Kuukautiset ja finnit turhauttaa, apua tarvitaan!
Muita, joille tulee törkeän kokoisia finnejä kun menkat?? Mulla alkaa finnien putkahteleminen naamaan jo pari viikkoa ennen menkkoja, eli pms oireiden aikaan. Todella ärsyttävää. Puolet kuusta siis naama on kipeitä finnejä täynnä, sitten ne häviävät kahdeksi viikoksi kokonaan ja iho on hyvä. Kierre jatkuu. Onko mitään mikä auttaa tähän?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (10)
minulle tulee paise joko leukaan, nenään, pakaraan tai lantion alueelle, aina oikealle puolelle. Se alkaa kehittyä muutama päivä ennen menkkoja. Sain lääkäriltä sitä varten voidetta, joka hoitaa ongelma. Olen joskus itse puhkaissut sen, mutta paraneminen kestää pitkään. nykyisin vain käytän tuota voidetta. paiseen alkaessa osoittaa merkkejä tulostaan, isken voidetta siihen päälle ja seuraavana päivänä se on melkein jo kokonaan pois.
Kuulostaa tutulta. Mulla tulee pms finnejä ja sit ne katoaa hetkeksi kunnes vuodon alettua ne taas putkahtaa esiin. :D Tosiaan on tosi kipeitä.pallukoita. Ei niihin mikään auta. Ainakaan itellä. Elän terveellisesti ja hoidan ihoa perushyvin.
Vierailija kirjoitti:
minulle tulee paise joko leukaan, nenään, pakaraan tai lantion alueelle, aina oikealle puolelle. Se alkaa kehittyä muutama päivä ennen menkkoja. Sain lääkäriltä sitä varten voidetta, joka hoitaa ongelma. Olen joskus itse puhkaissut sen, mutta paraneminen kestää pitkään. nykyisin vain käytän tuota voidetta. paiseen alkaessa osoittaa merkkejä tulostaan, isken voidetta siihen päälle ja seuraavana päivänä se on melkein jo kokonaan pois.
Pyysitkö ihan terveysasemalta jotain apua tähän ja sait reseptin vai miten? Ap Kiitos viestistä.
Mulle kävi niin että kun sairastin kohdunulkoisen raskauden, sen jälkeen menkkaoiret on selvästi pahentunu :/ Kaikki rintojen kivut ja finnien määrä. Tosi inhottavaa. Itse olen kokeillut ihan vaan kolme kertaa buranaa päivässä noihin kipuihin ja vuotoon, toimii hetkellisesti. Finneihin ei ole keinoa löytynyt :D Ihotautilääkärille olen harkinnut hakeutuvani, mutta sitten iho on muuten siis hyvä, niin olen vielä jättänyt menemättä.
Ikää 55 ja edelleen on menkat 😄 ja siis finnit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysitkö ihan terveysasemalta jotain apua tähän ja sait reseptin vai miten? Ap Kiitos viestistä.
ihan tavalliselle lääkärille kävin kerran näyttämässä paisettani ja valitin, että kun aina tulee ennen kuukautisia tällainen ja näytin sitten kuvia aikaisemmista omista hoitokokeiluistani että lääkäri uskoisi, että oikeasti niitä tulee. Veikkaan, että lääkäri intoutui kirjoittamaan reseptin siksikin, että lopettaisin omat hoitoni. minulla siis myös muuten iho kukkii, ihan traditionaalisilla finneillä ja levitän voidetta sitten niillekin ohuelti.
Kokeile ap tätä https://www.dermosil.fi/ihonhoito-tuotteet/kasvot/kasvoseerumit/3792-ku…. Ei ole kallis kokeilu, itsellä on ihon kunto parantunut merkittävästi sen jälkeen kun aloin käyttämään. Mulla tuli aiemmin joka kuukausi isoja kipeitä ihonalaisia finnejä muutama päivä ennen kuukautisia, enää ei ole kuin pari pientä silloin tällöin.
argh linkki epäonnistui. ... Kuoriva yöseerumi on siis tuo dermosilin huipputuote.
Etpä ole ainut. Kyllä kypsyttää, kun taas jälleen kuukautiskierto palautui viimeisimmän synnytyksen jälkeen ja siitähän se ihon kukkiminen taas alkoi. Noin viikko ennen menkkoja iho on kuin murrosikäisillä, vaikka lähentelen kohta keski-ikää. Milloin tämä loppuu?!