Mitä dieettejä olet kokeillut? Miksi?
Kommentit (6)
Omakeksimääni dieettiä. Aamupalaksi kaksi ruisleipäviipaletta, päällä juustoa ja kurkkua, muki maitokahvia. Illalliseksi kanafilee ja vihanneksia. Ei muita aterioita päivän aikana. Kokeilin siksi, että olin ylipainoinen.
5 ateriaa päivässä, jotta nälkä pysyy poissa. Samalla painoa on lähtenyt pois.
Älä syö mitään - dieettiä. Koska olen läski.
t. teini
Miksi? No siksi kun olen kolmenkympin jälkeen alkanut voimakkaasti lihoa ihan tavallisella ruoallakin... Olen etsinyt sitten tehokkaita juttuja mutta toistaiseksi mikään ei ole pysyvästi auttanut. Kokeiltuja:
Painonvartijat. Laihduin tällä 16 kg, mutta heikko ja nälkäinen olo oli suuren osan aikaa. Joten sitten kun "kuuri" loppui, en jaksanut pitää 18 pisteen ruokavaliota ja aloin lihoa takaisin nopeasti.
Lentoemäntädieetti: Lyhytdieetti jolla saa nesteturvotuksen pois esim. juhliin nopesasti. Ei varsinaisesti laihduta juurikaan rasvaaa lyhyen kestonsa takia, mutta ihan toimiva hätäapu.
Karppaaminen kahdella eri tavalla, Atkins ja myöhemmin Antti Heikkilän Pellinki-dieetti. Ensimmäisellä kerralla Atkinsilla paino laski nopeasti 6 kg, siihen pysähtyi sitten. Olo oli tympeä ja raskas lähes koko ajan. Vuosikymmen myöhemmin koitin Heikkilän ruokavaliota, ja paino ei laskenut alun muutaman kg nestepudotusta lukuun ottamatta ollenkaan, päinvastoin pyrki nousemaan kun tuli kauhea himo rasvaisiin maitotuotteisiin.
Zone: Ihan jumalattoman hankalaa laskeskella niitä ravintoainesuhteita, ei jaksanut tätä kuin kuukauden verran.
Nutrilett: 10 viikkoa VLCD-pirtelöllä, painoa lähti 18 kg. Valitettavasti seurauksena ahmimishäiriömäinen ruoanhimo, jota en pystynyt hillitsemään yhtään vaikka kuinka yritin, joten lihoin kilot äkkiä takaisin, ja vähän korkoja päälle.
5:2 pätkäpaasto. Ei toimi mulla ollenkaan, minulla on paastopäivien jälkeen aina aivan hillitön nälkä jonka kourissa liian usein ratkean syömään liikaa niin että paastopäivän kalorien säästö kumoutuu. Lisäksi olo uskomattoman huono paastopäivinä, töissä olo esimerkiksi aivan mahdotonta.
Välimeren dieetti. Tämä tällä hetkellä päällä. Toistaiseksi tuntuu toimivan hyvin, joskin painonlasku varsin hidasta, puolisen kiloa viikko. Mutta minulle tuntuu sopivan esim. iltapainotteinen syöminen ja välipalojen poisjättö hyvin. Samoin se että saa syödä esim. viljaa ja viiniäkin, jotka yleensä on aina dieetillä mulle ollut kiellettyjä. Mutta lukuisten aiempien laihdutusyritysten jälkeen en jaksa vielä olla optimistinen, pelottaa että tuleeko jossain vaiheessa tälläkin se kauhean ahmimishimo ja sitten kaikki menee plörinäksi...
Gluteeniton dieetti keliakian takia. Kaipaan ruisleipää, pakko myöntää.