Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Strömsö-elämä Facebookissa ärsyttää

Vierailija
06.07.2014 |

Minua on todella alkanut korpeamaan ihmisten auvoinen Strömsö-elämä Naamakirjassa. Kaikki on nyt varsinkin kesällä yhtä suloista idylliä herttaisine lapsineen, kouhuviinilaseineen, mansikkoineen, täydellisine ihmissuhteineen ja grillibileineen. Silti kun näitä ihmisiä tapaan, paljastuu aivan toisenlainen todellisuus, ja nämä samat Strömsö-tyypit vain valittavat suunnattoman itsesäälin vallassa kuinka kaikki on pielessä. 

Miksi ylläpidät tällaista kulissia? Mitä se palvelee? Niinhän teki myös Oulun vauvasurmaaja omalla, nyt jo poistetulla, FB-sivullaan.

Aion lähteä koko Naamiksesta. Se on yhtä teeskentelyä ja itsekehua.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:17"]

Nyt kaikki te, jotka hehkutatte oman tai jonkun muun superihmisen elämän ihanuutta myös irl: tämä aloitus koski niitä, joiden elämä siis oikeasti on kaikkea muuta kuin se Strömsö-idylli. Eli haluaisin kommentteja niiltä, jotka jostakin syystä kokevat tarpeelliseksi esitellä täydellistä elämää Naamakirjassa. Aivan vilpitön kysymys: MIKSI? 

ap

[/quote]

Jos tapaat jonkun tutun kaupungilla niin miten teidän keskustelu alkaa?

Vaihtoehto 1)

- Moi, mitä kuuluu?

- Moi, ihan kivasti tässä menee. Oltiin eilen kavereilla grillaamassa ja nyt aattelin hakea mansikoita.

Vaihtoehto 2)

- Moi, mitä kuuluu?

- Moi, parisuhdekriisiä pukkaa, mies on ihan ääliö, eilenkin oli ihan pelti kiinni koko illan kun oltiin kavereilla grillaamassa ja oksensi kotona eteisen matolle. Lapset heräsi kuudelta ja ovat vinkuneet siitä asti mansikoita. Mies on ihan pois pelistä koko päivän, niin pakkohan mun oli lähteä hakemaan, että saa edes hetken rauhan...

Monilla on kuitenkin fb:ssä paljon tuttuja ja puoli tuttuja, joille ei halua alkaa tilittämään kokoelämäänsä. Ja monesti ne riitojen tms. toiset osa puolet eivät ihan kauheasti arvosta, jos rouva alkaa levittelemään riitoja fb:hen. Harva vastustaa positiivisten asioiden levittelyä.

Tietysti voishan sitä olla päivittämättä mitään, mutta sekään ei tunnu kaikille kelpaavan. Ja onhan se taito sinänsä löytää siitä omasta kurjasta arjesta edes jotain positiivista.

Vierailija
22/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi, joka elää oikeasti onnellista elämää, vaikkei materiaalista luksusta olekaan. Muutenkin luen ennemmin iloisia juttuja kuin joka päiväistä kitinää, kuinka kaikki on päin helvettiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä se kertoo sinusta itsestäsi, että sinua ärsyttää muiden julkisuuskuva? 

Ongelmat kuuluvat elämään ja jos on pieniä harmituksen aiheita hyvässäkin elämässä niin se kuuluu asiaan. Vaikka joku kotirouva joskus valittaisi kavereilleen, niin ei se välttämättä tarkoita että hän ei olisi onnellinen elämästään.

Mieluummin itse ainakin katselen niitä strömsöpostailuja, kuin luen wt-päivityksiä ihmisten uusimmista parisuhdedraamoista, talousongelmista ja viimeisimmästä mahataudista. Tälläisiäkin on listalle päätynyt kun olen lisännyt kaverikseni aikanaan muutaman ex-luokkakaverin peruskouluajoilta.

Vierailija
24/28 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös. Ennen olin aidosti oma itseni facessakin, mutta strömsö-kaverit suuttuivat siitä. Ulkomaalaiset kaverit poistettuani olen oppinut talon tavoille. Harvemmin päivitän enää mitään.

Vierailija
25/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä juuri poistin oman Facebook-tilin. On niin feikkiä se touhu siellä. 

Vierailija
26/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamishan on vain mainostajien temmellyskenttä. Niinpä myös yksityisihmiset siellä mainostavat omaa ah niin täydellistä elämäänsä. 

Naamakirjan asiakkaita ovat erilaiset firmat, ja yksityishenkilöt ovat se heille myyty tuote. 

Mua suututtavat eniten äippien päivitykset tyyliin nyt poikani pieraisi, kuinka söpöä!

Vierailija
27/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:31"]

Minua on todella alkanut korpeamaan ihmisten auvoinen Strömsö-elämä Naamakirjassa. Kaikki on nyt varsinkin kesällä yhtä suloista idylliä herttaisine lapsineen, kouhuviinilaseineen, mansikkoineen, täydellisine ihmissuhteineen ja grillibileineen. Silti kun näitä ihmisiä tapaan, paljastuu aivan toisenlainen todellisuus, ja nämä samat Strömsö-tyypit vain valittavat suunnattoman itsesäälin vallassa kuinka kaikki on pielessä. 

Miksi ylläpidät tällaista kulissia? Mitä se palvelee? Niinhän teki myös Oulun vauvasurmaaja omalla, nyt jo poistetulla, FB-sivullaan.

Aion lähteä koko Naamiksesta. Se on yhtä teeskentelyä ja itsekehua.

[/quote]

Sen vauvasurmaajan FB-tili oli kyllä kylmäävää luettavaa. Se sai minut miettimään ihmisten status-päivitysten ja sen todellisuuden välistä eroa ihan tosissaan. En itse osaa feikata yhtään. Jos on paska päivä, pysyn kyllä pois Facesta, koska en halua valittaa. Enkä toisaalta osaa myöskään esittää, että kaikki on niin upeeta. Töissä joutuu teeskentelemään ihan riittävästi. Ei ehkä ihme, että käyn Facessa nykyään noin kerran kuussa. 

Vierailija
28/28 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni on kyllä oikeasti kivaa ja nättiä, koska olen siitä halunnut sellaista tehdä. En feikkaa mitään, mutta jätän kyllä postaamatta negatiiviset valitukseni, turistiripulini ja juhlien jälkeisen tiskialtaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi