Hormonikierukka ja raskaustesti plussaa???
Mulle alkoi tulla kuukautiskipuja, aika voimakkaitakin ja alapää ei seksin aikaan enää liukastunut entiseen malliin. Hormonikierukka on ollut nyt 4,5 vuotta, marras-joulukuussa olisi ollut vaihto uuteen. Mutta Prismasta ostettu Preg chek vai mikähän sen liuskatestin nimi olikaan, näytti kahta viivaa. Olisko ollut sellainen haamuplussa. Kumpikin viiva vaaleanpunaisia, mutta kontrolliviiva tummempi. Paketissa oli kaksi testiä, toiseen niistä piirtyi heikko kontrolliviiva ja saman näköinen testiviiva. Toiseen voimakkaan värinen kontrolliviiva ja heikko testiviiva. Kolme päivää sitten oli yhtä haamua. Kuukautiskivut on voimakkaat, etenkin makuuasennossa. Mulla ei ole ollut kuukautisia hormonikierukan vuoksi neljään vuoteen ollenkaan. Rintojen pienennysleikkauksessa olin viime kesänä, koska lapsiluku on täynnä. Kolme lasta siis on, joista nuorimmaiset aloittaa syksyllä
tokaluokan, esikoinen on jo murrosiässä. Olen hämilläni. Olenko raskaana?
Kommentit (2)
Mulla on ollut hormonikierukka 3 vuotta. Menkkoja ei ollenkaan sinä aikana, paitsi kahdesti pari päiqvää kestävä pikkuvuoto.
sain koko kierukan olo ajan tasaisesti raskausoireita rintojen särystä aina pahoinvointiin ja kuvotukseen.
en silti ole raskaana. Vielä.
kierukka lähtee 4 viikon kuluttua, syynä se että halutaan lapsi nro 3 ja toisena se että mun kaikki himot on ollu kateissa viimeiset kolme vuotta.
Ihan hyvin ehkäsee tommonen kun ei oo seksiäkään, pelkkä kuvottava olo ;)
rasbe83 suosittelen tekeen testin mut hormonikierukan aikana kroppa antaa myös paljon vääriä oireita että ei kannata joka oireesta juosta pitkin seiniä ;)
Plussalta vaikuttaa. Itse varmistaisin vielä esim. clearbluen digitaalisella testillä, se ei jätä arvailun varaan.
Itsellä pohdintaa, kun ehkäisynä hormonikierukka kohta 2 vuotta ja nyt menkat viikon myöhässä. Testit näyttää negaa. Raskausoireista löytyy väsymys, huonovointisuus, alavatsakivut ja häpyluun jomottelut. Lisäksi alaselän särkyä ajoittain.
Pari kk sitten tehty Loop hoito, jonka myötä kierukan poistolangat katkenneet, joten en voi tarkistaa kierukan paikallaanoloakaan itse.
Kauanko tässä vielä itse odottelisi lääkäriin soittoa vai vieläkö odottelen viikon ja testaan sitten uudestaan?
Ennestään minulla on 2 lasta, molemmista plussat tuli kyllä aika myöhään, jotain kp 34-35/28-30
Nyt menossa siis kp 34/28