mikä ainesosa shampoossa on se, joka ärsyttää
päänahkaa, saa kutisemaan ja (kuivasti) hilseilemään?
Kommentit (10)
Sen nimi on syfilis. Ole varovainen.
useampikin.
Mulla oli sama ongelma. Apu löytyi body shopin shampoosta, jossa ei ole parabeeneja, sulfiitteja ynnä muuta.
En.tiedä, mutta kun itse siirryin pesemään hiukseni oliivisaippualla loppui kutina ja ärsytys siihen. Toki voin sen jälkeen lopettaa myös kaikkien muotoilutuotteiden käytön, koska tukka pysyy kampauksessaan ilmankin.
Mulle kampaaja sanoi, että varsinkin tuuheuttavissa shampoissa on joku aineosa joka ärsyttää erityisesti päänahkaa. En muista mikä se sitten tarkalleen on.
Pitääkin kokeilla body shopin shampoota, kiitos vinkistä!
Minkä merkkinen body shopin shampoo oli?
Marketeissa myydään Urtekarmin luomu-shampoota, jossa ei ole hajusteita. Pullossa on mm. tanskalainen astma-allergi -merkki, joten sisältänee vähemmän päänahkaa ärsyttäviä allergisoivia aineita, mutta on aloe veraa ja muuta kosteuttavaa.
Silikoni shampoissa ärsyttää päänahkaa. Esim. XZ -shampoissa silikonia ei ole joten eivät ärsytä. INCIssä silikonit esim. Cyclopentasiloxane, Cycloheksasiloxane, Cyclomethicone, Dimethicone, Amodimethicone jne. eli vältä näitä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 10:19"]Minkä merkkinen body shopin shampoo oli?
[/quote]
Rainforest shampoo
mistä sen tietää mikä ainesosa ärsyttää kun aineita pilvin pimein. itseäni ei ärsytä shamppoot