Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset näyttävät nyt, millaisista tatuoinneista he haluaisivat eroon: ”Aloin itkeä, kun heräsin”

Vierailija
26.06.2021 |

Tatuointi ei aina mene nappiin. Kerroimme hiljattain tatuoinneista, joita suomalaiset poistavat tällä hetkellä laserhoidoin.

Poistoprosessi ei ole kuitenkaan aina mahdollinen. Syy voi olla taloudellinen, terveydellinen tai se, että kuvaa on yksinkertaisesti hankala poistaa tai peittää.

Pyysimme lukijoiltamme kuvia arkistojen kätköistä: tältä näyttävät tatuoinnit, joista suomalaiset haluaisivat eroon.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008076532.html

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalia sotkuja, onneksi olen valinnut omat tatuointini (ja etenkin niiden tekijät) paremmin.

Vierailija
42/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomas että suurin osa oli naisilla, varsinkin nuo makkarasormet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä hyvännäköistä tatuointia nähnyt, vaikka olisi kalliilla tehty.

Vierailija
44/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuherrokset usein kaverin tai tutun tekemiä kun ei raaskita maksaa käypää hintaa laatutatuoinnista. Kaikki varmaan tietää näitä amatööritatuoijia 😅

Sanopa muuta! Ihan kamnmotuherruksia, yleensä kännissä ja läpällä, tai kaverilta 50 eurolla.

Oikea tatuointi, hyvä sellainen ammattilaisella, lähtee 100€/h taksalla. Keskihinta liikkuu yhdessä kuvassa siinä 250-450 euron välillä. Hihasta, puolihihasta, saatikka selästä, saakin sitten pulittaa tonnista viiteen tonniin.

Vierailija
45/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnin esteitä

– Raskaus. Tatuointivärien turvallisuudesta sikiön terveydelle ei ole tarpeeksi tietoa. Myös imetyksen aikana tatuoinnin ottamista kannattaa välttää.

– Verenvuototauteja sairastavien sekä immuunipuutos - ja ihotautipotilaiden tulisi keskustella erikoislääkärin kanssa tatuointien riskeistä.

– Jos sydämestä on joskus kuulunut sivuääni, tatuoinnin ottamiseen voi liittyä kohonnut sydänläppätulehduksen riski. Asiasta kannattaa keskustella erikoislääkärin kanssa ennen tatuoinnin ottamista.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/dfde676e-2c89-4948-85d0-af8cf…

Vierailija
46/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että rahaa riittää tatuointiin, mutta kun haluaisi sen poistaa, rahat onkin loppu.

Päinvastoin, rahaa ei riitä tatuointiin kun se kuva pitää jollain tutun tutulla teettää parilla kympillä 😅

Vierailija
47/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tribaali on suht ok, mutta nuo muut saa multa suuret myötätunto pisteet.

T.tribaalin omistaja

Vierailija
48/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tatuoinnin ja lävärin koska yks nainen tykkäsi ja mä olin in löve. Sit se jätti, masennuin, söin mielipillereitä, sain jostain päähän et se tatuointi pitää peittää. No siitä tulikin ihan karsea. Tajusin asian vasta kun lopetin mielipillereiden syömisen. Muita tatskoja on kanssa, mutta niistä tykkään kun ne on otettu ilman in lövee sekä selvään päähän harkinnalla.

Vierailija
49/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin kauniina kesäaamuna 1999 että jalkaan koski, syy oli pohkeeseen todella syvälle hakattu lisko! Eikä todellakaan mitenkään hyvin tehty.  Ensimmäinen tatuointini, jonka teosta en muistanut mitään. Kaveri kertoi sitten että oltiin menty jatkoille tutulleen jolla tatuointikone ja että oltiin vinguttu kuvia. Kaverilla oli olkapäässä liskoni ruusuversio: päin h""ttiä tehty. Oltiin 18 ja 19vuotiaat.

Vierailija
50/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ottamassa tatuointia, ensimmäistä sellaista vasta tuossa 35 vuotiaana. Ideakin ollut pitkään valmis. Aloin kysellä ystäviltä että kenen luona he ovat käyneet jne niin ne vastaukset järkytti. Yksikään ei ollut (täysin) tyytyväinen tatuointiinsa, jos ei jälki miellyttänyt niin sitten kuvan tai tyylin suhteen oltiin tultu jo toisiin ajatuksiin. Pitäisi käydä parantelemassa kuvaa, ottamassa lisää väriä, tekemässä muutoksia, osa halusi myös eroon joistakin. Ystäviä kun ovat niin muistan useat tatuoinnit miten niitä olivat pitkään suunnitelleet ja olleet niin iloisia ne saadessaan. Yksi kertoi että 25 vuotiaana maku on todellakin hyvin erilainen kuin mitä nyt 40-vuotiaana, häpeää syvästi muutamaa tatskaa. Ymmärrän kyllä.

Tulin toisiin ajatuksiin. En jaksa tai halua murehtia kuvaa iholla joten jätän ottamatta.

Vierailija
51/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko vuona 2040 : keski-ikäiset, jotka olivat nuoria 2000 - 2020 - luvuilla häpeävät nahkapiirtelyitä, joita nykyajan nuoret pitävät kuvottavina.

Nuoriso arvostaa luonnollisuutta ja näkee vanhempiensa tatuoinnit naurettavina.

