Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvältä kotiäitivuosien

Vierailija
27.06.2014 |

jälkeen tuntuu saada taas omaa rahaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaako oma raha jotenkin perheen yhteisistä rahoista? Oletko elänyt yksipuolisesti rahapulassa, kun mies yksin on elänyt leveämmin?  Minä ainakaan en ole ollut tilivelvollinen rahoista joita olen käyttänyt.

Mieluummin pohtisin sitä, että miten kivaa on tehdä oman alansa töitä.

Vierailija
2/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei, mutta en vain ole viitsinyt pyytää omiin menoihin rahaa kun ovat tuntuneet triviaaleilta kolmen lapsen ja perheen tarpeisiin nähden. Nyt sillekin tarpeelle tulee mahdollisuus omien tienestien kautta, kun perheen rahapotti kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa rahaa sain kotiäitivuosinakin, mutta kyllä todellakin tuntui ihanalta, kun sai työssä itse hankkia rahansa ja käyttöön jäi huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. 

Vierailija
4/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamalaa, kun jouduit pyytämään, etkä vain voinut ottaa!

Minä olen vain ottanut. Ostan vain laatua harkiten, joten mieskin on ollut tyytyväinen, kun minä olen nähnyt ostamisen vaivan. Kuka työssä käyvä huvikseen mitään osteleekaan? Vapaa-ajallaan tekee kyllä mieluummin muuta kuin seuraa esim muodin tai trendien oikkuja. Olemme keskituloisia ja lapsia on myös kolme.

Vierailija
5/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tuntuu mukavalta että talouteen tulee nyt taas enemmän rahaa, mutta ei minullakaan ollut pulaa omasta rahasta kotiäitivuosina, eikä miehelläni koti-isä vuosina. Tasattiin menot niin, että enemmän tienaava maksoi aina isomman osan laskuista ja muista, niin että molemmille jäi sitten ihan sitä omaakin käyttövaraa.

Vierailija
6/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin.. taas tulee tällaisia vastauksia ja taas olen mieheni kanssa tehnyt kaiken väärin. Toivoin vastauksia kysymykseeni,tuntuuko mukavalta saada omaa rahaa vai ei.

Vierailija
7/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja tunnustan, että kotiäitivuosien jälkeen on mukavaa, että minullakin on omaa rahaa. Kotiäitivuosinakin olin yh, ja kaikki rahat tietenkin olivat "minun". Eli olisin voinut ottaa ja panostaa/tuhlata itseeni ilman kenenkään lupaa minkä verran tahansa. Monesti vain tuntui siltä, että perheen yhteiset tarpeet/lasten tarpeet tai halut ovat arvovalintojeni kärkipäässä, kun vähäisistä kotiäitivuosien rahallisista resursseista kysymys.

Oletan, että tässä on ap:llakin kysymys. Sekä mies että hän saivat vähentää sitä omaa kulutustaan, kun oli vähäisemmät varat. Nyt kun milemmat käyvät töissä, on molemmilla varaa siihen omaan rahaan.

Vierailija
8/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa tuo. Rahat menee yhteiselle tilille juokseviin kuluihin ja yhteisen lainan lyhentämiseen. Ostin juuri 700€ polkupyörän vaikka omia tuloja ei olekaan tällä hetkellä. Onneksi yhteistalous.

Vierailija
9/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meillä rahat menee yhteiseen hyvään ja mieheni puhuu palkastani yhteisinä rahoina ynnäten niitä yhteen oman palkkansa kanssa kun mietitään tulevia menoja ja matkoja niin että en ymmärrä kysymystä. Miehen palkka on myös ollut mun rahaa ehdoitta sen ajan kun olen yhteisiä lapsiamme kotona hoitanut ja mies on edennyt samalla urallaan ilman kotiin ja lapsiin kohdistuvia paineita. Ei tunnu pahalta vaikka ostaisin uuden merkkilaukun äitiysloman aikana.

Vierailija
10/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:na kaikki perheen rahat ovat kotiäitivuosinakin mun omia rahoja...

Toisaalta mulla on niin paska palkka, että kun työssäkäynnistä ja siihen liittyvästä jatkuvasta kiireestä johtuvat lisäkulut (mm. työmatkakustannukset, lisääntynyt einesten ja puolivalmisteiden sekä noutoruoan käyttö, päivähoitomaksut, pakko ostaa asiallisia ja siistejä uusia vaatteita säännöllisesti kun teen asiakaspalvelutyötä...) huomioidaan, ei elintaso nouse juuri mihinkään verrattuna kotihoidontuella kituuttamiseen.

Vierailija
11/11 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 sullako ei ole sisälukutaitoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme