Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teen ompelukoneella trikoopaidan reunan "kanttinauhan" jos se olisi samasta materiaalista kuin itse paitakin?

Vierailija
28.06.2021 |

Tiedättekö esim. topeissa kun on hihansuissa ja kauluksessa semmoinen slipare reunassa? Tai vauvan bodyissä jne? Niin saako tuon tehtyä ilman saumuria nätisti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sopivan väristä nauhaa. Jos sen leikkaa itse, pitää kangasta olla aika paljon, sillä se pitää leikata 45 astetta vinoon, että se joustaa oikein. Ja jos tekee pienistä pätkistä (jolloin kangasta ei tarvittaisi niin paljon, tulee paljon saumoja, jotka eivät sitten asetu nätisti. 

Vierailija
2/5 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sopivan väristä nauhaa. Jos sen leikkaa itse, pitää kangasta olla aika paljon, sillä se pitää leikata 45 astetta vinoon, että se joustaa oikein. Ja jos tekee pienistä pätkistä (jolloin kangasta ei tarvittaisi niin paljon, tulee paljon saumoja, jotka eivät sitten asetu nätisti. 

Pitääkö trikookin leikata noin paljon vinoon? Saakohan jostain Eurokankaasta jotain semmoista valmista resorinauhaa eri väreissä? Kun sitä trikootakin mietin metsästää ensihätään jostain palalaarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö trikookin leikata noin paljon vinoon? Saakohan jostain Eurokankaasta jotain semmoista valmista resorinauhaa eri väreissä? Kun sitä trikootakin mietin metsästää ensihätään jostain palalaarista.

On niitä joitakin värejä saatavilla, ei nyt tietenkään jokaista sävyä. Kyllä se käsittääkseni pitää leikata 45 astetta vinoon.

Vierailija
4/5 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinonauha on oikea termi googlailulle. Erilaisissa nettikaupoissa on paremmat valikoimat kuin eurokankaissa. Löytyy eri värejä ja materiaaleja. Ja ohjeita ompeluun.

Voi toki tehdä samastakin kankaasta, mutta sinulla ei taida olla tarpeeksi sitä? Pitää leikata kunnolla vinoon jos ns kanttaa. Ei istu muuten siisisti. Eri asia jos teet pelkkiä 'resoreja'.

Vierailija
5/5 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mikä se sitten on se nauha jota voi laittaa vaikka pikkarin reunaan? Kun tosiaan nyt haluaisin tehdä itselle jostain ns. jämätrikoista pitkiä toppeja ja vaikka ne loput palat voisi käyttää pikkuhousuihin kokonsa puolesta niin onkohan hankalaa ilman saumuria? Sitten katsoin että resorina olisi enemmän sävyjä, voisikohan tuo toimia topin reunaan? Kun niissä vauvojen bodeissa mihin tulee nepparit on ainakin sellaista ribbimäistä se reunus? Toihan ei tulisi kuin kaulukseen ja hihansuihin kun helmaan tulisi päärme niin ei sen väliä vaikei nyt ihan järkevä olisi. Kunhan kangas olisi nätti. Ajattelin että joku 80 cm pala jo riittäisi ja siitä saisi leveyden puolesta parikin toppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä