se moponrassaaja!!
[/quote]
Mun tuttavapiirissä miltei kaikki miehet lukee ihan säännöllisesti, koulutustasolla ei korreloi lukemisen määrän kanssa. Ehkä ahkerin lukija on mies, jolla on pelkät luokkahitsaajan paperit, DI tulee toisena. Muut lukevat myös säännöllisesti, mutta vähemmän. Toivon, että omista lapsista kasvaa monipuolisia, rassaamis- ja lukukykyisiä ihmisiä. Oma mieheni tosin lukee todella vähän kirjallisuutta, mutta ei se tiedollisesti hänestä näy, ja hän myös osaa kirjoittaa (sitä oppii kirjoittamalla! Lukemisto on lähellä kunkin omia kiinnostuksenkohteita ja aika miehekästä pääosin (sota-, erä- ja dekkarikirjallisuutta).
Millaisissa piireissä sinä liikut, jos tuollainen kysymys on tarpeellinen?
Ei, ei ole. Lukeva mies on seksikäs. Etenkin, jos hän lukee jotain muuta kuin roska-Tervoa tai sääliö-Päätaloa.
Minä tuskin voisin olla miehen kanssa, joka EI lue.
Eikö naiset ryöstä lukevien poikien rillejä pahoille pojille tiirikoiksi?
Te jotka ette pidä lukevista miehistä, onko teistä miehekkäämpää, jos ja kun äijä on jatkuvasti nyrkit rasvassa tonkimassa autoa ja kippailemassa keppanaa. Kyllä minä ainakin valitsen sen lukevan tyypin, sillä on todennäköisesti päässä muutakin ajatusta kuin naiminen ja syöminen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]
Onko merkitystä, mitä mies lukee?
Jos hänen lempikirjailijansa ovat Siri Hustvedt ja Michael Cunningham, onko hän silmissänne vähemmän seksikäs kuin jos ne ovat John Irving ja Ernest Hemingway?
[/quote]Ei missään nimessä. Miksi muuten rinnastat John Irvingin Hemingwayhin, hän on mielestäni Hustvedtin kanssa samalla viivalla ihmissuhdemietiskelyineen.
Hauska kysymys. Minun rasvakoura-duunari-isäni on lukenut paljon koko ikänsä, samoin akateeminen mieheni on aina ollut nenä kirjassa. Tämä ei yhteiskuntaluokkaa kysy: meillä on ollut suuryritysten ylimmässä johdossa korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka ovat oikein kehuskelleet sillä, etteivät ole ikinä lukeneet yhtään kirjaa. Vastaavasti mieheni kertoi olleensa nuoruudessaan kesätyössä tehtaalla, joissa jotkut miehet yrittivät naureskella tauoilla lukeville.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]
Onko merkitystä, mitä mies lukee?
[/quote]
Ei, koska makuasioista ei voi kiistellä. Meillä molemmat tykkäävät scifistä ja oikein änkyräsellaisesta, joten niistä tulee tietysti paljon jutun juurta.
Täytyykö olla joko tai? Joskus tämä junttikulttuuri ärsyttää. Miksei voisi olla kiinnostunut monenlaisista asioista? Miehekäs lukenut ihminen? Sivistynyt autonkorjaaja?
On. Vain homot lukevat. Tosimiehet rassaavat autoja ja hakkaavat naisia.
Ei. Lukeva mies on seksikäs. Varsinkin, jos lukee myös kaunokirjallisuutta.
Muutenkin minulle älykkyys on se suurin turn-on.
Ilman muuta lukeva mies! Sillä on ajatuksiakin ja yleensä osaa keskustella. Mopoja ja autoja rassaleva rasvakoura ei kiinnosta pätkääkään.
Jep, lukeva mies on paras! Tapailin kerran hetken aikaa miestä, joka oli ns. muodollisesti varsin pätevä. Miehen tekstiviestit olivat kuitenkin tehokas turn off, kirjoitustaidon puute oli niin kamala. (Villisti nyt oletan, että lukeva mies osaa kirjallisen ilmaisun itsekin.)
Mutta kyllä sen lukemisen lisäksi on hyvä harrastaa muutakin. :)