Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näillä helteillä nurmikot pitää jyrsiä melkein mullalle taloyhtiöissä

Vierailija
29.06.2021 |

Ihme juttu. Vähänkin jos nurmikot vihertää, niin viikottainen rumba alkaa. Ruohonleikkurit asetettu millinterälle ja perään vielä trimmerillä reunustat niin että maa pöllyää.

Kaunista, viihtyisää ja hoidetun näköistä ruskeat palaneet alueet pihoilla? Älytöntä!
Miksi enää turhaan edes pidetään nurmikkoalueita, jos niitä ei pystytä hoitamaan muuten kuin äestämällä elottomaksi? Asfaltille vaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne leikkaavat silloin kun se on merkitty kalenteriin. Itse katson aina tulevan sään ennen kuin leikkaan lyhyeksi. Voikukkien nujertamiseen minulla on oma leikkuutaktiikka.

omakotitalo

Vierailija
2/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hivenen yksinkertainen. Sille on varsin pätevä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne leikkaavat silloin kun se on merkitty kalenteriin. Itse katson aina tulevan sään ennen kuin leikkaan lyhyeksi. Voikukkien nujertamiseen minulla on oma leikkuutaktiikka.

omakotitalo

Miksi pitää nujertaa voikukkia? Suomen kaunein kukka!

Vierailija
4/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sit enää tänä kesänä leikata, kun on kuivunut pilalle. Säästöö

Vierailija
5/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on suoritepalkkaus. X määrä nurtsinleikkuuta tuottaa x määrän rahaa.

Vierailija
6/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt myös. Meidän taloyhtiössä ajamme asukkaat itse nurminkon ja toiset vetävät terän niin alhaalla kuin leikkuri kulkee, sitten se palaa ruskeaksi. Itse ajan aina terä korkeimmalla tasolla.

Vierailija
7/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevat, että niin ei muka tarvisi ajella nurmikkoa kauhean usein mutta se ei nyt taida sentistä tai parista olla kiinni ja ruohon pölähtää pitkäksi siitä huolimatta nopeasti.

Vierailija
8/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen mitä viereissä puistossa KOKO AJAN tehdään. Lähes päivittäin joku leikkuri/trimmeri/kaivinkone tekee jotain, ja kuitenkaan mitään näkyvää ei tapahdu. Olen alkanut epäillä, että tehdään "tyhjää" mikä laskutetaan kunnalta. Ymmärrän jos kerran viikkoon ajetaan nurmikko tmv. mutta käytännössä päivittäin "jotain" tehdään/ollaan tekevinään, ja puisto ei ole edes iso (leikkipaikka jonka ympärillä vähän vihreää)

Vierailija
9/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen ihanampaa kuin kusenpolttama kuollut nurmiaavikko ja biodiversiteettikato.

Vierailija
10/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikko on typerin aavikko- ja ilmastonlämmitystyömaa koko Suomessa.

Vierailija
11/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin leikkaan ton taloyhtiön päädyn nurmikon helteellä sen takia kun se leikkaaminen jää aina mulle ja jos annan sen kasvaa parikin viikkoa, niin ruoho on liian pitkä leikattavaksi ja kone menee tukkoon. Mieluummin nyt noin, että on palanut eikä kasva, niin pääsen hiton paljon helpommalla. Kyllä tollanen keltanen kynitty ja palanut on paljon siistimmän näköinen kuin villinä rehottava nurmikko.

Vierailija
12/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa huoltosopimuksen sisältöä.

Vierailija
13/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa huoltosopimuksen sisältöä.

Niinpä. Kerran viikossa tarkoittaa, että se leikataan kerran viikossa.

Vierailija
14/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

omakotitalo

Miksi pitää nujertaa voikukkia? Suomen kaunein kukka!

Kaunis on, mutta valtaa koko nurmen, jos antaa. Voikukkanurmea on sitten vaikea leikata, sillä lehdet väistelevät terää painuen pitkin maanpintaa ja nurmikosta tulee epätasainen, kun voikukkien kasvuruusukkeet  ja juuret kasvavat kokoa. Lehtokotilot ja espanjansiruetanat oikein villiintyvät, jos nurmella on paljon voikukkaa. Siksi täytyy.

Ehdottomasti leikkaan ennenkuin voikukat ehtivät siementämään. Keltaisia kukintoja ehdin näkemään. Onneksi voikukkien hävityksen jälkeen on muita kukkia jäljellä, niin nurmella, maanpeitekasveina, kedolla, perennapenkissä, pensaissa, kuin puissakin.

Vierailija
15/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikoilla kannattaisi viljellä valkoapilaa. Parantaa maan laatua sekä pitää kosteana. Hyvä myös mehiläisille. Kasvusto pysyy matalana, eikä tarvitse paljon leikellä. Säästöä huoltomaksuissa.

Vierailija
16/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaara. Pitää ajaa lyhyeksi.

Vierailija
17/17 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin leikkaan ton taloyhtiön päädyn nurmikon helteellä sen takia kun se leikkaaminen jää aina mulle ja jos annan sen kasvaa parikin viikkoa, niin ruoho on liian pitkä leikattavaksi ja kone menee tukkoon. Mieluummin nyt noin, että on palanut eikä kasva, niin pääsen hiton paljon helpommalla. Kyllä tollanen keltanen kynitty ja palanut on paljon siistimmän näköinen kuin villinä rehottava nurmikko.

Ei ole. Siitä kasvaa kaunis monipuolisesti kukkiva keto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi