Miksi Tapparan fanit ovat tyhmempiä kuin Ilveksen fanit?
Olen nyt asunut kolme vuotta Tampereella ja huomannut tällaisen faktan selvästi.
Kommentit (8)
Sama kuin Helsingissä ennen oli. HIFK on varakkaan länsi-Helsingin tiimi ja Jokerit oli näiden lähiöheppujen ja muualta muuttaneiden klubi. Varmaan Tampereella sama juttu.
Jaa, itse olen huomannut 48v Tampereella asumisen jälkeen, että molemmissa on sekä fiksuja että ei-fiksuja. Suurin osa kummassakin fiksuja. Itse en kannata kumpaakaan erityisemmin.
Ainut mikä on tyhmää on lapsellinen provoilu. Voit siis lopettaa sen.
t. ei minkään seuran kannattaja
Tapparan kannattajia on enemmän?
Mutta miksi niin monella HIFK:n kannattajalla on iso maha ja parta? Kasarille jumiutuneita ÄIJJIÄ? Jokereissa on tyyliä.
HIFK on imagoltaan ehkä äijämäisempi, pelityylikin on ollut historiallisesti fyysisempi. Jokereiden pelityyli on ollut enemmän taitokiekkoa, mutta toisaalta se on ollut alun perin se Itä-Helsingin työläisseura. Jokereista tuli Hartwall Areenan ja Hjalliksen myötä ehkä enemmän sellainen siistin keskiluokan joukkue. Tappara on TBK:n jatkumoa, ja tosiaan enemmän "oikeistolainen" seura. Ilves ei taida alun perin kuitenkaan olla työväenluokkainen, vaan Tampereella se "vasemmistolainen" seura oli Koo-Vee eli Tampereen Kisa-Veikot, joka vielä 1970-luvulla pelasi pääsarjatasolla.
Vierailija kirjoitti:
HIFK on imagoltaan ehkä äijämäisempi, pelityylikin on ollut historiallisesti fyysisempi. Jokereiden pelityyli on ollut enemmän taitokiekkoa, mutta toisaalta se on ollut alun perin se Itä-Helsingin työläisseura. Jokereista tuli Hartwall Areenan ja Hjalliksen myötä ehkä enemmän sellainen siistin keskiluokan joukkue. Tappara on TBK:n jatkumoa, ja tosiaan enemmän "oikeistolainen" seura. Ilves ei taida alun perin kuitenkaan olla työväenluokkainen, vaan Tampereella se "vasemmistolainen" seura oli Koo-Vee eli Tampereen Kisa-Veikot, joka vielä 1970-luvulla pelasi pääsarjatasolla.
Muuten hyvä, mutta T K-V on Tampereen Kilpa-Veljet ja paidassa heillä T K-V merkki ja siitä sitten vääntyi jännäreiden kannustushuudoissa ja puheissa Koo-Vee.
Minkään urheilujoukkueen fanittaminen ei ole mitenkään viisasta.
Tappara on kaupungin rahapiirien seura ja Ilves sitten hieman työväenluokkaisempi.
Ehkä identifioidut siihen porukkaan?