Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi luottokortin käyttäjiä pidetään holtittomina ja vastuuttomina?

seitsemänmertakavalaa
28.06.2021 |

Minulla on säännölliset kohtuutulot ja vastuullinen rahankäyttö, niin kuin monella muulla suomalaisella. Käytän lähes pelkästään luottokorttia sen turvallisuuden vuoksi. En mielestäni kuluta rahaa mihinkään turhaan. Toki me kaikki varmasti syyllistymme välillä mielihyväshoppailuun, mutta kohtuullisuuden rajoissa se on ihan okei.

Silti olen törmännyt ihmisiin, jotka näkevät luottokortin käyttäjät köyhinä kortinvinguttelijoina. He eivät osaa hallita järkevästi talouttaan, vaan menevät 'ensin huvi sitten työ' logiikalla. Toki on varmasti poikkeuksia, joille ei sovi luottokortti ollenkaan.

Mutta näin yleisellä tasolla, luottokortin käyttäminen viisaasti tai luottokortti debitin rinnalla voi turvata omaa taloutta paljon. Koskaan ei voi tietää, mitä elämässä tapahtuu, joten on hyvä olla ässä hihassa tarpeen tullessa.

Koittakaa ihmiset ajatella järkevästi :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä.

Vierailija
2/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä asut jossain peräkylällä? En tiedä yhtään ihmistä joka noin ajattelee, ehkä jotkut mummot ja papat. Jokaisella tutullani on luottokortteja, monella vielä useita erilaisia, kuten myös minulla. Jos vähänkin käy matkoilla, niin tulee aika selväksi, että mihin niitä luottokortteja ainakin tarvitsee ja itse ostan kaiken netistä luottokortilla (en edes millään yhdistelmäkortilla, toki sellainenkin on, vaan ihan puhaasti pelkällä luottokortilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko palannut vuoteen 1995 vai mitä tuo ap horisee?

Vierailija
4/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta luottokortin käyttö on fiksua esim. matkoja/hotelleja/lentoja varatessa, sekä silloin jos tavaraa ei saa heti (esim. nettikaupoista tilatessa) ostoturvan takia.

Käytän luottokorttia myös tietyissä ostoissa siksi, että pysyn kärryillä mitä on "huvituksiin" (ravintolat/vaatteet/matkat yms.) mennyt, selkeämpää ja hahmottaa oman rahankäytön.

Ja HUOM: maksan AINA laskun heti pois, _viimeistään_ eräpäivänä, eli korkoja/kuluja ei tule.

Matkat/lennot/hotellit maksan heti pois, jos esim. tänään varaan 200e hotellin niin heti vatauksen jälkeen siirrän tuon 200e luottotilille.

Toki ymmärrän sen pointin, ettei luottokortti sovi kaikille, -nille joilla ei talous pysy ns. kunnossa muutenkaan.

Vierailija
5/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan kaikki luotolla, koska saan siitä bonuksia. Maksan laskun heti pois ennen eräpäivää. Monet ihmiset ovat pihalla siitä, miten luottokortti toimii. He kuvittelevat, että korko lähtee juoksemaan heti kun ostat sillä jotain.

Vierailija
6/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka noin ajattelisi. Moni käyttää luottokorttia, mutta harva käyttää sitä luottoa lopulta. 

Vierailija
7/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin vanhanaikaisesti ajatellaan? 

Vierailija
8/8 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät uskalla hankkia ja käyttää luottokorttia, koska ovat holtittomia tuhlareita. Nämä samat ihmiset kuvittelevat, että jokainen luottokorttia käyttävä on samanlainen holtiton tuhlari kuin itse ovat. Sen takia he paheksuvat kaikkia luottokorttia käyttäviä.