Vanhempi mies otti aina maskin kasvoiltaan aivastaessaan
Kuljin julkisilla kulkuvälineillä tänään. Huomasin heijastavan pinnan kautta, että takanani istuva papparainen siirsi maskin aina sivuun aivastellessaan ja yskiessään. Hän aivasteli todella kovasti ja aina aivastusten ajaksi otti maskin kasvoiltaan. Menikö tuo mielestänne oikein?
Lähdin kulkuvälineestä aiemmalla pysäkillä, kun meni ihan mahdottomaksi jotenkin se tilanne. Hän siis pärski aivan estottomasti ja paljon. Lopuksi laittoi maskin naamalleen. Tuli mieleeni, että saattoi olla jopa tahallista kyseinen touhu.
Kommentit (10)
Just noinhan thl kehottaa ohjeissaan.
Olisin siirtynyt pois, vaikka seisomaan bussin etuosaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin siirtynyt pois, vaikka seisomaan bussin etuosaan.
Jäin pois seuraavalla pysäkillä etuajassa ja olin ihan etuosassa, kunnes luikin menemään. Tuli vain mieleeni, että onkohan joitain tahallisia tartuttajiakin liikenteessä ja mitä liikkuu sellaisen pärskijän mielessä, joka toimii noin.
Oikea toimintatapa taitaa olla, että maski pitää poistaa kasvoilta, aivastaa/yskiä nenäliinaan (ja välttää ihmisiä päin yskimistä), heittää molemmat roskiin, desinfioida kädet ja laittaa uusi maski naamalle.
Jos ei ole nenäliinaa johon pärskiä, turvallisinta lienee pitää maski naamalla.
Halusi säästää maskia, ettei tarvitse jatkuvasti vaihtaa. Ihan järkevää. Kyllä sitä maskiroskaa ihan tarpeeksi jo tuolla luonnossa pyörii, ei tarvita yhtään enempää kertakäyttöä.
sinne maskin sisään voi pärskiä ja räkiä vaikka kuinka kun tarkoitus on etteivät sinun pöpöt leviä ympäriinsä eikä se että maski pysyisi puhtaana
Näin kerran prismassa kun nainen laski maskin leualle, yski käteensä ja nosti maskin takaisin. Sitten vaan aivan pokkana leipiä valkkailemaan.
Samoin minä teen koska jos pitää maskia ja aivastaa, niin se tulee ihan räkäseksi.
Ei ole mukana vaihtomaskia ja muutenkin maskit ovat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä teen koska jos pitää maskia ja aivastaa, niin se tulee ihan räkäseksi.
Ei ole mukana vaihtomaskia ja muutenkin maskit ovat kalliita.
Sitten se tulee räkäiseksi. Tarkoitus lienee suojata muita pöpöiltä.
Harmillista, kun kuski ei voi tuollaisesta sanoa matkustajalle. Itse olin menossa töihin, joten en uskaltanut jäädä valistamaan häntä ja lisäksi en halunnut katsoa hänen suuntaansa (ja hengitellä niitä pöpöjä), kun hän juuri oli huolella pärskinyt siinä.