TODELLA runsas vetinen ovulaatiovuoto
Mulla on joka kuukausi sillä viikolla kun ovulaatio on, erittäin runsasta vetistä vuotoa. Muutamana päivänä vatsassa tuntuu kouristus ja vaaleaa, ihan nestemäistä vuotoa (lähes kuin vettä) tulee kerralla n. 0,5-1dl eli todella paljon! Sanomattakin selvää, että housut kastuvat ihan kunnolla. Onneksi olen sellaisessa työssä että pääsee housut helposti vaihtamaan. Edes kuukuppi/tamponi ja paksu yöside eivät aina riitä tälle vuodolle, sillä sitä saattaa tulla kerralla niin paljon. Tämä tapahtuu 1-2krt/päivä muutaman päivän ajan. Olen käynyt kolmella eri yksityisellä gynellä tämän vuoksi mutta kaikki ovat antaneet saman vastauksen: ovulaatiovuoto on normaalia ja sen määrä vaihtelee. Mutta ei tämä kyllä normaalia minusta ole. Onko kellaan kokemuksia/ jotain apua saatu samanlaiseen vaivaan? Virtsankarkailusta ei varmasti ole kysymys vaan vuoto tulee nimenomaan kohdusta(?) tai yhden lääkärin mukaan kohdun suulla olevista rauhasista. Vauva on ollut haaveena jo reilusti yli vuoden. Olen saanut yhden aikaisen keskenmenon ja en voi olla ajattelematta että tällä asialla on jotain vaikutusta asiaan. Ultrattu on moneen kertaan eikä mitään kummallista löyty (esim. nestekystiä jotka vuotaisivat...)
Kommentit (9)
Ei pitäisi olla mitään tulehduksia. Viimeksi sain hiivakuurin, niin puikkoina kuin tabletteinakin varmuuden vuoksi, mutta ei apua. Ja jos olisi tulehduksesta johtuvaa, niin uskoisin että olisi jatkuvaa mutta tätä vuotoa esiintyy ainoastaan ennen ovulaatiota muutamana päivänä (kun estrogenitasot nousevat?), eli jollain tapaa ehkä hormonaalista. Hirvittää se päivä kun olenkin sellaisessa tilanteessa että joku huomaa ja luulee että olen pissannut housuun...
Täällä kohtalotoverisi! Siis hirveää! Olet kuvannut oireeni sanatarkasti. Minulla se alkoi teini-iässä, katosi sitten ja oli poissa n. 15 vuotta kunnes kolmannen (normaalin) raskauden jälkeen alkoi uudelleen entistä hurjempana. Nyt jo jatkunut 11 vuotta... Mainittakoon että viimeisen raskauden alkukuukausina samat oireet, vaattet vaihtoon muutaman kerran päivässä... siis hormonaalista on mutta ei ilmeisemmin haittaa vauvan hankkimista!
Täällä myös samoista oireista kärsivä! Minulla nuo ovulaatio vuodot alkoivat synnytyksen jälkeen. En myöskään usko että vaikeuttavat raskautumista.
Ihana kun ilmoittauduit, aina sitä ajattele että on ihan yksin omien ongelmiensa kanssa . Onko sulla jotain kikkakolmosia, kuinka varaudut tähän vuotoon? Pakko pitää aina mustia housuja kierron puolivälissä , kun niissä ei suuri lätäkkö haarovälissä näy...Jännää, kun mulla tämä kävi ekan kerran kun söin vielä pillereitä (vaikka silloin ei mitään ovulaatiovuotoja pitäisi olla). Ja nytkin välillä on kuukausia, kun vuotoa ei juurikaan tulee mutta esim. tämän viikon alkupuolella tuli sekä maanantaina että tiistai niin että housut kastuivat ihan kauttaaltaan kuukupista huolimatta...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:36"]
Hpv?
[/quote]
Ei ole!
Papatestit ovat aina olleet täysin puhtaat ja viime syksynä viimeksi otettu keskenmenon yhteydessä sukupuolitautitestinäytteet, kaikki puhtaita. Mitään tauteja ei muutenkaan ole ikinä ollut, eikä edes todettua hiivatulehdusta. Valkovuoto on mulla muuten ympäri kierron melko niukkaa.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:59"]
Papatestit ovat aina olleet täysin puhtaat ja viime syksynä viimeksi otettu keskenmenon yhteydessä sukupuolitautitestinäytteet, kaikki puhtaita. Mitään tauteja ei muutenkaan ole ikinä ollut, eikä edes todettua hiivatulehdusta. Valkovuoto on mulla muuten ympäri kierron melko niukkaa.
Sama juttu täällä, terv. nelonen. Ensimmäisen ja kolmannen lapsen välisenä aikana (10 vuotta) minulla oli ns. merkkivuoto ovisten aikaan mutta kolmannen lapsen jälkeen se muuttui täksi niagaraksi!
AP
[/quote]
Onko testattu tulehdukset?