'Monet keski-ikäiset ovat innostuneet poistattamaan lihaleima-merkkejään, kuten 54-vuotias Emma: "Kyllähän tämä sotku kammottava, etenkin kun iho on vanhentunut, mutta eihän sitä nuorena uskonut, että minunkin ihoni jossain vaiheessa menettää kimmoisuutensa ja alkaa rypistyä. Sitä vaan eli kuin viimeistä päivää. Minä olin nuori ja aioin nuorena pysyä ja silloiset keski-ikäiset vain oli vanhoja ja rappeutuneita." '

Vierailija
52/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko vuona 2040 : keski-ikäiset, jotka olivat nuoria 2000 - 2020 - luvuilla häpeävät nahkapiirtelyitä, joita nykyajan nuoret pitävät kuvottavina.

Nuoriso arvostaa luonnollisuutta ja näkee vanhempiensa tatuoinnit naurettavina.

'Monet keski-ikäiset ovat innostuneet poistattamaan lihaleima-merkkejään, kuten 54-vuotias Emma: "Kyllähän tämä sotku kammottava, etenkin kun iho on vanhentunut, mutta eihän sitä nuorena uskonut, että minunkin ihoni jossain vaiheessa menettää kimmoisuutensa ja alkaa rypistyä. Sitä vaan eli kuin viimeistä päivää. Minä olin nuori ja aioin nuorena pysyä ja silloiset keski-ikäiset vain oli vanhoja ja rappeutuneita." '

Sellaiset fantasiat sieltä...

Jos 20 vuoden päästä nuoriso pitää minua naurettavana, ei kiinnosta vi**uakaan. Nuoriso nyt aina pitää keski-ikäisiä naurettavana joka tapauksessa. Tiedostan myös että vanhenen, ja iho sekä tatuoinnit vanhenevat myös. Olen ottanut asian huomioon tatuointeja suunnitellessa ja hankkiessa.

Todennäköisesti vielä 2040-luvulla saan huvittua tatuointeja vihaavien ihmisten avautumisista.

t. 24v, 10 tatuointia ja kahteen seuraavaan ajat varattuna 😊

Vierailija
53/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit on merimiesten, linnakundien ja rikollisjärjetöjen juttu, eli sidoksissa alakulttuureihin. Olleet muodissa myös lauman mukana kulkijoiden, eli lähinnä hipsterien parissa, joille ironisesti sanottuna, omaleimaisuus ja yksilölliset ajatukset eivät ole päivän polttavia aiheita. Mitään mieltä ylentävää tai esteettistä yhdessäskään tatuoinnissa ei ole!

Etenkään naisilla tatuoinnit eivät sovellu lainkaan. Miksi rumentaa itseään tarkoituksella? Harva asia on luontaantyöntävämpi kuin tatuoitu nainen. Tatuointi viestii että kovin ykslöllisiä ajatuksia ei ole luvassa, ja kun ulkonäkökin on pilattu, niin ei siinä enää syitä löydä lähemmälle tuttavuudelle.

Vierailija
54/68 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteiskunta voisi tukea kunnolla tatskan poistoa.

Vierailija
55/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit on merimiesten, linnakundien ja rikollisjärjetöjen juttu, eli sidoksissa alakulttuureihin. Olleet muodissa myös lauman mukana kulkijoiden, eli lähinnä hipsterien parissa, joille ironisesti sanottuna, omaleimaisuus ja yksilölliset ajatukset eivät ole päivän polttavia aiheita. Mitään mieltä ylentävää tai esteettistä yhdessäskään tatuoinnissa ei ole!

Etenkään naisilla tatuoinnit eivät sovellu lainkaan. Miksi rumentaa itseään tarkoituksella? Harva asia on luontaantyöntävämpi kuin tatuoitu nainen. Tatuointi viestii että kovin ykslöllisiä ajatuksia ei ole luvassa, ja kun ulkonäkökin on pilattu, niin ei siinä enää syitä löydä lähemmälle tuttavuudelle.

Sama levy soinut putkeen 1800-luvun lopulta alkaen, kaikki nuo jutut on kuultu sataan kertaan, ja edelleenkään tatuoinneista pitäviä naisia ei kiinnosta ja he jatkavat tatuointien hankkimista. Voi voi...

Vierailija
56/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magee toi FEAR LIVE -käsi! :D

Vierailija
57/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan kehtaa liikkua tolla smoke meth -tatuoinnilla :D tai siis ottaisin varmaan lainaa että sen saisi pois/peitettyä.

Eihän tuosta saanut edes selvää, että mitä siinä luki, vasta kun luki artikkelista, niin tajusi,eli ei varmaan kovin moni äkkiseltään ehdi tajuta koko kirjoitusta. Rumannäköinen toki silti.

Vierailija
58/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä, että sulta sentään saamme vielä lukea omaperäisiä ja tuoreita ajatuksia! :)

Vierailija
59/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnissa se huono puoli kun mieli ja ajatusmaailma voi muuttua ihmisellä. 18 vuotiaana otettu my little pony olkapäässä ei ehkä 38 vuotiaana olekaan enää niin siisti 🤔

Vierailija
60/68 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taidolla tehtyjä tatuointeja. Itse en noin isoja haluaisi, mutta kyllä näiden tekemiseen on paljon taitoa vaadittu.