Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ok häämenuu?

Vierailija
27.06.2014 |

Karjalanpaisti, uunijuurekset ja muusi, puolukkahillo. Lihapullia, kasvispihvejä ja kreikkalaista salaattia, hiivaleipää ja yrttivoita. Kakkukahvit, täytepitkoa ja sulhasleipiä. Pieni on budjetti, vieraita n.30-40

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi karjalanpaistin tilalle poronkäristys? On hieman kalliimpaa mutta kuitenkin vähän parempaa. Ja leipäjuustosalaatti, jota joku ehdotti. Muuten kuulostaa hyvältä pienen budjetin menulta!

Vierailija
22/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häissä yleensä ole kahvipö muuta kuin hääkakku. Ehkä jotain suklaakonvehtejantai pipareita. En laittaisi suolaista. Kyseessähän on oikeastaan jälkiruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, paitsi minustakin kreikkalainen salaatti ei sovi karjalanpaistin kanssa.. ja salaatteja voisi olla vaikka parikin lajia, vaikka joku punajuurisalaatti toiseksi..

Jotain kalaa kaipaisin, graavilohta tai savulohta.. Ne tietty vähän maksaa mutta olisi ne kyllä niin iso plussa.. 

Ja tiedoksi joillekin ketkä jaksaa aina asiaa ihmetellä: Karjalanpaisti on ainakin tietyssä päin suomea varsin hyvä ja pidetty, perinteinen juhlaruoka. Voi olla että olet eri puolelta Suomea niin et ymmärrä perinteitä.

Joku kanakastike taas herättäisi kyllä minussa hämmennystä, sehän on niin arkiruoka kuin voi olla, ja lähinnä lasten ruoka muutenkin..

Vierailija
24/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen salaatti ei tosiaan yhtään istu tuollaiseen perinteiseen suomalaiseen pöytään.

Vierailija
25/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:27"]

Lihapullat sopivat hyvin, samoin vaalea leipä. Vanhempia ihmisiä varten karjalanpaistia, maksaisiko sen lisäksi kanakastike lisäksi liikaa? Tai jos sitä tekee hieman enemmän ja laittaa sen karjalanpaistin jälkeen, niin ei mene välttämättä niin paljon.

[/quote]

Miten laitetaan krjalanpaisti kanakastikkeen jälkeen niin että sitä menee vähemmän? Ihmisethän katselee mitä syövät ja hakevat kohta santsia.

Vai ajattelitko tarjota karjalanpaistia yöpurtavana?

Melko kummallista. Minä en jaksa tuollaisia että salaatti laitetaan eri kippoihin, se vie myös pöydältä tilaa.. Jos nyt oliivit laittaa erikseen muttei muuten. Mielummin kaksi salattia ja yksi perusvihreä. Tekisin sitä tahtomaasi kanakastiketta vaikka 70 % tarjottavaa ja 30 % karjalanpaistia siis jos ihmisiä on vaikka 80 niin niistä voisi laskea että 30 % syö karjalanpaistia. Tai tekee kanan vaikka paistina yms.

Me tehtiin omiin häihin Menu jossa oli kolmea salaattia, vähän erikseen suolakurkkua yms. Kolmea pääruokaa ja perunaa sekä riisiä. Kaikkea meni todella hyvin. Jätettiin lihapullat ja makkarat yösyömiseen. Laske tästä sun summasta muutama ihminen pois koska kaikki ei jää keikkumaan puoleenyöhön saakka.

Minusta se vaikuttaa että mihin aikaan häät pidetään. Ja onko tarkoitus olla juhlapaikalla koko päivä. Se että onko kahta leipää vai yhtä on vähän liikaa pohtimista. Molemmat hyviä eikä kukaan jää kaipaamaan tummaa, joku pieni pala patonkia on vaan kiva lisä mutta jos siihen ei ole varaa niin jätä pois vaikka kokonaan. Minusta on mukavempi pöytä jos siinä on reilusti salaattivaihtoehtoja kuin se että on yksi salaatti joka valloittaa puolipöytää kun sen jakaa eriin.

Vierailija
26/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:04"]

Hei,

Suvun ja lähimpien ihmisten kesken tilaisuus. Lisätään tummaa leipää juu ja jokin lisä kahvipöytään, unohdin mainita karjalanpiirakat ja munavoin. Lihapullat o lähinnä lapsille mutta niitä tehdään reilusti kun monet aikuisetkin kuitenkin ottaa :) Juomana on maito, piimä, vesi, kotikalja ja mehu. Itse teen kaiken. Kasvispihvit teen anopin reseptillä kun saan sen, en ole ihan varma mitä niihin tulee.. ap

[/quote]

Älä tee.. Oikeesti. Se on sinun hääpäivä, ei orjaleiri. Ja mä sanon tämän ihan ammattinikin puolesta. Sä meinaat kokata sadalle ihmiselle: tuoretta ja hyvää ja samaan aikaan sä valmistaudut sun hääjuhliin: kampaajaa, mekkoon muutosta, haet kynsilakkaa, sormuksen kaiverrukset yms, on kaikkea pientä niille kahdelle viimeselle viikolle ja sä teet itse kaikki ruuat?

Vierailija
27/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan perinteinen ja suomalainen menu. Itse en ole ollut ikinä häissä, joissa on tuollainen menu, mutta varmasti söisin kaikkea ja olisin tyytyväinen. Minusta kuulostaa ihan hyvältä ja kuten sanoin perinteiseltä :) Ehkä jälkkäriin jotain pientä lisää tai sitten jotain juustoja niille, jotka eivät halua makeaa jälkkäriä. Mutta jos budjetti ei riitä, niin kyllä tuo ihan hyvä on. Onnea hääpäivällesi!

Vierailija
28/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:06"]

Minusta ihan perinteinen ja suomalainen menu. Itse en ole ollut ikinä häissä, joissa on tuollainen menu, mutta varmasti söisin kaikkea ja olisin tyytyväinen. Minusta kuulostaa ihan hyvältä ja kuten sanoin perinteiseltä :) Ehkä jälkkäriin jotain pientä lisää tai sitten jotain juustoja niille, jotka eivät halua makeaa jälkkäriä. Mutta jos budjetti ei riitä, niin kyllä tuo ihan hyvä on. Onnea hääpäivällesi!

[/quote]Ei nyt mitään juustoja voi tuohon yhdistää... Jos ei kakut ja pikkuleivät maistu, niin ei ole pakko niitä syödä.

Vierailija
29/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 19:52"]

Ei ole kovin juhlava ruoka, mutta jos tilaisuus on muutenkin arkinen niin sopii. Onko teillä kasvissyöjiä tulossa vieraiksi? Heillekin pitäisi tarjota jotain proteiinipitoista, vai onko kasvispihvit esim pavuista? Yleensä ovat juureksista. Kai ruoka tehdään itse eikä ole mitään eineksiä?

[/quote]

Olen kyllä kasvissyöjänä sitä mieltä, että kasvispihvit on aivan loistava vaihtoehto missä tahansa pöydässä. Kyllä sitä proteiinia ehtii syömään muina päivinä ihan tarpeeksi.

Vierailija
30/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ehdottaisin palapaistia karjalanpaistin ja kanakastikkeen tilalle. Maistuu vanhoille ja lapsille ja kaikille siltä väliltä. Harva sitä laittaa kotioloissa kuitenkaan. Karjalanpiirakat ovat turhia, jos ette ole piirakkaseudulta kotoisin.

Vierailija
31/32 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:06"]

[/quote]Ei nyt mitään juustoja voi tuohon yhdistää... Jos ei kakut ja pikkuleivät maistu, niin ei ole pakko niitä syödä.

[/quote]Hyvin voi yhdistää vaikka leipäjuuston ja hillat jälkkäriksi, mutta kuten sanoin, on se hyvä menu noinkin...

Vierailija
32/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa :)