Kertokaa,millaista on synnyttää oyssissa?
^ Ilmapiiri? Ruoka? Kauanko uudelleen synnyttäjä joutuu olemaan? Jne? :) Huomenna synnytyksen käynnistykseen meni ja jänskättää :))
Kommentit (11)
kiirettä voi joskus olla ja kätilöillä ei paljon aikaa, osastot yleensä täynnä, lestoja paljon
Melko yksin on saanut olla synnytyksissä (3kpl). Hlökunta kuitenkin ihan mukavaa. Kahdessa synnytyksessä ollut sama melko v-mäinen vanhempi kätilö, mutta on kyllä sitten tarvittavan topakka tiukan paikan tullen. On sitten ollut niitä lempeämpiäkin tapauksia.
Osastolla on ollut ihan ok, täyttä tosin. Hoitsut mukavia ja auttavaisia, eipä sitä niin apua tarvitsekaan kuin esikoisen kanssa jos ei itse ole kipeä. Toisen lapsen kanssa olin 2 päivää, kolmannen vähän kauemmin kun oli keltainen. Ei ne kauaa pidä jos kaikki ok. Ruoka on hyvää!! Sitä oikeasti muistelen lämmöllä:-) Ei mulla mistään ole moittimista, olen sellainen omissa oloissa viihtyvä ja pärjäilevä niin ei ole haitannut että koko ajan ei olla paapomassa. Oikein paljon tsemppiä ja onnea huomiselle!
Mulla oli 3 vuotta sitten ihan hirvee ämmä kätilönä. Tiuski ja huokaili, mäkätti ja hoputti. Puudutti mut ihan tunnottamaksi joka vaikutti synnyttämiseen.
Pari muutakin inhottavaa kätilöä oli osastolla. Ruoka oli hyvää :)
Vuosi sitten synnytin oysissa esikoisen. Kätilöt oli aivan ihania, oli tarkoitus myöhemmin lähettää kiitoksia heille, mutta se sitten väsymyksissä unohtui...
Osastolla kans hoitajat oli kivoja ja aina ehtivät auttaa. Ruoka oli tosi hyvää.
Kaikinpuolin hyvä fiilis jäi :)
]kiirettä voi joskus olla ja kätilöillä ei paljon aikaa, osastot yleensä täynnä, lestoja paljon
[Sinne ollaan ens kesästä lähtien siirtämässä vielä Oulaskankaan synnyttäjät (viime vuonna 1001 synnytystä Oulaskankaalla)
Oyssista olen kuullut pelkkää pahaa ja pelkään jos oulaskankaan synnäri lopetetaan ja joudun sinne. Oulaskankaasta en ole koskaan kuullut mitään negatiivista eikä minullakaan mitään pahaa sanottavaa. Mene sinne synnyttämään!:)
Esikoiseni syntyi 2vuotta sitten. Synnärillä hoitajat olivat todella ihania ja ammattitaitoisia, minun mielestäni heiltä riitti aikaa hyvin myös jutusteluun kaiken muun lomassa. Kävivät n tunnin välein kyselemässä onko kaikki ok, tarvitsenko jotain, auttoivat suihkuun jne. Todella positiivinen kokemus ja olin todella tyytyväinen kaikkeen miten hoidettiin asiat oyssissa. Tsemppiä synnytykseen ja onnea vauvasta! :)
Paljon on kiinni kätilöstä, sekä synnytyssalissa että osastolla. Löytyy ihania ja niitä ei niin ihania. Kiirettä tuntuu olevan ja uudelleensynnyttäjät ilmeisesti saa aika nihkeesti apua, tosin sekin paljo kätilöstä kiinni. Ruoka on ihan ok ja päästävät kyllä heti pois ku mahdollista.
Saako oyssissa synnyttää jakkaralla?
Mä synnytin esikoiseni siellä 2kk sitten. Synnytyksessä kätilö oli tosi ihana. Osaston kätilöt aika kiireisiä ja niitä oli joka lähtöön. Pari tylyä mutta suurin osa tosi mukavia! Auttoivat paljon,opastivat ja huolehtivat että kaikki on ok. Myös ruoka oli hyvää! En tajua miks sairaalaruokia (myös oys) olen kuullut haukuttavan niin paljon!
*meno