Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marginaalisesti etinen lisä istukka.

Vierailija
26.06.2014 |

Aloitan tänne uuden ketjun kun en löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua mistään :/

Eli odotan kolmatta lastani, tällä hetkellä rv:t 20+3. Alkuraskauden ongelmia on löytyny vaikka muille jakaa. Olen vuotanut verta raskausviikosta 9 lähtien ja 10 viikolla todettiin istukan olevan osittain kohdunsuun päällä+5.5cm hematooma istukan ja kohdunseinämän välissä, lisäksi 10 cm cysta oikessa munasarjassa, TAAS. Just leikattiin viime lokakuussa.

No viikolla 18+0 kävin taas rajun verenvuodon takia päivystyksessä ja pääsin heti päivystävälle gynelle. Istukka oli siirtynyt kohdunsuulta etuseinämään ja hematooma "tipahtanut" kohdun suulle ja oli enää 1.5cm pitkä, ja vuoteli siksi. Sanoi että kun menen rakenne ultraan niin lääkäri käy tarkistamassa erikseen taas hematooman tilanteen. Sen jälkeen olen vuodellut päivittäin vähän

Nyt rakenneultrassa kävin maanantaina, siellä kätilö sanoin ultrauksen jälkeen lääkäriä odotellessa että minun PAPP-A arvo eli joku istukan proteiini arvo on hieman alhainen niin varataan 28rv:lle kontrolli ultra. No lääkäri tuli sitten ultraamaan hematooman ja sanoi että on edelleen 1.5cm hematooma kohdun suulla, niin laitetaan seurannat 4 viikon välein Äitipolille jatkossa (pääsempähän katsomaan vauvaa useammin :D ) Samalla sanoi että kohdun suulle on kasvamassa lisä istukka. :O

Kun malttamaton olen niin kiinnostaisi tietää että jos vauvan istukka oli ennen osittain kohdunsuun päällä mutta siirtyi viikkoon 18 mennessä etuseinämään, ja lisäistukka on alkanut muodostumaan vasta viikolla 20+ kohdunsuun päälle niin lähteeköhän se enää siirtymään siitä pois? Mistä lisä istukan muodostuminen johtuu? Mitähän tuo PAPP-A arvo kohdallani meinaa?

Eli olen siis 32 vuotias kohta kolmen lapsen Äiti, sikiöseulonnan verikokeet oli muuten normaalit. Ikäriski 1:750, riskiluku 1:769 (raja 1:250) ja 18-tris.riski 1:748550 (raja arvo 1:150), eli hyvät arvot on ainaki. Ainoastaan tuo PAPP-A arvo oli hieman alhainen ja vauvan rakenteet oli täysin normaalit.

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan