Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Professori suututti vihervassarit briteissä faktoillaan autoilun sähköistämisestä

Vierailija
03.07.2021 |

To replace all UK-based vehicles today with electric vehicles (not including the LGV and HGV fleets), assuming they use the most resource-frugal next-generation NMC 811 batteries, would take 207,900 tonnes cobalt, 264,600 tonnes of lithium carbonate (LCE), at least 7,200 tonnes of neodymium and dysprosium, in addition to 2,362,500 tonnes copper.

This represents, just under two times the total annual world cobalt production, nearly the entire world production of neodymium, three quarters the world’s lithium production and at least half of the world’s copper production during 2018.
Even ensuring the annual supply of electric vehicles only, from 2035 as pledged, will require the UK to annually import the equivalent of the entire annual cobalt needs of European industry.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassareitä kannattaa ja pitääkin aina vähän ärsyttää.

Vierailija
2/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä mitä meillä ei lasketa kun sähkö tulee pistorasiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden puhujat ammutaan aina ensin... Emme me sellaista OIKEASTI halua kuulla...

Vierailija
4/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Tesla on jo siirtynyt pois koboltin käytöstä omissa paristoissaan:

GAME OVER! Tesla's INSANE NEW 4680 Battery Admits No Competition

Muutkin toivottavasti innovoivat Teslan tavalla hieman kestävämpään ratkaisuun.

Vierailija
5/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Luullakseni metallit voidaan kierrättää kun autot romutetaan?

Vierailija
6/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä mystinen vihervassari on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.

Vierailija
8/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.

Joten miksi polttoaineveroja korotetaan juuri nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän selvä, että vielä ei ole kovin kestävää touhua, mutta jatkuvasti asiat kehittyy ja kehitetään kestävämpää. Tesla mainio esimerkki omalla tuotannollaan, jossa ei kobolttia käytetä.

Joten miksi polttoaineveroja korotetaan juuri nyt?

Koska päättäjät ovat tankanneet mm. Teslan osaketta joka kk 10k palkallaan.

He tienaavat tällä.

Kansanedustajien osakkeiden ostot pitäisi olla julkista tietoa.

Vierailija
10/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rakentaminen, valmistus ja kuljetus saastuttaa ja kuluttaa luonnonvaroja. Mutta kun päälle lätkäisee jonkun keinotekoisen eco- tai ilmastokompensointi-merkin, niin johan cityvihreän raha kirstuun kilahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kuitenkin muistaa, että esim. Tesla on jo siirtynyt pois koboltin käytöstä omissa paristoissaan:

GAME OVER! Tesla's INSANE NEW 4680 Battery Admits No Competition

Muutkin toivottavasti innovoivat Teslan tavalla hieman kestävämpään ratkaisuun.

Voi kun te fanipojat ymmärtäisiltte edes mistä puhutte...

Vierailija
12/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko professorin nimi Jordan Peterson?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä