alkuraskauden verenvuoto, apuja kaivataan!
Nyt tarvittais mammojen kokemusta... Mulla raskaus aivan alussa, viikkoja kasassa hurjat 5. Tänään on tullut hulahtelemalla kirkkaanpunaista verta, noin teelusikallinen kerrallaan, yhteensä viitisen kertaa. Eilen oltiin yhdynnässä, eli saattaako tää johtua siitä vai onko tää raskaus ihan tuhoontuomittu? :(
Huoli on kova kun esikoista odotan.
Kommentit (16)
Hei, raskaus voi jatkua normaalisti. Käy tarkistuttamassa tilanne esim. raskausviikolla 7. Viikolla 5 ultraäänessä ei muutenkaan vielä paljoa näy. Tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Hei
voi olla että on merkki keskenmenosta, mutta toisaalta alkuraskaudessa on usein verenvuotoa. Itsellä oli tässä viimeisessä raskaudessani aika runsasta vuotoa ja myös noita klimppejä samoihin aikoihin ja oletin että kesken meni. Kävin ultrassa rv 7 ja siellä oli kuitenkin sydämen syke. Runsasta vuotoa tuli kuitenkin ajoittain aina rv 13 asti. Ei mennyt kesken, vuodon syy ei selvinnyt. Nyt rv 37 menossa tuota samaista raskautta. Eli nyt vain kärsivällistä odottelua, aika näyttää miten käy. Hermoja raastavaahan se odottelu kyllä on. Tsemppiä.
Turhaan teet testiä enää uudestaan. Jos vaikka oliskin keskenmeno, niin raskaushormonia on vielä sen verran pitkään sun kropassa, että näyttäisi positiivista. Oikeastaan ainoa keino varmistua asiasta on mennä ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin!
Mulla valitettavasti alkoi keskenmeno tuolla tavalla samoilla viikoilla. Voi toki olla, ettei sun kohdalla näin ole. Toivottavasti raskautesi jatkuu normaalisti. Voimia!
Jälkimmäisen viestisi perusteella kuulostaa valitettavasti siltä että raskaus on mennyt kesken :(
Mulla meni keskenmeno tuolla kaavalla :(
ei välttämättä tarkoita mitään. mulla oli ekassa raskaudessa kans, ja lapsella oli kaikki hyvin, kävin oman mielenrauhan vuoksi naistentautien polilla tarkistamassa. tsemppiä!
Minulla valitettavasti tarkoitti keskenmenoa - mutta tosiaan voi olla ihan harmitontakin.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Jos ei, niin täältä saat tukea kohtalotoverilta (joka nyttemmin on kolmen lapsen äiti).
Voi olla alkava keskenmeno tai sitten ei. Mulla on jokaisessa kolmessa raskaudessa tullut tuhruvuotoa ekat pari kk. Ja tässä raskaudessa jopa menkatkin tuli kerran normaalisti, vaikka olin jo Useammalla viikolla raskaana.
Voi olla normaalia, esimerkiksi hematooma (verenpurkauma) joka vuotaa. Mutta voi olla keskenmenokin. Ei tuossa oikein voi muuta tehdä kuin olla ja odottaa.
Voi olla normaalia, esimerkiksi hematooma (verenpurkauma) joka vuotaa. Mutta voi olla keskenmenokin. Ei tuossa oikein voi muuta tehdä kuin olla ja odottaa.
Onko sinulla kipuja (kuukautismaisia)?
Minullakin oli tuollaista, eikä se tarkoittanut keskenmenoa.
Mulla tuli vain vähän ruskeaa kun pyyhki, myöhemmin lääkärintarkastuksessa todettiin lieväksi tulehdukseksi, sain viikon kuurin ja se loppui siihen.
Käy tarkistuttamassa, toivottavasti ei ole mitään vakavaa!
Btw onnea raskaudesta! :)
Nyt on koko päivän tullut tasaiseen tahtiin verta, pari pientä klönttiäkin (anteeksi jos menee liian yksityiskohtaiseksi..) kipuja ei ole.
Nyt seurailen muutaman päivän häviääkö raskausoireet eli pahoinvointi, huimaus, alavatsan tuikkiminen. Sitten teen digitestin vielä. Ärsyttävää kun ei voi tosiaan muuta kun odotella mitä tapahtuu.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
Ap