Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pölynimurikauppiaat

Herra Hyy
30.06.2021 |

Hiki nousee katsoessa! Voi taivas!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, katsoin itsekin tuon klassikon joku aika sitten. Hikeys, nolous ja mitä kaikkea muuta.

Vierailija
2/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli enemmän ryöstämistä kuin myymistä, hyi olkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydessä ei ehtinyt hikoilla. Kuten ei muutkaan kaupustelijat, lukuunottamatta muikku kauppiaita.

Vierailija
4/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa katsottavaa, en voinut edes katsoa loppuun.

Mietin vain, on ajat olleet kovat. Itse en olisi tuohon hommaan lähtenyt. Mielummin olisin siivonnut, lähtenyt opiskelemaan tai mitä tahansa muuta.

Kyllä muistan vuoden 1990 kun kotiimme luikerteli yksi vastaava myyjä, joka sai meille (nuorelle parille) myytyä jonkin mummojen (?) kehon hieronta laitteen kymmenien lisälaitteiden kanssa. Sitä maksettiin erissä vuoden ajan, emme koskaan mokomaa edes käyttäneet.

Vierailija
5/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuon kerran joskus takavuosina. Ihan loistava teos!

Oli helppoa samaistua siihen kaveriin joka viime hetkellä vetäytyi kaupoista ja lopetti homman. Olen ollut samassa tilanteessa joskus nuorena kun meinasin ottaa puhelinmyyntihommia iltatienestkiksi: En uskonut tuotteeseen. Ensimmäinen onnistunut puhelu oli sellainen jossa eläkeläinen oli innostunut keskustelemaan ja oli jo ostamassa edustamani tuotteen, keksin pikapikaa jotain ongelmaa ja lopetin puhelun ja palautin prujut.

Tuo vanhuksien huijaaminen tuntui todella väärältä. Kerrottakoon että vähän myöhemmin toimin myyntihommissa ihan hyvällä menestyksellä. Uskoin tuotteeseen ja kohderyhmänä oli ammattilaiset. Pärjäsimme hyvin kilpailuilla markkinoilla. Omatuntoni oli puhdas.

Dokumentti teki kyllä helpoksi ymmärtää myös niitä muita myyjiä ja heidän draiviaan.

Vain yrityksen toiminta oli eettisesti hyvin kyseenalaista. Vieläkö maaseudulla liikkuu tuollaisia myyntitykkejä eläkeläisiä kiusaamassa.

Vierailija
6/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000- luvun alussa oli Amway- verkostomarkkinointiroska ja sitten joku vesisuodatuksella varustettu 2500€ pölynimuri, jota kiersi kauppias esittelemässä.

Vierailija
7/19 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään eläkeläisiä putsaavat monenlaiset katto, ilmapumppu, ikkuna, ovi jne. myyjät. Se on täysin moraalitonta toimintaa ja ylihintaan huijataan vanhaa ihmistä! Näissä on useita lestafirmoja.

Vierailija
8/19 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan kyllä dokumentti! Tosi hyvin tehty.

Vierailija
9/19 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän niille myyjille nykyään kuuluu, olisi mielenkiintoista tietää.

Vierailija
10/19 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli varsinaista hommaa. Myyjä oli kuin seipään niellyt, apaattisena toisteli mantraansa.

Vierailija
11/19 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muistoja mieleen kun yhdellä naisella oli hiuspanta ja tupeerattu otsatukka. Minullakin oli siihen aikaan.

Vierailija
12/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heistä on ollut hiljattain juttu iltapäivälehdessä. Se murretta puhuva mummoille ja papoille myynyt lupsakka mies oli joulukuusenmyyjänä, ja siitä pitkäletistä, joka ei saanut mitään myytyä, tuli narkkari ja häntä on haastateltu tv7:lla.

Vierailija
13/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli varsinaista hommaa. Myyjä oli kuin seipään niellyt, apaattisena toisteli mantraansa.

Surkein oli siinä alussa työhaastattelussa: ei saanut sanaa suustansa.

Vierailija
14/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma on siis Areenassa. Loistava dokumentti. Katsokaa. Pölynimurikauppiaat areena.

Vierailija
15/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muistoja mieleen kun yhdellä naisella oli hiuspanta ja tupeerattu otsatukka. Minullakin oli siihen aikaan.

pahin hiustyyli on etupainotteinen.20v sitten saattoi nähdä pitkät suorat hiukset + käherretty otsatukka.saattaa nähdä joskus vieläkin

Vierailija
16/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään eläkeläisiä putsaavat monenlaiset katto, ilmapumppu, ikkuna, ovi jne. myyjät. Se on täysin moraalitonta toimintaa ja ylihintaan huijataan vanhaa ihmistä! Näissä on useita lestafirmoja.

Ovat siirtyneet vähän kattavampiin tuotteisiin kuin joku kuppainen pölynimuri.

Vierailija
17/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heistä on ollut hiljattain juttu iltapäivälehdessä. Se murretta puhuva mummoille ja papoille myynyt lupsakka mies oli joulukuusenmyyjänä, ja siitä pitkäletistä, joka ei saanut mitään myytyä, tuli narkkari ja häntä on haastateltu tv7:lla.

Ai narkkari tuli? Taisi mennä epäonnistunut ura pahasti ihon alle!

Vierailija
18/19 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on kuollut.

Vierailija
19/19 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä katso. 80-luvulla, kun olin pienten lasten kanssa kotona, yritti minua reilusti isompi nainen tulla esittelemään sitä imuriaan.

Työnsi jalkansa oven väliin ja minä vedin ovea kiinni tosissani. Vaikka olen pieni ja hentorakenteinen, onneksi oli voimia. Tyyppi ei tuntenut sanaa "ei".

Toinen, edellisen kohtelias versio, halusi myös esitellä imuria. Oltiin juuri remontoitu perin pohjin ja mm. unelmani, keskuspölynimuri oli asennettu. Vaikka kerroin tämän, olisi silti halunnut myydä minulle kanniskeltavan ja perässä vedettävän imurin, jollaisesta olin juuri päässyt eroon. - Kai se leipä oli hankittava ja olin varmaan mukavampi asiakas kuin moni muu.