Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen muun mielestä tämä otsikointi on vähän jännä? "Upea ele".

Vierailija
30.06.2014 |

http://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/2014063018451967_yl.shtml

Siis "Tero Pitkämäeltä upea ele", kun hän meni kuvaan down-keihäänheittäjän kanssa. En tiedä katsonko aina vähän liikaakin sanojen taakse, mutta minun mielestäni tuon jutun otsikointi kertoo jotakin. Ikään kuin down-ihmisen kanssa kuvaan meneminen olisi niin suuri uhraus, että sitä pitää oikein upeaksi eleeksi tituleerata. Eikä siis mitään negatiivista Pitkämäkeä kohtaan, eihän hän juttua ole tehnyt. Pisti vaan jotenkin tuo jutun otsikko silmään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä

Vierailija
2/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Alentuvaista uutisointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hyvä tietää etten ole ainut. Mua kun välillä syytetään naurettavasta pilkunviilaamisesta niin halusin mielenkiinnosta tunnustella, kiinnitänkö taas vaan huomiota "naurettavuuksiin" joidenkin mielestä. Mun mielestä tuollaisesta otsikoinnista vaan paistaa läpi asenne aika vahvasti.

ap

Vierailija
4/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös kommentista ei ollut hänen, vaan lööppilehden ns. toimittajan.

Vierailija
5/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja on typerä, mutta se ei liity mitenkään Pitkämäkeen.

Vierailija
6/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää vähän kahtiajakoisia ajatuksia. Olen itse vammaisperheen äiti ja on kuitenkin sanottava, että huomion saaminen tuntuu hyvltä. On kiva nähdä, että liikuntavammaisia ja "erityisaikuisia" otetaan eturvin katsojiksi konserteissa (allsång på Skansen esimerkiksi) tai heillä on etuikeuksia vaikkapa junassa, lentokoneessa tai elokuvateatterissa. On hienoa, että poikkeavuutta ei piilotella, vaan korostetaan ja huomioidaan sopivissa yhteyksissä

Vierailija
7/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun vitonen ja kutonenkin olis jaksanut lukea viestin loppuun ;)

Vierailija
8/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:31"]

Toimittaja on typerä, mutta se ei liity mitenkään Pitkämäkeen.

[/quote]

No eikö ketjun aloittaja tehnyt sen selväksikin jo, joten mitä toistat tätä? Liittyyhän se toki Pitkämäkeen, koska hän sen "upean eleen" teki. Siitähän tässä on kyse, miten asia uutisoitiin!

Vierailija
9/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:33"]

Herättää vähän kahtiajakoisia ajatuksia. Olen itse vammaisperheen äiti ja on kuitenkin sanottava, että huomion saaminen tuntuu hyvltä. On kiva nähdä, että liikuntavammaisia ja "erityisaikuisia" otetaan eturvin katsojiksi konserteissa (allsång på Skansen esimerkiksi) tai heillä on etuikeuksia vaikkapa junassa, lentokoneessa tai elokuvateatterissa. On hienoa, että poikkeavuutta ei piilotella, vaan korostetaan ja huomioidaan sopivissa yhteyksissä

[/quote]

Hyvä kuulla tällainenkin näkökulma. Itse juttuhan tuossa on ihan ok, lähinnä otsikko vähän särähti.

Vierailija
10/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:30"]

[/quote]

Mä kun luulin, että saisin eliminoitua nämä johtopäätökset toistelemalla ihan riittävästi rautalankamuodossa sitä, että jutun otsikossa oli "vika", plus että vielä ihan kirjoitin auki, että ei tosiaan mitään negatiivista Pitkämäkeä kohtaan koska eihän hän tuota juttua kirjoittanut. Mutta ei, aina löytyy pari kiintiöväärinymmärtäjää :D

ap

Vierailija
11/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:31"]Toimittaja on typerä, mutta se ei liity mitenkään Pitkämäkeen.

[/quote]

Eihän ap niin väittänyt, vaan puhui typerästä otsikosta. Joskus todella huolestuttaa suomalaisten lukutaito

Vierailija
12/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:30"]

[/quote]

Mä kun luulin, että saisin eliminoitua nämä johtopäätökset toistelemalla ihan riittävästi rautalankamuodossa sitä, että jutun otsikossa oli "vika", plus että vielä ihan kirjoitin auki, että ei tosiaan mitään negatiivista Pitkämäkeä kohtaan koska eihän hän tuota juttua kirjoittanut. Mutta ei, aina löytyy pari kiintiöväärinymmärtäjää :D

ap

[/quote]

:D Totta. Aina.

Vierailija
13/15 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:31"]Toimittaja on typerä, mutta se ei liity mitenkään Pitkämäkeen.

[/quote]

Eihän ap niin väittänyt, vaan puhui typerästä otsikosta. Joskus todella huolestuttaa suomalaisten lukutaito

[/quote]

Onko kyse lukutaidon puutteesta vai siitä ettei vaan jakseta lukea kahta riviä enempää?

Vierailija
14/15 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

Onko kyse lukutaidon puutteesta vai siitä ettei vaan jakseta lukea kahta riviä enempää?

[/quote]

Se ettei jakseta lukea kuin pari riviä on myös lukutaidottomuutta.

Vierailija
15/15 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se ettei jakseta lukea kuin pari riviä on myös lukutaidottomuutta.

[/quote]

No joo totta.