äiti-ihminen haluaa lopettaa nyt läskinä olemisen, neuvoja
Synnytyksestä 3kk ja ylimäärästä mielestäni vähintään 5kg. Painan 64kg ja pituutta 165cm. Täysimetys, mutta kilot on nyt tyssänneet ilmeisesti tähän.
Mies tekee pitkää päivää ja kotona vauvan lisäksi myös kolmevuotias, joten reippaat vaunulenkit ei onnistu. olen ostanut 3kg puntit, 8kg kahvakuulan ja ennestään on jumppapallo.
Voisitko suunnitella mulle muutaman jumppaohjelman, jotka onnistus täällä kotosalla lasten nukkuessa tai ympärillä hääriessä.
Ongelma-alueeni ovat vatsa ja perse. Edellämainittua peittää iso rasvavyölaukku ja jälkimmäistä ei ole nimeksikään. Jalat ja kädet ohuet. Selluliittiä minulla ei ole. Tissit isot. Selkäläskiä lavoissa.
Kiitän. Motivaatiota on. Voin tulla sitten kertomaan tuloksista.
Kommentit (26)
Youtubessa esim fitness blenderillä on tosi hyviä, täyspitkiä jumppavideoita. Osassa tarvii jotain välineitä (vaikka kahvakuula tai käsipainot), mutta monet menee täysin ilman mitään. Siellä on niin kymmenen minuutin tehovideoita kuin tunnin mittasiakin treenejä. Pyri tekemään yks per päivä, niin varmasti jo tehoaa.
Ja ruokavaliosta kannattaa karsia ylimääräset hiilarit. Itse oon pyrkinyt siihen että lounaalla en syö hiilareita ollenkaan, paitsi kasviksista, eli syön siis lihaa ja kasviksia vain. Päivällisellä syön sitten pienen määrän riisiä tai perunaa. Tarkista ettei sun jugurtit tai rahka ole sokeroituja. Pyri siihen että söisit sen puol kiloa marjoja ja kasviksia päivässä.
Taas yksi pihi ihminen, joka haluaa saada palvelua ilmaiseksi... Hmm... Mitäpä jos sijoittaisit kuntosalilla käymiseen ja pyytäisit sieltä personal traineria tekemään sinulle treeniohjelman?
Kun vauva päiväunilla niin 3v reppuselkään ja teet askelkyykkyjä. Punnerruksia , vatsiksia, selkälihaksia yms lasten kanssa lattialla, ja huomaat kuinka 3v innostuu myös "jumppaamaan". 3v pyörän selkään, vauva vaunuihin ja sinä saat lenkin
t. Äiti, joka tänään lapsille lettuja paistaessa teki 10 punnerrusta ja 10 vatsista aina letun paistuessa (15 lettua ja hyvä treeni tuli)
Tämä neuvo ei ole vielä sinulle ajankohtainen kun lapsesi on niin pieni, mutta jatkossa muista että äiti ei ole komposti tai jäteroskis. Itse sorruin kun on kaksi lasta, että äiti syö jämät mitkä lapsilta jää lautaselle tai maitomukiin.
Nyt pidän huolen että ruokailurytmi on ok ja äidinkin lautasmalli oikeaoppinen :)
Kolmevuotiaalle seisomalauta vaunuihin? Jaksaisitte lenkkeillä kauemmas leikkipuistoon kun esikoinen kulkee osan matkasta myös vaunujen kyydissä. Näillä etapeilla äiti pistää turbon päälle.
Osta tv2:n jumppavideoita. Tehokkaita, sopivan mittaisia (30min) ja monipuolisia treenejä. Osassa käytetään kahvakuulaa ym.
Mene kuntosalille et muuten pysty pudottaa se paskaa et kotona kattelet DVD yms..paras on kun on kannustus ja ystäviä aloittaa voi helpommil ryhmätunneil ja pikku hiljaa nostat treeni määriä itse käyn ny. bodypumpissa 5krt vk ja lenkillä ja bodybalancessa ja minulla kroppa tikis vaikka olen synnyttänyt. Mikä ei sit treenil lähde niin puukon alle eli iho jos jää se pitää leikata kaikil ei palaudu...
Miten kilot lähtivät esikoisen kanssa? Tuo painon jumitus tietyissä lukemissa voi olla hormonaalistakin. Itse luovutin laihdutusprojektin kanssa imetysaikana vauvan ollessa 5 kuukautta vanha. Se vararengas vyötäröltä ei vain lähtenyt, vaikka vähensin kulutuksen noin 1500 kaloriin päivässä. Normaalisti olen tuossa kalorimäärässä pysymällä pystynyt nipistämään lähemmäs kilon viikossa. Toisaalta, pystyin syömään jonkun 2200 kaloria lihomatta. Päätin, että kestän niiden 4-5 "ylimääräisen" kilon kanssa imetysajan, koska paino kuitenkin oli normaalin rajoissa. Kumma kyllä, laihduin heti imetyksen loputtua.
Eikö se kolmevuotias voi vaikka pyöräillä mukana tai seistä seisomalaudalla?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:37"]
Taas yksi pihi ihminen, joka haluaa saada palvelua ilmaiseksi... Hmm... Mitäpä jos sijoittaisit kuntosalilla käymiseen ja pyytäisit sieltä personal traineria tekemään sinulle treeniohjelman?
[/quote]
Minullakin on vähän sellainen tunne, ettei AP:n lihaskunto ja sitä kautta peruskulutus ole ollenkaan huonolla tasolla. Kuitenkin kuvioissa on myös tuo 3-vuotias esikoinen. Vähän rajumpaa tehojen nostoa kuin kärrylenkkeilyä siis tarvitaan, jos lihaskuntoa pyritään nostamaan. Ja laihtumiseen restriktiivistä dieettiä.
Lopeta se mussuttaminen, ihmisen ei tarvii syödä koko ajan. Ihminen tulee toimeen vähällä energialla Mäccäriaterialla ihminen juoksee maratonin.
Jätä kaikki ns. kevyt-tuotteet kauppaan. Syö ruokasi normaalirasvaisena, niin pysyt kylläisenä etkä tarvitse mussuttaa välipaloja.
Riko arki ja tee elämästäsi mahdollisimman mukavaa! Aktivoidu, harrasta hyötyliikuntaa esim. siivoamalla vihdoin kaapit ja varaston, näe muita äitejä lenkkien muodossa, käy uusissa paikoissa, harrasta mahd. korkeasykkeistä aerobista ja karsi turhat kalorit kasvisvoittoisella ruokavaliolla. Syödyt - tai syömättömät - kalorit ratkaisee eniten. Tsemppiä!:)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:04"]Mene kuntosalille et muuten pysty pudottaa se paskaa et kotona kattelet DVD yms..paras on kun on kannustus ja ystäviä aloittaa voi helpommil ryhmätunneil ja pikku hiljaa nostat treeni määriä itse käyn ny. bodypumpissa 5krt vk ja lenkillä ja bodybalancessa ja minulla kroppa tikis vaikka olen synnyttänyt. Mikä ei sit treenil lähde niin puukon alle eli iho jos jää se pitää leikata kaikil ei palaudu...
[/quote]Välimerkkejä on ihan hyvä käyttää vaikka ne ei kaikille tunnu olevan niin tärkeitä on helpompi lukea tekstiä ja menee paremmin perille kokeile joskus kiitos ja anteeksi.
Fitfarmilla alkaa maanantaina superdieetti nettivalmennus, 6vk ja 49€ muistaakseni. Liity sinne äläkä kinu ilmasia treeniohjelmia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:32"]
Synnytyksestä 3kk ja ylimäärästä mielestäni vähintään 5kg. Painan 64kg ja pituutta 165cm. Täysimetys, mutta kilot on nyt tyssänneet ilmeisesti tähän.
Mies tekee pitkää päivää ja kotona vauvan lisäksi myös kolmevuotias, joten reippaat vaunulenkit ei onnistu. olen ostanut 3kg puntit, 8kg kahvakuulan ja ennestään on jumppapallo.
Voisitko suunnitella mulle muutaman jumppaohjelman, jotka onnistus täällä kotosalla lasten nukkuessa tai ympärillä hääriessä.
Ongelma-alueeni ovat vatsa ja perse. Edellämainittua peittää iso rasvavyölaukku ja jälkimmäistä ei ole nimeksikään. Jalat ja kädet ohuet. Selluliittiä minulla ei ole. Tissit isot. Selkäläskiä lavoissa.
Kiitän. Motivaatiota on. Voin tulla sitten kertomaan tuloksista.
[/quote]
Et sinä millään jumpalla kiloja pois saa. Ruokavaliolla onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:55"]
Jätä kaikki ns. kevyt-tuotteet kauppaan. Syö ruokasi normaalirasvaisena, niin pysyt kylläisenä etkä tarvitse mussuttaa välipaloja.
[/quote]
AAA, Samaa kirjoitin yllä.
'Kevyt' tuotteet = rasva pois, sokeria tilalle (eli pahin mahdollinen yhdistelmä)
rasva saa nopeasti luonnollisen kylläisen tunteen, rasvan poisto lisää tuotteiden menekkiä. esim. ostat 4 pakkauksen kevyt jugurttia... sen jälkeen mikään nälkä ei lähde ja otat toisen...
efektiä lisää se että lisätty sokeri nostaa nopeasti veren sokeria... ja laskee yhtä nopeasti. ja veren sokerin lasku tuo nälän tunteen.
liika veren sokeri johtaa siihen että kroppa muuttaa sokerin vararavinnoksi eli läskiksi.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2013070317222340_kn.shtml
Tuossa on sulle hyvä kotitreeni. Mutta kuten sanottu, ruokavalio on tärkein laihtumisessa.
Laske netistä kalorilaskurilla miten paljon kulutat kaloreita ja sen mukaan suunnittele syömiset. Esim. jos kulutus on 2000 kcal/vrk ja syöt niin että tulee 500 miinuskaloria eli 1500, laihdut n.0,5 kg/vk.
Aamupala vaikka kaurapuuro tai rahka &mehukeitto, välipalaksi manteleita ja hedelmä. Lounas salaatti (kana/kala tai muu vähärasv.liha). Pyri syömään 5 pientä ateriaa päivän aikana niin saat tasaisesti energiaa eikä verensokeri pääse laskemaan. Älä syö tyhjiä kaloreita, pasta, vaalea leipä, peruna jne...Hyviä rasvoja pitää saada esim. avokado, pähkinät, oliiviöljy...
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 04:00"]
http://www.iltalehti.fi/terveys/2013070317222340_kn.shtml
Tuossa on sulle hyvä kotitreeni. Mutta kuten sanottu, ruokavalio on tärkein laihtumisessa.
Laske netistä kalorilaskurilla miten paljon kulutat kaloreita ja sen mukaan suunnittele syömiset. Esim. jos kulutus on 2000 kcal/vrk ja syöt niin että tulee 500 miinuskaloria eli 1500, laihdut n.0,5 kg/vk.
Aamupala vaikka kaurapuuro tai rahka &mehukeitto, välipalaksi manteleita ja hedelmä. Lounas salaatti (kana/kala tai muu vähärasv.liha). Pyri syömään 5 pientä ateriaa päivän aikana niin saat tasaisesti energiaa eikä verensokeri pääse laskemaan. Älä syö tyhjiä kaloreita, pasta, vaalea leipä, peruna jne...Hyviä rasvoja pitää saada esim. avokado, pähkinät, oliiviöljy...
[/quote]
Ihan hyvä, mutta ihminen ei ole kone, joten kaloreiden kulutus on aika vaikee laskee. Eri ruoka-aineetkin käyttäytyy eri tavalla kehossa. Auton kulutus on matematiikka, ihmisen ei.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:55"]
No syön aika tavallista ruokaa. Aamupalaksi jogurttia/rahkaa, kanamunia, puuroja tai ruisleipää. Suomalaisia ruokia (keittoja, patoja, pastaa, perunaa, lihaa). Välipalaksi hedelmiä tai marjoja. Liian vähän kasviksia. Juon tosi paljon vettä. Herkkuna digestive-keksi kahvin kanssa silloin tällöin.
[/quote]
jos noilla ei tipu niin hiilareita alas. pastaa, perunaa voi vähentää. hedelmissä sokereita, joten niitä vois korvaa kasviksilla.
jos syöt rasvattomia jugurtteja/rahkoja niin niissä voi olla lisättyjä sokereita.