Paljonko maksaa jos korvaa kaikki hampaat implanteilla
Niin kuin leffatähdet tekee. Paljonko maksaa Suomessa? Riittääkö 50 tuhatta euroa?
Kommentit (42)
Jotkut hammaslääkärit tekevät puolittaisen hampaanpoiston eli suurinosa hampaasta korvataan jollain. Mutta entä jos se rikkoutuu joskus, pitäisi uusia ja olla siihen rahaa. Kunta tarjoaa kai pelkän hampaanpoiston ja lämmintä kättä, jos hammas on pahemmin rikki. Miten käy pienituloisille ja köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin ottamaan proteesin, kun olen köyhä. On se kiva näin 44vuotiaana iltaisin ottaa hampaat suusta pois. Hyi mikä näky ilman proteeseja, suu on kuin 100vuotiaalla. Vieläpä sinkkuna. Taitaa sinkkuus olla taattu, näillä proteeseilla.
Sossusta saat maksusitoumuksen Mehiläiseen jos olet köyhä.
Luuletko todella, että sossu maksaa implantit? Ei todellakaan maksa. Proteesit maksaa, mutta ei muuta. Ja en ole sossun asiakas, vaan pienituloinen yksineläjä, lähihoitaja. Ihan itse maksoin proteesini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle maksoi onneksi sossu. 2 hammasta on enää omia juurihoidettuja. Loput implantteja. Huumeet ja huono lapsuus vei multa omat hampaat. Nyt on hampaat kuin filmitähdellä.
Ai kun kiva. Olen työssä käyvä ihminen ja hoitanut asiani suht hyvin. Lapsuus ei antanut parasta mahdollista lähtökohtaa minullekaan mutta sinnittelin ja löysin oman paikkani kuitenkin. Nyt on hampaiden kanssa ongelmia ja tarvitsisin implantin poistetun hampaan tilalle vaan ei riitä rahat, maksaa yli 2 tonnia. Hymy ei ole niin kuin filmitähdellä. Mutta hienoa, että narkkareille maksetaan uudet legot.
Jep, ja pari synnynnäisesti puuttuvaa hammasta, 3000 e/hammas. Kaikki omasta pienestä palkasta.
Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin saat lainaa pankista. Tässä on iso ero. Toimeentulotuella elävä ei saa lainaa.
En ihan usko, että sossu maksaa implantit. Kyllä se on irrotettava proteesi joka maksetaan jos sitäkään. Olen itse köyhä ja minulta on jouduttu poistamaan hammas, koen tämän itse merkittäväksi esteettiseksi haitaksi ja häpeän sitä eikä minulla ikinä olisi varaa implantointiin, mutta enpä usko, että minulle mitään implanttia yhteiskunnan taholta maksettaisiin, en kyllä ole mennyt kysymäänkään. Eivätköhän nämä jutut ole trolleja joiden tarkoitus on lietsoa vihaa tuensaajia kohtaan.
Ei kaikkia hampaita kannata korvata implanteilla (siis laitattaa 28:aa implanttia suuhun korvaamaan omia hampaita). Eikä taida helpolla löytyä hammaslääkäriä, joka suostuisi saneeraamaan koko suun ja poistamaan terveetkin hampaat. Mutta jos tilanne on se, että on jo valmiiksi hampaaton, niin sitten kannattaisi hommata pari implanttia (usein 2-4 kpl) per leuka ja niiden lisäksi ns. nepparikiinnitteinen peittoproteesi.
(Omalla kohdalla tosin kruunuttaisin kaikki hampaat, ihan seiskasta seiskaan eli koko hammaskaaren mitalla. Se tosin on kallista.)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia hampaita kannata korvata implanteilla (siis laitattaa 28:aa implanttia suuhun korvaamaan omia hampaita). Eikä taida helpolla löytyä hammaslääkäriä, joka suostuisi saneeraamaan koko suun ja poistamaan terveetkin hampaat. Mutta jos tilanne on se, että on jo valmiiksi hampaaton, niin sitten kannattaisi hommata pari implanttia (usein 2-4 kpl) per leuka ja niiden lisäksi ns. nepparikiinnitteinen peittoproteesi.
(Omalla kohdalla tosin kruunuttaisin kaikki hampaat, ihan seiskasta seiskaan eli koko hammaskaaren mitalla. Se tosin on kallista.)
Mulle ainakin korvattiin kaikki hampaat implanteilla. Ensin kyllä hammaslääkäri mietti josko laittaisi 1 ruuvin per 2 hammasta mutta päätyi lopulta laittamaan kaikille oman ruuvin.
T:se jolle sossu maksoi remontin
Vierailija kirjoitti:
En ihan usko, että sossu maksaa implantit. Kyllä se on irrotettava proteesi joka maksetaan jos sitäkään. Olen itse köyhä ja minulta on jouduttu poistamaan hammas, koen tämän itse merkittäväksi esteettiseksi haitaksi ja häpeän sitä eikä minulla ikinä olisi varaa implantointiin, mutta enpä usko, että minulle mitään implanttia yhteiskunnan taholta maksettaisiin, en kyllä ole mennyt kysymäänkään. Eivätköhän nämä jutut ole trolleja joiden tarkoitus on lietsoa vihaa tuensaajia kohtaan.
Köyhät jätetään hampaattomiksi ja puolustuskyvyttömiksi. Saa pelkän muovisen tekohammaskaluston käteen, nuoretkin ihmiset.
Yhdenkin implantin juuren asentaminen on leukaluulle aika iso toimenpide, josta toipuminen ja juuren luutuminen vie aikaa. En usko, että kukaan kunnollinen hammaslääkäri suostuu korvaamaan kaikkia hampaita implanteilla. Enkä itse haluaisi noin raskaaseen juttuun ryhtyä, vaikka olisi huonot hampaat ja rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, sossu ei maksa implantteja. Tekarit voi saada tai sillan, jos on vielä omia jäljellä.
Kyllä maksaa. Itse toki olen ulosotossa kun on huumevelkoja lähes 100 000e.
Nico Ranta-aho? Miten menee, mitenkä on kesä lähtenyt vankilassa käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin korvattiin kaikki hampaat implanteilla. Ensin kyllä hammaslääkäri mietti josko laittaisi 1 ruuvin per 2 hammasta mutta päätyi lopulta laittamaan kaikille oman ruuvin.
T:se jolle sossu maksoi remontin
Joopa joo. Haluaisin nähdä panoraamaröntgenkuvasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät jätetään hampaattomiksi ja puolustuskyvyttömiksi. Saa pelkän muovisen tekohammaskaluston käteen, nuoretkin ihmiset.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Virossa noin 10000€ Aina halvemmaksi tulee teettää isompi määrä.
Entä jos laittaisi vaan eteen, eli vain näkyvät hampaat. Tulisi varmaan halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin ottamaan proteesin, kun olen köyhä. On se kiva näin 44vuotiaana iltaisin ottaa hampaat suusta pois. Hyi mikä näky ilman proteeseja, suu on kuin 100vuotiaalla. Vieläpä sinkkuna. Taitaa sinkkuus olla taattu, näillä proteeseilla.
Luuletko todella, että sossu maksaa implantit? Ei todellakaan maksa. Proteesit maksaa, mutta ei muuta. Ja en ole sossun asiakas, vaan pienituloinen yksineläjä, lähihoitaja. Ihan itse maksoin proteesini.
Kyseessähän on harkinnanvarainen tuki, joten jotkut saa jotkut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, sossu ei maksa implantteja. Tekarit voi saada tai sillan, jos on vielä omia jäljellä.
Huumevelat ulosotossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parodontiitti estää implantit. Kiva, kun narkkarikin voi sellaiset hankkia, mutta ei tämän paskan hammassairauden omaava.
Olen nykyään kuivilla.
Olen iloinen puolestasi, että pääsit irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumevelat ulosotossa :D
Minäkin olen ajatellut, etteivät tämäntyyppisen velanperinnän yksityisen sektorin toimijat pyydä virka-apua valtion viranomaiselta.
Turkissa alle 10k, mutta riippuu miten hampaat tehdään.
Monellako implantilla pistetään yms.
esim, healthy smile alanya ,google löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on harkinnanvarainen tuki, joten jotkut saa jotkut ei.
Ja hyvä näin. On hyvä, että kaikille tarjotaan tasapuoliset palvelut riippumatta aiemmista virheistä mitä elämässä on mahdollisesti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa mutta on mahdollista, että asuinkunta maksaa harkinnanvaraisena.
On mennyt jo kolme tonnia kaikenlaiseen hampaiden hoitoon, juurihoitoihin yms. Olen pikkuhiljaa maksellut pois .Nyt on hampaat hyvässä kunnossa mutta implanttiin ei enää rahat riitä vaikka lainaa voisin lisää ottaakin. Se kuitenkin pitää maksaa takaisinkin korkojen kera.