Tein sukulaiselle työtä, josta sovittiin palkkio
Kyseessä sellainen vapaaehtoistoiminta, jossa sukulainen on mukana mutta josta hän ei saa itse palkkaa. Ekasta tekemästäni hommasta maksu hoitui mutta ei enää jälkimmäisestä. Nyt sukulainen sanoi, että luuli tämän jälkimmäisen sisältyvän aiempaan palkkioon, vaikka nimenomaan sovittiin toisin. Mitä teen? Nyt sukulainen alkanut puhua, ettei itsekään saa palkkaa.
Kommentit (4)
Hauska tilanne, kun tulee maksun aika, niin sukulaisilla ja tuttavilla on vaikoiva muisti. Onko sinulla jotain dokumenttia, että toisesta hommasta palkkio sovittiin erikseen (esim. tekstiviesti, s-posti, jne.? Voit todeta sukulaiselle, ettei sinua kiinnosta hänen palkaton vapaaehtoistoiminta, se on hänen valintansa. Itse toimit hänen nimenomaisesta toivomuksestaan. Nyt on maksun aika!
Vierailija kirjoitti:
Hauska tilanne, kun tulee maksun aika, niin sukulaisilla ja tuttavilla on vaikoiva muisti. Onko sinulla jotain dokumenttia, että toisesta hommasta palkkio sovittiin erikseen (esim. tekstiviesti, s-posti, jne.? Voit todeta sukulaiselle, ettei sinua kiinnosta hänen palkaton vapaaehtoistoiminta, se on hänen valintansa. Itse toimit hänen nimenomaisesta toivomuksestaan. Nyt on maksun aika!
Hän soitti minulle ja siinä puhelimitse sovittiin hinta työlle. En osannut odottaa, ettei maksua kuuluisikaan, kun ekan työn kohdalla kaikki meni hyvin. Minulla oli silloin stressaava ja kiireinen vaihe, mutta lupauduin koska lisätulot aina tarpeen.
Olisiko tympeää, jos laittaisin laskun suoraan sille henkilölle, joka viimeksi maksoi palkkani? Hänellä on kyllä verokorttini. Sukulaiseni ei näitä itse hoida, mutta hän on päättävässä asemassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän soitti minulle ja siinä puhelimitse sovittiin hinta työlle. En osannut odottaa, ettei maksua kuuluisikaan, kun ekan työn kohdalla kaikki meni hyvin. Minulla oli silloin stressaava ja kiireinen vaihe, mutta lupauduin koska lisätulot aina tarpeen.
Olisiko tympeää, jos laittaisin laskun suoraan sille henkilölle, joka viimeksi maksoi palkkani? Hänellä on kyllä verokorttini. Sukulaiseni ei näitä itse hoida, mutta hän on päättävässä asemassa. Ap
Lähetä lasku suoraan sille henkilölle, joka maksoi edellisen palkan. Mikäli hänellä on asiassa on epäselvyyttä, pyydä kääntymään sukulaisesi puoleen. Työ on tehty, asiasta on sovittu, nyt on maksun aika.
-2
No et mene enää uudelleen. Mitä tuota sitten enää vänkäämään. Unohda. taputa itseäsi henkisesti päähän että teitpä kaupan päälle vähän ilmatteekskin.