*** Minkä verran sinulla ja puolisollasi on omia asioita ja salaisuuksia? *******
Olen törmännyt jopa tapauksiin, joissa puolisoilla on yhteinen meiliosoite.
Yhteisen pankkitilin vielä jotenkin ymmärrän, mutta en viestintää
Kommentit (14)
Mistä minä voin tietää puolisoni salaisuudet, kun ne on salaisuuksia?
Aika minimaalisesti. Kaikki yhteistä. Kännykät, läppärit, pankkitilin, autot, ystävät. 35 vuotta yhdessä. Tiedän miehen ajatukset ja reaktiot asioihin ennenkuin se itse tajuaa.
Kyllä jäi viestittelyt minimiin, kun kaveri laittoi viestiä, että hänellä on nyt yhteinen sähköposti puolisonsa kanssa. En voinut uskoa asiaa todeksi.
Miehellä on omat juttunsa, joista kerran pääsin ihan vahingossa selville. En siis tietoisesti tutkinut puhelinta vaan tarvitsin siitä nettiyhteyden mökillä niin sähköpostit lävähtivät näyttöön.
Emme urki toistemme juttuja, kumpikin kyllä tajuaa toisen roikkuvan netissä paljon . Vuosien jälkeen sitä tuntee toisen hyveet ja paheet kohtuullisen hyvin. Meillä on täysin platoninen suhde ollut jo pitkään
Olemme kaksi erillistä yksilöä; omat rahat, tilit, tulot, menot, omaisuudet, velat, somet, postit, laitteet. Muuta en voisi kuvitellakaan.
Pankkitili on meillä yhteinen (tosin molemmilla on myös omat tilit), mutta kaikki sähköpostit, sometilit, yms. on kyllä molemmilla omat. Meillä minä varmaan olen vähän tarkempi yksityisyydestä ja pidän asioita omana tietonani, mies on innokkaampi jakamaan asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jäi viestittelyt minimiin, kun kaveri laittoi viestiä, että hänellä on nyt yhteinen sähköposti puolisonsa kanssa. En voinut uskoa asiaa todeksi.
Oho. Herättää kyll epäilyksen jostain pyrkimyksestä kontrollointiin, eristämiseen. Onkohan asiat ihan kunnossa? Itse kyllä pöyristyisin jos tollasta ehdotettais, ei onnistuis missään tapauksessa.
Ei ole yhteisiä tilejä, someja yms, ajatuskin ahdistaa. Molemmilla on sekä omia että yhteisiä harrastuksia ja kavereita.
Omat puhelimet ja läppärit on. En tiedä mieheni salasanoja eikä hän minun. Ei ole tarvetta tietää. Ollaan nyt nyhjätty 24/7 koronan takia yhdessä niin olisin ehkä huomannut jos tuolla kalsarikallella olisi jotakin sutinaa jonkun kanssa. Yksi iso salaisuus mulla kyllä on. En ole koskaan kertonut miehelleni, että yritin tappaa itseni useamman kerran 2 vuotta ennen kuin tapasimme. Tietää, että olen ollut itsetuhoinen, mutta ei tiedä, että tilanne oli noin paha. En taida kertoa sitä koskaan, koska en halua aiheuttaa hänelle ahdistusta ja asiasta on jo aikaa.
Toinen perhe josta puoliso ei tiedä.
Meillä on omat tilit jne., mutta salaisuuksia meillä ei varmasti paljoa ole. Puhelimet ja läppärit on salasanoin suojattuja, mutta kumpikin tietää toistensa salasanat ja käytetään toistemme laitteita tarpeen vaatiessa.
Ollaan kaikissa asioissa hirmu avoimia, mutta esim. ei piereskellä toistemme seurassa tai käydä vessassa ovi auki pälättäen juttuja toisillemme. Tässä meillä on kulkenut joku raja ja mun puolestani saakin kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omat tilit jne., mutta salaisuuksia meillä ei varmasti paljoa ole. Puhelimet ja läppärit on salasanoin suojattuja, mutta kumpikin tietää toistensa salasanat ja käytetään toistemme laitteita tarpeen vaatiessa.
Ollaan kaikissa asioissa hirmu avoimia, mutta esim. ei piereskellä toistemme seurassa tai käydä vessassa ovi auki pälättäen juttuja toisillemme. Tässä meillä on kulkenut joku raja ja mun puolestani saakin kulkea.
Komppaan satasella!
Aikoina, kun MSN Messenger oli suosittu, kaverilla ja hänen miehellään oli yhteinen tili. "Sanna ja Pekka". Aina kysyin, että kumpi siellä on näppiksen äärellä. Aika omituista.
En ymmärrä mitään yhteistä tiliä, some tai pankki. Omia asioita on varmaan paljonkin, ainakin mulla, sellaisia mistä en hänen kanssaan puhu. Oletan että samoin hänellä. Parisuhde ei ole mulle/meille mikään symbioottinen suhde. "Salaisuuksia", miten tuon sanan nyt käsittää - ei varmaan kummallakaan ole mitään ns synkkää salaisuutta mitä pitäisi varjella viimeiseen asti.