Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok toimia näin?

Vierailija
30.06.2021 |

Siis kyse yli 70v vanhemmista. Sanoo negatiivisia asioita meidän lapsistamme tai teineistä. Milloin mikäkin huonosti, joko nukkuvat liian myöhään tai eivät syö aamupalaa ym. Arvostelevat jopa omia syömisiäni, siis että minun pitäisi joka aamu syödä puuroa. Se puuro on ainut hyvä aamiainen heidän mielestään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaisia ne teidän teinit sitten on? Känny kouraan kiinni kasvaneita, mitään ei huvittaisi tai jaksaisi kotona tehdä?

Vierailija
2/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet viitsi kuunnella alvariinsa negatiivisia asioita yhtään mistään ja sano että tulet siitä vain pahalle päälle ja haukut kohta jokaisen joka inisee vähänkin jotain ikävää. Kyllä tuollaisen kuunteleminen ottaisi pannuun, on siinä totuutta mukana tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavanomaista ikääntyviltä ihmisiltä.

Itse joutuneet elämään lapsuuden ja nuoruuden kurin alaisina ja monista asioista kieltäytymällä.

He puhuvat vain ja toimivat vain oman lapsuutensa ja nuoruutensa pohjalta.

Eivät ole omaksuneet eivätkä sisäistäneet tätä "uutta"  vapauden, laiskuuden, tottelemattomuuden ja tahallaan työttömien ihmisen kulttuuria.

En voi arvostella vanhempiasi.

He toimivat ja elävät edelleen siinä kulttuurissa, joka heillä itsellään oli, kun olivat tuon ikäisiä.

Vierailija
4/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ettet viitsi kuunnella alvariinsa negatiivisia asioita yhtään mistään ja sano että tulet siitä vain pahalle päälle ja haukut kohta jokaisen joka inisee vähänkin jotain ikävää. Kyllä tuollaisen kuunteleminen ottaisi pannuun, on siinä totuutta mukana tai ei.

Täytyy yrittää muistaa. On vain raskaita nämä tapaamiset. Veljen perhettä kehuvat miten on hyvin kasvatettuja lapsia ym. Itse olen tietty soppani keittänyt kun otin vääränlaisen miehen heidän mielestään. Kaikki elämässäni on pilalla.

Ap

Vierailija
5/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä milloinkaan voisi sanoa koskaan ikääntyville vanhemmilleni noin.

Toinen heistä on vielä syöpää sairastanut ja leikattu.  Ja elää tavallaan nyt jatkoaikaa.

Vanhempani ovat oman aikansa  "vankeja" ja neuvovat ja ohjeistavat  ja juttelevat sen ajan ja oman elämänsä pohjalta lastensa ja lastenlastensa kanssa.

Ei minua haittaa isäni joskus niin jyrkätkin mielipiteet eikä äitini mutinat.

En ota niitä koskaan mitenkään viimeisen tarkkaan. Usein vain alan heidän kanssaan jutella menneistä ajoista tai siirrän puheen ajankohtaisiin asiohin.

Hyvin on mennyt kaikki lomat lasten kanssa vanhempieni luona.  Joustavuus on se asia mikä kannattaa pitää mielessä vanhempien ihmisten kanssa.

Vierailija
6/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen heistä on vielä syöpää sairastanut ja leikattu.  Ja elää tavallaan nyt jatkoaikaa.

Vanhempani ovat oman aikansa  "vankeja" ja neuvovat ja ohjeistavat  ja juttelevat sen ajan ja oman elämänsä pohjalta lastensa ja lastenlastensa kanssa.

En ota niitä koskaan mitenkään viimeisen tarkkaan. Usein vain alan heidän kanssaan jutella menneistä ajoista tai siirrän puheen ajankohtaisiin asiohin.

Hyvin on mennyt kaikki lomat lasten kanssa vanhempieni luona.  Joustavuus on se asia mikä kannattaa pitää mielessä vanhempien ihmisten kanssa.

Ehkä mä en vaan osaa sitä joustavuutta. Oon huono puhumaan tai vaihtamaan aihetta ihmisten kanssa. Sos.tilanteiden pelko.

Ap

Vierailija
7/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä he tietävät kuinka pitkään teillä nukutaan tai mitä syödään aamupalaksi?

Vierailija
8/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko ok arvostella toisen puolison valintaa???

Ap

Vierailija
9/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko ok arvostella toisen puolison valintaa???

Ap

Ei me voida täällä vauvapalstalla sanoa, mikä on oikein tai ei. Jos sinä kiltisti siedät tuollaista, niin silloinhan se on sinulle Ok.

Vierailija
10/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske niiden olla arvostelematta. Avaa sanainen arkusi ja puhu niille suoraan, ettei tuollainen käytös ole hyväksyttävää. Jos on jotain sanottavaa, pyydä sanoman se ystävällisesti, ilman arvostelua ja syyllistämistä. Mikäli he eivät kykene yhteistyöhön, on teidän pakko ottaa etäisyyttä ja vähentää vierailuja.

Vierailija
11/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viilennä välit.

Vierailija
12/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viilennä välit.

Ei tee kuitenkaan mieli viilentää välejä. Ovat vanhoja ja höppänöitä jo. Ovat ainoat vanhempani. Yritän vain kestää.

Ap

Vierailija
13/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niinkuin itse olet mieltä? Onko ok? Sinun vanhemmista tässä on kysymys, ja olet jo ehkä kumminkin sen ikäinen että sinulla on omaakin päättelykykyä asioista.

Vierailija
14/14 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikanaan vanhukset nalkutti ja arvosteli. Kysyin ihan suoraan: "Haluatteko käyttää tämän lyhyen ajan negatiiviseen haukkumiseen, vai koitetaanko viihtyä mukavasti yhdessä?"   Se arvostelu loppui siihen.  Kannatti sanoa. Ei tarvinnut toista kertaa puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän