Professori suututti vihervassarit briteissä faktoillaan autoilun sähköistämisestä
To replace all UK-based vehicles today with electric vehicles (not including the LGV and HGV fleets), assuming they use the most resource-frugal next-generation NMC 811 batteries, would take 207,900 tonnes cobalt, 264,600 tonnes of lithium carbonate (LCE), at least 7,200 tonnes of neodymium and dysprosium, in addition to 2,362,500 tonnes copper.
This represents, just under two times the total annual world cobalt production, nearly the entire world production of neodymium, three quarters the world’s lithium production and at least half of the world’s copper production during 2018.
Even ensuring the annual supply of electric vehicles only, from 2035 as pledged, will require the UK to annually import the equivalent of the entire annual cobalt needs of European industry.
Kommentit (12)
Nämä on niitä mitä meillä ei lasketa kun sähkö tulee pistorasiasta
Totuuden puhujat ammutaan aina ensin... Emme me sellaista OIKEASTI halua kuulla...
Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Tesla on jo siirtynyt pois koboltin käytöstä omissa paristoissaan:
GAME OVER! Tesla's INSANE NEW 4680 Battery Admits No Competition
Muutkin toivottavasti innovoivat Teslan tavalla hieman kestävämpään ratkaisuun.
No mitä sitten? Luullakseni metallit voidaan kierrättää kun autot romutetaan?
Mikä tämä mystinen vihervassari on?
Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.
Joten miksi polttoaineveroja korotetaan juuri nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.
Joten miksi polttoaineveroja korotetaan juuri nyt?
Koska päättäjät ovat tankanneet mm. Teslan osaketta joka kk 10k palkallaan.
He tienaavat tällä.
Kansanedustajien osakkeiden ostot pitäisi olla julkista tietoa.
Kaikki rakentaminen, valmistus ja kuljetus saastuttaa ja kuluttaa luonnonvaroja. Mutta kun päälle lätkäisee jonkun keinotekoisen eco- tai ilmastokompensointi-merkin, niin johan cityvihreän raha kirstuun kilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Tesla on jo siirtynyt pois koboltin käytöstä omissa paristoissaan:
GAME OVER! Tesla's INSANE NEW 4680 Battery Admits No Competition
Muutkin toivottavasti innovoivat Teslan tavalla hieman kestävämpään ratkaisuun.
Voi kun te fanipojat ymmärtäisiltte edes mistä puhutte...
Oliko professorin nimi Jordan Peterson?
Vihervassareitä kannattaa ja pitääkin aina vähän ärsyttää.