"Olis kiva nähdä joku päivä?"
No niin olisi.
Mutta muistatko kuulleesi otsikon fraasin, mutta siihen se sitten jääkin jos et itse tapaamista järjestä ja ehdota?
Aiemmin minä niin teinkin. Kaikilla oli kivaa jne. Mutta nyt en vain enää jaksa. En jaksa olla aina se, joka ehdottaa ja organisoi. Jos minua halutaan tavata niin voi se toinenkin osapuoli joskus olla aktiivinen asian suhteen.
Osa tuttavista/kavereista on sitten jäänytkin kokonaan kun en ole ollut mitään itse sopimassa, mutta silloinkin jos sattumalta joku viesti vaihdetaan, tulee tuo samainen lause toiselta osapuolelta heitettyä.
Älä edes sano/kirjoita sitä jos et aio mitään asian eteen tehdä.
Kommentit (18)
Aamen! Moni lupaa köyköisesti, mutta puheen tasolle ne jäävätkin. Multa on kavereita ja ihan läheisiä ystäviä pudonnut kyydistä, kun luulevat, että "kyllä se Maiju taas järjestää jotain kivaa", mutta tämä Maiju ei enää jaksa järjestää, kun se on aina se Maiju, kun järjestää. Joten järjestelyt ovat jääneet. Kyseessä eivät ole mistään isoista kinkereistä, ihan tavallisista tapaamisista ja esim. pizzalla käynnistä. Kun ei ole kukaan enää järkkäilemässä, niin ovat tapaamiset vähentyneet, oikeastaan loppuneet. Ovat vissiin käyttäneet hyväksi, niin luulen.
En minä oikeasti tarkoita, että pitäisi nähdä, kunhan kohteliaasti noin sanon. Vaihtarivuosi USAssa opetti, että tuo on ihan tyylikäs tapa kertoa, että jos tapaamme uudestaan vaikka baarissa, niin voit tulla juttelemaan, vaikka emme mitään sydänystäviä olekaan. Jotenkin nolottaa, kun toinen ottaa asian tosissaan kuten ap ja ryhtyy järjestämään sitä tapaamista. Se nimenomaan konditionaalisesti olisi kiva, mutta ei todellakaan välttämätön asia.
Itsekin olen aina joutunut olemaan se järkkäilijä pääasiassa. En jaksanut enää, nyt oon aika yksin. Ja mieluummin oon näinkin, kuin aina se joka järkkää ja ehdottaa. Jos joku haluaa ankeaa seuraani, ottakoon itse yhteyttä.
Paljon vähemmän tulee ihmisiä nähtyä nykyään, kun lopetin "matkanjohtajana" olemisen. Eli odotan vaihteeksi, että joku muu suunnittelee, lyö päivän lukkoon, varaa aktiviteetit, varaa majoituksen, miettii ruokapuolen/ravintolat yms. Tai että joku kutsuisi valmiiseen pöytään kotiinsa (kuluihin osallistun aina tottakai)
Toihan on just sellanen fraasi mitä sanotaan kun törmätään puolituttuun naapurinveljenkaimaan.
Ei se oikeasti meinaa että tavataan sovitusti.
Hyvä että älysit lopulta lakata painostamasta ihmisiä, jotka eivät kaipaa paskaa seuraasi. Kauan siinä kesti.
Soitellaan tai viestitellään kun on asiaa, ehkä kerran kuussa tai kahdessa. On ihan sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan tai viestitellään kun on asiaa, ehkä kerran kuussa tai kahdessa. On ihan sopivasti.
Oho väärä keskustelu.
Tuo on pelkkä fraasi, sama kuin 'miten menee', vaikkei oikeasti tarkoita että toinen alkaa selostaa kuulumisiaan. Ei tarkoita mitään muuta kuin että toinen haluaa olla kohtelias.
Viimeksi kuulin tuon eräältä vanhalta miespuoliselta tuttavalta. Hän on useinkin flirtannut minulle vaikka olen varattu. Eli siksi se siis jäi siihen.
Saattaisi kertoa myös sen toisen osapuolen epävarmuudesta, eli kenties siksi sinä olet ollut aloitteellinen.
Kuuluu samaan sarjaan kuin "Mennään joku päivä lounaalle / kahville /töiden jälkeen yhdelle" tai "Tavataan lähiaikoina, että saadaan jutella oikein kunnolla". Jätän tuollaiset fraasit omaan arvoonsa. Eri asia sitten, jos tuo sanoja todella ottaa yhteyttä ja ehdottaa, milloin ja missä tavataan, mutta harvoinpa näin tapahtuu.
Pyydetään käymään, oikein vingutaan sitä. Sitten kun olet tulossa, ei, ei sovikaan.
Älkää pyytäkö käymään jollette sitä tarkoita!
Minulle ei ole kukaan sanonut. Itse olen sanonut monellekin eli kertonut näin, että haluaisin pitää yhteyttä ja tavata. Mitään jatkoa ei ole seurannut kuitenkaan.
Jep. Kyllästyin itsekin olemaan aktiivinen ja hengailen nykyään vain sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa toimiminen on molemminpuolisia. Aika paljon katosi ns "hyviäkin" ystäviä. Helppo tapa todeta ketkä niitä oikeita ystäviä oikeasti ovat. Loput voivat vaikka ripustaa itsensä pihapuuhun puolestani, ei hetkauta enää.
Osan mielestä heitto, joka ei tarkoita mitään ja osan mielestä osoitus kiinnostuksesta tavata uudestaan.
Eikö tässä nyt vaan voisi olla hyvin selkeä ja sanoa mitä tarkoittaa. Kohteliaasti voi myös lopettaa sanomalla esim. näin "Oli kiva nähdä." eikä se tarkoita mitää sen kummempaa.
Varmasti osaa ei kiinnosta nähdä ollenkaan ja vain heittävät kommentin ajattelemattomuuttaan ilmoille, mutta kyllä osa näyttää aidosti nauttivan seurasta ja järjestelyistä kunhan joku sen tekee toisten puolesta.
Törpöt sanovat asioita mitä eivät tarkoita.
Itse sanon mitä tarkoitan ja jätän toisen osapuolen vastuulle jatkon, koska moniei tarkoita mitä sanoo...
Selvä.