Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun saisin kaksoset!

Vierailija
29.06.2014 |

Kateellisena selailen instasta kaksosraskauskuvia...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:52"]Sitten kun ap on käynyt ties kuinka monennessa vatsaa korjaavassa leikkauksessa sen ihanan kaksosraskauden aiheuttamien vammojen vuoksi voi mielipide olla hieman toisenlainen.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Ja nyt kolmatta lasta odottaessa ne vauriot vasta konkreettisesti tuntuukin. Vauvan jokainen liike sattuu, kun kaksoset repivät vatsanpeitteet niin arpisiksi. Lisäksi riskit seuraavaan raskauteen on muutenkin suuret. Ne on niin suuret, että itse tein osittaisen abortin tässä raskaudessa. Mieluumin yksi elävä kuin kaksi kuollutta. Ennuste toisille tuplille oli heikko. Saa alapeukuttaa ihan vapaasti. Hullut haaveilee kaksosista. Terve äiti toivoo lapsilleen parasta heti hedelmöitymisestä alkaen eikä kaksosuus ole sitä.

[/quote]

Oot varmaan itse valinnut raskautua uudelleen kaksosraskauden jälkeen ? Niin, että onko se kaksosten vika, että nyt sattuu? Ei kyllä oma pieni pää ymmärrä, että miksi pitää enää hankkiutua raskaaksi ollenkaan, jos kerran riskit on niin suuret?!? Ja sitten abortoida toinen...

[/quote]

Riski toiseen kaksosraskauteen ei varmasti ollut suuri.

Vierailija
22/24 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:52"]Sitten kun ap on käynyt ties kuinka monennessa vatsaa korjaavassa leikkauksessa sen ihanan kaksosraskauden aiheuttamien vammojen vuoksi voi mielipide olla hieman toisenlainen.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Ja nyt kolmatta lasta odottaessa ne vauriot vasta konkreettisesti tuntuukin. Vauvan jokainen liike sattuu, kun kaksoset repivät vatsanpeitteet niin arpisiksi. Lisäksi riskit seuraavaan raskauteen on muutenkin suuret. Ne on niin suuret, että itse tein osittaisen abortin tässä raskaudessa. Mieluumin yksi elävä kuin kaksi kuollutta. Ennuste toisille tuplille oli heikko. Saa alapeukuttaa ihan vapaasti. Hullut haaveilee kaksosista. Terve äiti toivoo lapsilleen parasta heti hedelmöitymisestä alkaen eikä kaksosuus ole sitä.

[/quote]

Oot varmaan itse valinnut raskautua uudelleen kaksosraskauden jälkeen ? Niin, että onko se kaksosten vika, että nyt sattuu? Ei kyllä oma pieni pää ymmärrä, että miksi pitää enää hankkiutua raskaaksi ollenkaan, jos kerran riskit on niin suuret?!? Ja sitten abortoida toinen...

[/quote]

Ymmärrätkö millainen todennäköisyys on saada kahdet kaksoset peräkkäin? Ei kaksosuutta suvussa kummallakaan puolella... et varmaan tosin taida ymmärtää sitäkään, miksi joku abortoi kehityshäiriöisen sikiön. Onhan kehityshäiriöt kuitenkin tosi yleisiä verrattuna kahdet kaksoset samalle parille. Miksi siis hankkiutua ollenkaan raskaaksi, jos ei ota kehityshäiriöistä lasta vastaan. Mutta en nyt tällä palstalla oletakaan kenenkään ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lapsi hössötykset ominaista huonosti koulutetuille. Hanakammin tyhmyyttään ruiskivat. Korkeasti koulutetuilla on ajatus mukana.

Vierailija
24/24 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta että kaksosraskaus on riskiraskaus, mutta kyllä kaksoset on silti ihana asia. Kaksosten vanhemmat eivät ole itse valinneet osaansa, eivät myöskään kaksoset itse. On ihan turha paheksua kaksosraskautta - sille että kohdussa alkaa kasvaa yhden sijasta kaksi lasta, ei voi mitään. Se on sattumaa.

Jos olisin alunperin saanut valita saanko yksösen vai kaksoset, olisin ilman muuta valinnyt yksösen. En haaveillut kahdesta useammasta lapsesta, en varsinkaan kahdesta vauvasta yhtä aikaa. Itkin kun sain kuulla että meille tulee kaksoset, enkä todellakaan ilosta. Raskauden isot riskit saivat huolesta sekaisin ja oma jaksaminen kahden vauvan kanssa arvelutti.

Nyt kun kaksoset ovat osa perhettämme, olen vain ja ainoastaan onnellinen että meille kävi näin luonnon arpajaisissa. Raskausaika oli tosiaankin raskasta ja pelottavaakin, ja vauva-aikana vuorokaudesta loppuivat tunnit kesken, silti olin alusta alkaen ikionnellinen näistä lapsista. Jo vauva-aikana. En osannut enää edes kuvitella että vauvoja olisi ollut yksi - silloinhan jotain olisi puuttunut!

Molemmilla vanhemmilla oli oma syliteltävä, vauvoilla toinen vauva ihmeteltävänä. Ensimmäiset hymyt saatiin tuplana, ekat naurut, askeleet, kaikki ihanat asiat. Työtä kaksosissa on alkuvaiheessa ihan liikaa, mutta kyllä me ollaan plussan puolella ja reilusti. Lapsilla on ikätoveri aina lähellä ja muutenkin tukea ja turvaa toisistaan. Meille kaksoset ovat olleet parasta ikinä. Ihan niinkuin yksösten vanhemmille varmasti heidän yksösensä. :)

Joku tuossa ilmeisesti sarkastiseen sävyyn mainitsi miten somaa on työnnellä kaksosvaunuja. Joo, monenlaisia kommentteja tulee eivätkä ne kaikki ole aina positiivista ihastelua. Moni katsoo oikeudekseen tulla kertomaan päin naamaa ettei ikimaailmassa haluaisi itse kaksosia. (Käsittämätöman tökeröä käytöstä muuten!) Siihen olen hymyille todennut että ei kaksosia kaikille suoda, nämä meidän lapset ovat olleet meille lottovoitto.

Paljon tuli myös ihasteluja ja positiivista ihmettelyä. Kerran puistossa kärrytellessä vastaan tuli eläkeläisturistiporukka, olivat aivan haltioissaan somista poikasista, tekivät kunniakujan ja taputtivat meille! xD Taaperoiset vilkuttelivat vaunuistaan ja olivat mummoista ihan yhtä haltioissaan. :)

Ymmärrän hyvin kaksosraskaudesta haaveilun, vaikkei se "järkevää" olekaan. Jos nyt tulisin raskaaksi ja saisin tietää että kakoset on tulossa, tunteet olisivat ristiriitaiset. Kaksi vauvaa olisi iloinen ja ihana asia - mutta ne raskauden riskit tosiaan ovat hurjat. Saa sitä silti haaveilla. :)