Miksi arvostella muita esim. rannalla?
Olen ollut paljon rannalla lasten kanssa ja huomiota on kiinnittänyt, kuinka vieraat ihmiset saattavat keskustella kovaan ääneen esim. nuorten naisten bikineistä, joissa osa pakaroista näkyy. Mihin sillä pyritään, hämmentämään tämä nuori tai tuottamaan pahaa mieltä? En muutenkaan tajua, miksi toisten pukeutumista tai tyyliä arvostellaan. Mielessäänhän meistä jokainen voi ajatella mitä haluaa, mutta miksi sanoa se kovaan ääneen. Mulle on ainakin täysin sama, millaiset vaatteet toisilla on, onko joku isokokoinen tai sitten vastaavasti todella pieni. Joskus kuullut, että ylipainoisten ei pitäisi pitää legginssejä. Mutta miksi se haittaa, eikö voi katsoa muualle, jos se vaivaa? Sama juttu kuin imetyksen kanssa, miten ketään voi ärsyttää, jos jotain vauvaa syötetään. Etenkään kun kukaan ei pakota seuraamaan tapahtumaa.
Eikö ihmiset voisi keskittyä enemmän omiin asioihin ja omaan porukkaan. Jos joku ei miellytä, sen voi pitää omana tietona.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset puhuvat ääneen arvostellen muista ihmisistä? No, eipä tuollaisten mielipiteillä juuri ole arvoa.
Kyllä ainakin täällä Helsingin isoilla rannoilla. Välillä itse ei uskokaan kuulemaansa. Viime viikolla rannalla erästä keski-ikäistä naista rupesi sanojensa mukaan yököttämään naisten liian paljastavat bikinit. Ja teki sen kyllä kuuluvasti selväksi.
Meikää ärsytti eilen kun eräs nainen tuijotti toista tosi isokokoista naista halveksivasti ja pyöritteli näkyvästi silmiään. Totesi vielä miehelleen ”herranjumala”.
herranjumala katsoin tarkasti ja varmasti pyöritteli silmiään. sinä luulit jotain kun näit pari pulskempaa joita iljeksit niin tulit tänne kertomaan etten se minä ollut. huom uusi suomalainen sana uimarantojen hirviöille, eivätrhän he saa tuodä läskejään nuorten ja nättien ulottuville. vai ihan pyörittelivät silmiään minä en edes osaisi
Nuorten naisten, jos on timmissä kunnossa, vilkkuvat pakarat saavat aikaan seisokin. Kiva antaa puolijähmeän näkyä ja iskeä silmää.
Vierailija kirjoitti:
herranjumala katsoin tarkasti ja varmasti pyöritteli silmiään. sinä luulit jotain kun näit pari pulskempaa joita iljeksit niin tulit tänne kertomaan etten se minä ollut. huom uusi suomalainen sana uimarantojen hirviöille, eivätrhän he saa tuodä läskejään nuorten ja nättien ulottuville. vai ihan pyörittelivät silmiään minä en edes osaisi
Mulla on kyllä perheessäkin erikokoisia ihmisiä eikä tulisi mieleen iljeksiä ketään. Tai no, on aina ällöttänyt muiden kiusaajat. Vaikka onhan siinäkin usein kysymys epävarmuudesta.
Harmittaa vaan nyt etenkin kun on omia lapsia. Ei haluaisi heidän kasvavan maailmassa, jossa ihmisiä arvotetaan. Aikuisten pitäisi olla mallina lapsille.
Mä törmäsin pari päivää sitten rannalla setämiehiin, joilla oli tarve heittää typerää ja kulunutta läppää kaikista naispuolisista. Itsehän sain osakseni tämän vanhaakin vanhemnan mahtava peräsin ja pulleat purjeet -heiton. No ihan sama, mun 43-v peräsimeni ja purjeeni ei paljoa hätkähdä edes limaisista sedistä, mutta kyllä saaaatana meni kuppi nurin kun jotain 13-v tyttöjen kypsyvistä hedelmistä alkoi tulla juttua. Ja vielä viittivät änkyttää, että mä vaan kuvittelen mielessäni jotain.
Oikeastiko ihmiset puhuvat ääneen arvostellen muista ihmisistä? No, eipä tuollaisten mielipiteillä juuri ole arvoa.