Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oman vanhemman kuolinpesän asioiden hoitoon pakko osallistua?

Vierailija
26.06.2021 |

Jos on siis tilanne ettei ole missään tekemisissä vanhempansa kanssa ja vanhempi kuolee niin onko lapsen hoidettava silti tämän vanhemman kuoleman jälkeisiä asioita? Onko tähän laista jokin velvoite?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuolinpesän osakas.

Vierailija
2/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perinnöstä kieltäytyy, en näe mitään syytä, miksi olisi velvoitetta osallistua. Jos ottaa perinnön vastaan, on osakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai jos haluaa luovuttaa rahat muille.

Vierailija
4/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua mutta jos siirrät kuolinpesän siivouksen muille niin sun pitää osallistua kustannuksiin.

Vierailija
5/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai jos haluaa luovuttaa rahat muille.

Ainahan sitä perintöä jää...

Vierailija
6/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko osallistua mutta jos siirrät kuolinpesän siivouksen muille niin sun pitää osallistua kustannuksiin.

Isä kuoli, asunnon sotku yms jäi vuokranantajan tappioksi.

Vierailija
7/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy perinnöstä ja kysy haluaako joku sukulainen hoitaa.

Vierailija
8/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pesänselvittäjä

Vierailija
9/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja voi veloittaa kulut kuolinpesältä.

Vierailija
10/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja voi veloittaa kulut kuolinpesältä.

Jos kuolinpesässä on varoja. Tässä tapauksessa ei ollut.

Vierailija
11/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perukirja on pakko hoitaa 3kk aikana, senkin voi teettåä ulkopuolisella ja kieltäytyä perinnöstä.

Vierailija
12/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Isäni häipyi kuvioista joskus kun olin alakoulussa ja en nähnyt sitä sen koommin. Poliisit tulivat kertomaan sen kuolemasta 40 vuotta myöhemmin niin totesin vain että ei kuulu minulle. Joku kai sen jonnekin hautasi.

Vierailija
13/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perinnöstä kieltäytyy, en näe mitään syytä, miksi olisi velvoitetta osallistua. Jos ottaa perinnön vastaan, on osakas.

Kuinka siitä kieltäytymisestä ilmoitetaan ja kenelle? Tarkoitan nyt muiden operillisten lisäksi tietenkin viranomaistahoa kysmykselläni.

Vierailija
14/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kiinnistunut perinnöstä, niin ei.

Jos taas haluat toisten sisarusten kustannuksella päästä käsiksi perintöön, niin moraalisesti sanoisin olevan oikein, että osallistut.

Vierailija
15/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka siitä kieltäytymisestä ilmoitetaan ja kenelle? Tarkoitan nyt muiden operillisten lisäksi tietenkin viranomaistahoa kysmykselläni.

Jotkut yrittivät karhuta velkoja sun muuta mutta ilmoitin aina että en ole nähnyt ukkoa neljäänkymmeneen vuoteen joten ei kuulu minulle. Ei he pitkään enää yrittänyt ottaa yhteyttä. En sen enempää mitään tehnyt asian hyväksi.

Vierailija
16/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo on käytäntö että 2 poliisia tulee yllättäen kotiisi työvaatteissa poliisipakulla kertomaan että sukulaisesi on kuollut. Asian olisi voinut hoitaa puhelimella ja soittaa niille lähiomaisille.

Olin kotona kun näin että poliisiauto pysähtyy portille ja 2 miespoliisia tulee kotiini. Järkytys ja painajainen. Tulivat siis sisälle ja kurkkivat kotini huoneisiin. Asiansa oli että sukulainen löydetty kuolleenna kodistaan. Ihmettelin miksi minun kotirauhaani tultiin häiritsemään kun en ollut lähiomainenkaan. Sanoin poliiseille ettei minulle mitään osanottoa tarvitse toivottaa.

Olen edelleenkin vihainen koska kotikadun naapurit tietysti näkivät tilanteen. Ja minulle jäi painajaisunet.

En ole tehnyt mitään rikoksia eikä kuollut sukulainenkaan.

Jos olisin rikas palkkaisin lakimiehen vaatimaan korvausta painajaiskokemuksesta.

Vierailija
17/17 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo on käytäntö että 2 poliisia tulee yllättäen kotiisi työvaatteissa poliisipakulla kertomaan että sukulaisesi on kuollut. Asian olisi voinut hoitaa puhelimella ja soittaa niille lähiomaisille.

Olin kotona kun näin että poliisiauto pysähtyy portille ja 2 miespoliisia tulee kotiini. Järkytys ja painajainen. Tulivat siis sisälle ja kurkkivat kotini huoneisiin. Asiansa oli että sukulainen löydetty kuolleenna kodistaan. Ihmettelin miksi minun kotirauhaani tultiin häiritsemään kun en ollut lähiomainenkaan. Sanoin poliiseille ettei minulle mitään osanottoa tarvitse toivottaa.

Olen edelleenkin vihainen koska kotikadun naapurit tietysti näkivät tilanteen. Ja minulle jäi painajaisunet.

En ole tehnyt mitään rikoksia eikä kuollut sukulainenkaan.

Jos olisin rikas palkkaisin lakimiehen vaatimaan korvausta painajaiskokemuksesta.

Höpöhöpö kukaan minnekään huoneisiin kurki.