Lempinimi Erikalle?
Esikoisemme nimi on Erika ja olen miettinyt onko tälle nimelle mitään lempinimiä, ainakaan minulle ei ole tullut mitään vastaan ja jotenkin en osaa itsekään keksiä mitään kivaa sellaista... joskus ois kuitenkin kiva kutsua lapsosta muullakin kuin virallisella nimellä..
Kommentit (6)
mullekin tulis mieleen. Meidän Neela on Neeluska. Tai ihan oikeesti ekana tuli mieleen Erkki mutta se on varmaan enemmän kaveri-juttu, ei sellainen lempinimi jolla vanhemmat puhuttelis. :)
Minua kutsutaan kaveripiirissä yleisesti Eruksi. Pari samannimistä kaveria/tuttua ovat Iika ja Erkku. Yksi yläasteen luokkatoveri oli jostain syystä Aku. Kaikkien koko nimi lausutaan pitkällä eellä, vaikka ruotsinkielisiä ollaan.
Ihme että meidännimisiä on ollut niin monta samalla luokka-asteella, vaikka nimi on melko epätavallinen 80-luvun alussa syntyneillä.
Hmm... itse kutsuisin= Eku, Eki, Erkku, Erkkuli, Eriikka. Itse kutsun erästä kaveriani Erikaa Ekiksi vaikka hän onkin tyttö eikä poika.
miukuja kirjoitti:
Hmm... itse kutsuisin= Eku, Eki, Erkku, Erkkuli, Eriikka. Itse kutsun erästä kaveriani Erikaa Ekiksi vaikka hän onkin tyttö eikä poika.
Oho. Vähän myöhässä taidan olla.
Emreli, Ermel, Ertsu, Ertsukka, nuo taitaa yleisimmät olla. Sitten on tietty lisäksi näitä kulta, mussukka, jne. =)