Pitkä parisuhde ja omat kodit!
Olemme olleet yhdessä neljä vuotta. Elimme pari vuotta avoliitossa, kunnes tajusimme, että omat kodit -järjestely sopii meille paremmin.
Huomaan kuitenkin, että olen nyt ajautunut olemaan miehen luona enemmän kuin omassa kodissani. Käyn kotonani oikeastaan vain siivoamassa tai hakemassa lisää vaatteita.
Olen alkanut miettiä, että onko tässä järkeä sittenkään. Onko järkevää maksaa kahdesta kodista, kun puoliksikin voisi maksaa?
Mutta painaako raha-asia, jos säästö tapahtuisi kuitenkin parisuhteen hyvinvoinnin kustannuksella?
Miten te koette, omalla kohdallanne? Mietittekö koskaan, että ei ole järkevää pitää yllä kahta taloutta, kun yhdistääkin voisi, vai jääkö raha-asiat ihan taka-alalle, koska ratkaisu on itsestäänselvä?
Jotain siltä väliltä?
Kommentit (4)
Vastasit jo itse omaan kysymykseesi. On taloudellinen järki, ja on omaan (ja yhteiseen) hyvinvointiin panostamisen järki.
Kumpi on sinulle tärkeämpää?
Etsikää teille sopiva kämppä. Jokin, missä
Olisi omat siivet tai muuta. Kehitelkää.
no mikä on se syy miksi alunperin muutitte erilleen ja onko se syy nyt kadonnut?
Miksi avoliitto ei toiminut?
Auttaako riittävän iso asunto niin että molemmilla olisi oma huone ihan vaan itseä varten?