Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurhalla uhkailu

Vierailija
28.06.2021 |

Oletko itse koskaan uhkaillut kumppania, että satutat itseäsi?

Mies jätti minut pari vuotta sitten. En yrittänyt saada takaisin, koska otti uuden naisen, mutta pommitin, koska meillä yhteinen lapsi ja mies vaik lakkasi tapaamasta häntä ja maksamasta elatuksia. Perheelleen kuitenkin väitti, että tapaa lasta ja saamme asiat sovittua. Nyt olen jo luovuttanut.

Mutta tuo ei nyt ollut se pointti. Olen pohtinut paljon suhdettamme joka oli kaikin puolin myrkyllinen. Molemmat teimme virheitä. Minulle suhde oli ensimmäinen.

Olen lukenut paljon covert narsismista, kun se tuli vastaan hakiessani vertaistukea netistä. Luin erään foorumin keskustelun ja se oli kuin omasta elämästäni. Mies mollasi ja haukkui ja sanoi, etten minä vain ymmärrä hänen huumoriaan. Piti mykkäkoulua ja suhteenkin aikana saattoi vain lakata vastaamasta viesteihin ja uhkaili lähtevänsä, jos en ole hiljaa, kun yritin puhua. Huoltajuudesta hän ei suostu luopumaan, vaikka lasta ei tapaa ja sanoi itse, että se on ainoa valttikortti mikä hänellä on. Suhde on tuhonnut itsetuntoni, itsekunnioitukseni ja sairastuin vaikeaan masennukseen ja läheisriippuvuuteen ja minusta tuli itsetuhoinen (hain ja sain apua).

Nyt mietin olenko itse sittenkin narsisti. Yritin eromme jälkeen sanoa miehelle monesti, että voin todella pahoin ja olen itsetuhoinen ja toivoin että hän heräisi ja sopisi lapsen asiat, jotta pääsisin hänestä, mutta se ei vaikuttanut mitenkään. Sanoin siis miehellekin, että haluan voida paremmin ja jatkaa elämää, sillä voin todella huonosti ja haluaisin vai sopia lasta koskevat asiat (silloin meillä ei ollut mm. Vielä elatussopimuksia, jotka en saanut elatusapua mistään ja mies ei suostunut tulemaan lastenvalvojalle).

Olen myös miettinyt suhteemme alkua ja huomasin, että olen aiemminkin uhkaillut, että satutan itseäni tai olen jopa satuttanut itseäni., koska mies ei suostunut tapaamaan. Ihan hirveä olo omasta käytöksestä.

Olin ollut miehellä kylässä ja hänellä ei ollut pesukonetta eikä taloyhtiössä ollut pesutupa käytössä. Hänellä oli vain likaisia vaatteita. Päätin yllättää hänet ja otin osan likapyykeistä kotiin ja pesin ne. Olimme sopineet tapaavamme seuraavana päivänä, mutta kun kerroin miehelle pesseeni hänen vaatteita hän suuttui todella paljon ja lakkasi vastaamasta. Minulle tuli aivan kauhean syyllinen olo, että olin pessyt vaatteet ilman lupaa ja aloin juomaan. Olin humalassa ja pahassa olossani viilsin itseäni jalkaan vieressäni olleilla saksilla ja laitoin miehelle kuvan. Mies käski lopettaa, mutta ei vastannut. Kysyin enkö saa tulla hänen luokseen, koska olimme sopineet. Hän ei vastannut niin lähdin silti. Olin matkalla, kun hän ilmoitti olevansa exänsä luona. Mies juoksi siellä koko ajan ja oli kertonutkin, että jos exä ottaisi hänet takaisin niin menisi ja syvällä sydämessään toivoo yhteenpaluuta, mutta aina kun ehdotin eroa, niin mies sanoi aina, että ei halua minun katoavan minnekään. Exä meni aina edelle. Jos kysyin voimmeko tavata esim. Huomenna niin mies sanoi eiköhän se käy soitellaan huomenna ja ex, kun soitti seuraavana aamuna niin mies valitsi exän. Aina.

Joka tapauksessa. Istuin miehen rapussa humalassa, kunnes mies tuli paikalle.

Minulla on ihan hirveä olo käytöksestäni. Vaikka tästä on vuosia ja olimme sen jälkeen sopineet, niin en vain pääse asian yli. Olenko minä narsisti? Olenko jollain tavalla sairas? :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olet narsisti, mutta eihän tuo itsensä satuttaminen tervettäkään ole.

Vierailija
2/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole narsisti. Itsensä vahingoittaminen kertoo huonosta olosta. Kuulostaa siltä että sinulla on matala itsetunto ja kunnioitus itseäsi kohtaan. Terapia tekisi hyvää. Et ole hullu, vaan mielesi on järkkynyt ja tarvitset siihen apua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, vakka kantensa valitsee. Terveet yleensä ovat keskenään ja hullut keskenään.

Tuskin olet kuitenkaan vaikeasti persoonallisuushäiriöinen, koska pystyt kyseenalaistamaan oman käytöksesi ja muuttumaan.

Vierailija
4/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. En siis suoraan uhkaillut, että tapan itseni, jos mies ei esim. Vastaa vaan Olin jo satuttanut itseäni, ja lähetin miehelle kuvan, kun hän ei vastannut tai selittänyt miksi hän suuttui siitä vaatteiden pesusta.

Ja meillä oli siis ollut jo paljon sitä, että mies suuttui ja lakkasi vastaamasta puhelimeen ja viesteihin ja meni tapaamaan exäänsä.

Mies teki usein ohareita ja kun sanoin, että se loukkaa, niin hän suuttui ja lakkasi vastaamasta ja kun aloin pommittamaan niin hän suuttui siitäkin ja vetäytyi vielä enemmän. Ja hän aina käänsi asiat niin, että minä olen syyllinen. Jos olimme esim sopineet tapaavamme, niin hän ei saapunutkaan paikalle vaan meni exälle ja kun kyselin missä on, niin kertoi olevansa exällään. Jos suutuin hän vai totesi, ettei ole luvannut minulle mitään ja hän saa tehdä mitä haluaa.

Kerrankin, kun oli muuttamassa, kysyin tarvitseeko apua huonekalujen kokoamisessa ja voisin tulla seuraavana päivänä auttamaan ja voisimme muutenkin tavata, niin vastasi, että ei tarvitse auttaa, kun ovat helppo kasata ja voidaan katsoa huomenna tarkemmin tapaamista. Seuraavana päivänä laitoin viestin, niin oli exän kanssa. Exä oli laittanut viestiä ja sanonut tulevansa auttamaan huonekalujen kokoamisessa. Ja kun loukkaannuin niin miehestä minä olin taas väärässä, koska ei ollut luvannut mitään. Ja eihän hän ollutkaan. Minulla oli syyllinen olo noina aikoina koko ajan kaikesta.

Vierailija
5/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole narsisti. Ehkä kyllä epävakaan pershäiriön piirteitä, siinä hylkääminen tai sen uhka aiheuttaa voimakasta ahdistusta ja itsetuhoisuutta. Tunteet vievät sen sijaan, että sinä veisit niitä. Se, että pohdit itse oman käytöksesi syitä, on hyvä merkki. Ei hätää. Terapia voisi oikeasti auttaa. Ole itsellesi armollinen!

Vierailija
6/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että narsisti uhkailee itsensä satuttamisella, muttei kuitenkaan toteuta sitä, ainakaan kovin vakavassa mittakaavassa. Narsisti myöskään harvoin osaa epäillä, että olisi itse sairas. Sen sijaan syyttää ympärillä oleviaan sairaudestaan. Ja samaten projisoi omia heikkouksiaan muiden niskaan eli ripustaa toisen ihmisen päälle (yleensä mustamaalaamalla jollekin ulkopuoliselle) huonoja ominaisuuksiaan kuten vaikka sen, jos on seksissä kovin estynyt tms. heikkouksiaan, joita ei voi sietää ja joiden yli ei pääse. Tai vaikka mustamaalaa jonkun vihamiehistään levittämällä, että tämä on kamala valehtelija, vaikka on juuri siinä tilanteessa nimenomaan itse sitä (yleensä patologinen valehtelija).

Anteeksi sekava sepustus, saanette selvän kuitenkin.

Vierailija
7/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet ratkaissut ongelmasi väärällä tavalla.

Mitä odotit saavasi palkinnoksi, kun pesit miehen pyykkejä. Sinulla on paha läheisriippuvuusongelma ja heittäisin kysymyksen, onko alkoholiongelmakin. Sinun on otettava vastuu itsestäsi, lapsestasi ja kaikista asioistasi. Lueppa alkuun Tommy Helstenin kirja; Virtahepo olohuoneessa. Viina ei kuulu terveeseen elämään.

Vierailija
8/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu psykoterapiaan, hyödyt siitä varmasti.

Sinun pitäisi lakata ajattelemasta teidän suhdetta koska voit niin huonosti.

Ja varaa aika lastenvalvojalle, hän hoitaa asiat jos exäsi ei tule paikalle.

Lapsesi on oikeutettu elatustukeen.

Keskity itseesi ja lapseesi.

Voimia.

Vierailija
9/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä vaikutat epävakaalta ja mies narsistilta.   Epävakaat uhkailee itsemurhalla ja takertuu. Terapiaan.

Vierailija
10/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotit saavasi palkinnoksi, kun pesit miehen pyykkejä. Sinulla on paha läheisriippuvuusongelma ja heittäisin kysymyksen, onko alkoholiongelmakin. Sinun on otettava vastuu itsestäsi, lapsestasi ja kaikista asioistasi. Lueppa alkuun Tommy Helstenin kirja; Virtahepo olohuoneessa. Viina ei kuulu terveeseen elämään.

Tästä tapauksesta tosiaan vuosia. En juo alkoholia.

Ja olen tuon läheisriippuvuus ongelman itselleni myöntänytkin. En todellakaan tarkoittanut pahaa sillä, että pesin miehen pyykkejä. Teen kaikille ystävilleni vastaavanlaisia palveluksia, esim jos vierailen ystävieni luona ulkomailla, niin aina siivoan.

Ajattelin vain yllättää, mutta en ollut tajunnut että mies ei siitä pitäisi. Olen asiaa häneltä jo vuosia sitten anteeksi pyytänyt.

Ja palkintoa en odottanut, ajattelin vain helpottaa hänen elämäänsä. En ollut ymmärtänyt, että hän ei asiaa näkisi niin.

Ja minä kannan vastuun lapsestani ja itsestäni. Siksi hain apua. Lapsella on päivittäin kaksi lämmintä ruokaa, puhtaat vaatteet, harrastuksia ja yhteistä aikaa kanssani. Itse käyn töissä ja opiskelen samalla. Ainoastaan isä tulee ja menee miten haluaa. Välillä paikalla pari viikkoa ja sitten poissa kuukausia. Ap

Vierailija
11/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä vaikutat epävakaalta ja mies narsistilta.   Epävakaat uhkailee itsemurhalla ja takertuu. Terapiaan.

Olen lukenut tuosta epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja monet noista sopivatkin minuun, mutta vain tämän miehen kanssa. Minulla ei ole ollut koskaan samanlaisia ongelmia muiden kanssa tai kevyemmissä tapailusuhteissa. Voiko siis olla, että se tulee vahvasti esille vasta parisuhteessa? Ap

Vierailija
12/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ns rak (random act of kindness) läheisriippuvuutta? Mä olisin ainakin onnellinen, jos miesystävä kylään tulleessaan siivoaisi keittiön tai imuroisi. Voisi se pestä pyykitkin.

Vierailija
13/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen tuon läheisriippuvuus ongelman itselleni myöntänytkin. En todellakaan tarkoittanut pahaa sillä, että pesin miehen pyykkejä. Teen kaikille ystävilleni vastaavanlaisia palveluksia, esim jos vierailen ystävieni luona ulkomailla, niin aina siivoan.

Ajattelin vain yllättää, mutta en ollut tajunnut että mies ei siitä pitäisi. Olen asiaa häneltä jo vuosia sitten anteeksi pyytänyt.

Ja palkintoa en odottanut, ajattelin vain helpottaa hänen elämäänsä. En ollut ymmärtänyt, että hän ei asiaa näkisi niin.

Ja minä kannan vastuun lapsestani ja itsestäni. Siksi hain apua. Lapsella on päivittäin kaksi lämmintä ruokaa, puhtaat vaatteet, harrastuksia ja yhteistä aikaa kanssani. Itse käyn töissä ja opiskelen samalla. Ainoastaan isä tulee ja menee miten haluaa. Välillä paikalla pari viikkoa ja sitten poissa kuukausia. Ap

Ja saattaa olla, että tuon viiltelyjutun aikana olin myös polttanut pilveäkin. Aloin miehen seurassa kokeilemaan (muutamia kertoja) huumeita sillä mies käytti niitä ja käyttää edelleen. Jossain vaiheessa hän käytti kovempia aineita kuten metanfetamiini ja amfetamiini mutta nykyisestä tilanteesta en tiedä.

En siis syytä alkoholia ja pilveä käytöksestäni, mutta silloin tosiaan olin aika sekaisin.

Ja nykyään tosiaan alkoholia nauti lähinnä esim. Lasin viiniä jossain ystävän synttäreillä esim. Ap

Vierailija
14/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut tuosta epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja monet noista sopivatkin minuun, mutta vain tämän miehen kanssa. Minulla ei ole ollut koskaan samanlaisia ongelmia muiden kanssa tai kevyemmissä tapailusuhteissa. Voiko siis olla, että se tulee vahvasti esille vasta parisuhteessa? Ap

En nyt sanoisi että tulee esille kaikissa parisuhteissa.

Tämä sinun eka vakava suhde ja valitettavasti epäkypsän miehen kanssa joka hyppinyt vieraissa, kohdellut sinua epäkunnioittavasti.

Ei välitä aidosti lapsestaan, ei takaa pysyvää, kestävää ja luottamuksellista isäsuhdetta.

On hyvin itsekäs ja aihwuttanut sinulle tosi pahan olon.

Kun tervehdyt ja aikaa kuluu niin llydät varmasti aidon suhteen.

Sitä ennen hakeudu terapiaan itsesi vuoksi ja hoida elatusasiat kuntoon. Älä alistu lapsen isän pompotuksiin.

Parempia aikoja on tulossa.

Vierailija
15/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.

Kerro terapeutille pakonomaisesta trollaamisestasi.

Tsemppiä.

Vierailija
16/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia.

Hain apua kunnan kautta yli vuosi sitten, mutta edelleen ei ole tapahtunut mitään. Lääkkeitä annettu. Olin jo pääsemässä psykiatrin arvioon mutta lääkäri vaihtui ja jostain syystä passitti takaisin psykiatriselle sairaanhoitajalle ja lisää lääkkeitä.

Lastenvalvojalle mies ei saapunut aiemmin ja oikeuden kautta sain elatusasiat hoidettua.

Olemme käyneet tänä vuonna kerran lastenvalvojalla, mutta ei siellä saatu muu sovittua kuin, että miehen tulisi ilmoittaa viikko ennen tapaamisia (jos sellainen ollaan järjestämässä) hiukan onko tulossa ja monen aikaan ja sekään ei oikein pitänyt.

Nyt olen kyllä täysin kypsä ja haluankin keskittyä vain itseeni ja lapseeni. Kiitos sinulle

Vierailija
17/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia.

Hain apua kunnan kautta yli vuosi sitten, mutta edelleen ei ole tapahtunut mitään. Lääkkeitä annettu. Olin jo pääsemässä psykiatrin arvioon mutta lääkäri vaihtui ja jostain syystä passitti takaisin psykiatriselle sairaanhoitajalle ja lisää lääkkeitä.

Lastenvalvojalle mies ei saapunut aiemmin ja oikeuden kautta sain elatusasiat hoidettua.

Olemme käyneet tänä vuonna kerran lastenvalvojalla, mutta ei siellä saatu muu sovittua kuin, että miehen tulisi ilmoittaa viikko ennen tapaamisia (jos sellainen ollaan järjestämässä) hiukan onko tulossa ja monen aikaan ja sekään ei oikein pitänyt.

Nyt olen kyllä täysin kypsä ja haluankin keskittyä vain itseeni ja lapseeni. Kiitos sinulle

Vierailija
18/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi tulla esiin narsistisen miehen kanssa. Nyt huolehdi itsestäsi, järjestä elämäsi kuntoon ihan itseäsi varten (ja lasta tietenkin). Älä yritä saada miehestä ymmärtäjää, hän ei siihen pysty. Kuulostaa, että hänellä on sellaisessa puutteita. Ja vaikka sinulla ei välttämättä olisi minkäänlaista diagnosoitavaa persoonallisuushäiriötä, vaan haasteellinen elämäntilanne, joka on vienyt voimavaroja, voisi keskusteluapu silti olla todella hyvä juttu ja auttaa sinut jaloillesi. Tsemppiä!

Vierailija
19/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saattaa olla, että tuon viiltelyjutun aikana olin myös polttanut pilveäkin. Aloin miehen seurassa kokeilemaan (muutamia kertoja) huumeita sillä mies käytti niitä ja käyttää edelleen. Jossain vaiheessa hän käytti kovempia aineita kuten metanfetamiini ja amfetamiini mutta nykyisestä tilanteesta en tiedä.

En siis syytä alkoholia ja pilveä käytöksestäni, mutta silloin tosiaan olin aika sekaisin.

Ja nykyään tosiaan alkoholia nauti lähinnä esim. Lasin viiniä jossain ystävän synttäreillä esim. Ap

Siis lapsen isä pesunkestävä narkkari.

Parempi ettei ole enää kuvioissa, sinun ja lapsesi vuoksi.

Kai itsekin ymmärrät?

Tämähän selittää hänen käytöksensä, kovat huumeet ovat vaarallinen ja arvaamaton yhdistelmä.

Älä syyllistä enää itseäsi vaan katse tulevaisuuteen.

Ja hakeudu terapiaan, saat sieltä voimavaroja.

Sinun ja lapsesi on tulevaisuus.

Vierailija
20/20 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain polttelit jokusen kerran ja olet nyt raitis.

Kaikki me tehdään nuorena virheitä.

Nyt keskityt vain itseesi ja lapseesi.

Älä ajattele vanhoja asioita joita lapsen isä teki huumepäissään.

Ehkä parempi että ei ole teidän elämässä.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä