Alapään muutokset raskaudessa (ei löystymisjuttuja)
Olen viikolla 26+3 raskaana ja äsken alapäätä sheivatessa (joka muuten on jo vaikeaa tän mahan kanssa) huomasin kyykistyessä että alapääni oli muuttunut, siitä on tullut turpea ja "lösähtänyt", häpyhuulien ympärille oli tullut poimuja ja "lisä-ihoa". Enkä nyt puhu mistään tiukkuudesta vaan pelkästään sen ulkonäöstä.
Voiko moinen muutos johtua raskaudesta ja kai tuo palautuu entiselleen vauvan syntymän jälkeen?
Kokemuksia siis kaipailen..
Ps: miten olette hoitaneet pilden sheivauksen loppuraskaudessa?? :D
Kommentit (18)
En ymmärrä miten joku nainen ei yllä sheivata raskauden ajan? :O Itsellä ei tuottanut ikinä ongelmia ja posliini olin silloinkin kun synnytin..
Intressit oli ihan toisaalla kun olin raskaana.
Ekan raskauden aikana pidin brassin kunnossa sokeroimalla ihan loppuun asti, toisessa raskaudessa pidin bikinirajan kunnossa sokeroimalla ja pinseteillä.
Pimpsa näyttää samalta kuin ennen raskauksia (kuvia on joihin verrata....) Lantionpohjan lihakset eivät ole vielä palautuneet kokonaan ennalleen 4kk synnytyksestä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:25"]
Eihän se oo enää samanlainen.
[/quote]
Eikä kukaan oletakaan että olisi. Se on pieni muutos elämään verrattuna lapsen vaikutukseen.
Jätin sheivaamatta, oli kiva kun synnytyksen jälkeen sai taas kaikki vetää pois. :) Tuntui hyvin mitättömältä murheelta ne karvat raskausaikana.
Joo viikko 28 menossa ja en enää kanssa nää sheivata, käsikopelolla siis. Mut oon huomannu myös Ton muutoksen, että paikat turpeammat ja kun työntää sormen sisään niin tiukkuus on edelleen sama mutta turpean tuntusta on sielläkin. Väri on tosin edelleen sama.
Tuttu juttu :). Ja palautuu kyllä synnytyksen jälkeen ennalleen.
Mä en nää muuta eroa ekan ja yhen lapsen jälkeen kuin et limakalvot on pikkasen tummemmat. Sisempää jopa sinertävän punaiset pysyvästi.
Ei ole vaaleanpunainen ruusunnuppu enää.
Yök. On se kyllä löysäkin. Ja se EI muuten oikeasti palaudu.
itellä tummu ja turpos myös, nopesti synnytyksen jälkeen palas ennalleen :) kai se lisääntyneestä verenkierrosta johtuu? itse sheivailin ihan käsikopelolla, tunnustelin, missä on karvoja ja siitä sitten ajelin. teen tosin niin muutenkin kuin vaan raskaana ollessa
Joo sama juttu! Nyt rv 28 enkä enää näe sheivata ollenkaan. Jos kurkkii mahan sivulta voi vähän nähdä mutta ei tarpeeksi... Nähdään pilden kanssa toisemme sitten syksyllä seuraavan kerran.
Siinä se taas nähdään. Lapsenteko tuhoaa pimpan ja tekee siitä irvokkaan. Ei käy kateeksi noita miehiä!
En ole varmaan viikkoihin ylettynyt itse sheivaamaan. Mies toivoo kuitenkin sheivattua, joten sheivaa puolestani.
Palautuu ennalleen ja johtuu lisääntyneestä verenkierrosta ja myöhemmin kai paine alueella muutenkin vatsan vuoksi kasvaa. Voi tulla suonikohjujakin häpyhuuliin... Jos oikein turpoaa niin vältä seisomasta liian pitkiä aikoja ja lepäile pituusasennossakin usein.
Yyöökkk suonikohjuja pillussa xD